At kunne vælge køn på sit næste barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2020

Anonym

Tommelise skriver:

Men hvis man går så vidt som til at vælge kønsselektion, så har man nok nogle meget stereotype forestillinger om køn. 

Og så kunne det måske godt føre til en form for skuffelse, hvis barnet f. eks. var transkønnet. 

Jeg ville desuden have meget dårlig samvittighed over for barnet, hvis jeg havde valgt, at det skulle være en pige, og det så viste sig, at barnet hellere ville have været en dreng. 

og jeg er ikke enig. Længere er den sådan set ikke. Man har ret til hver sin mening 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2020

Tommelise

Anonym skriver:

og jeg er ikke enig. Længere er den sådan set ikke. Man har ret til hver sin mening 

Det er din følelse, at du ikke ville blive skuffet. 

Men hverken du eller jeg kan vide, om et par, der direkte har valgt kønsselektion, vil blive skuffet. 

Det er bare det, jeg mener. 

Anmeld Citér

8. februar 2020

henriette123123123

Du skal bare vide. At uanset hvilket køn det er. Så kan du få alt hvad du skal bruge til babyen på LINK SLETTET AF MODERATOR 

MVH

Anmeld Citér

8. februar 2020

Babilooo

Du skal bare vide. At uanset hvilket køn det er. Så kan du få alt hvad du skal bruge til babyen på 

MVH

Stop dine reklamer

Anmeld Citér

8. februar 2020

Anonym

Tommelise skriver:

Det er din følelse, at du ikke ville blive skuffet. 

Men hverken du eller jeg kan vide, om et par, der direkte har valgt kønsselektion, vil blive skuffet. 

Det er bare det, jeg mener. 

Ja ja det er fint. 

Du læser ikk hvad der skrives så stopper bare her. 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Men hvad er det, du ikke er enig i? 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Ja ja det er fint. 

Du læser ikk hvad der skrives så stopper bare her. 

Jo jeg læser, hvad du skriver. 

Og jeg er enig i, at det ikke nødvendigvis fører til skuffelse. 

Men muligheden for at det fører til skuffelse er der. 

Det behøver vi ikke tærske langhalm på.

Anmeld Citér

8. februar 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Det er ikke fordi fordi jeg støtter op omkring køns sortering. Sådan skal det ikke forstås. 

men fordi man ønsker et bestemt køn betyder der jo ikk at man ønsker at de skal være på en bestemt måde. 

jeg ønsker selv kun drenge f.eks. Men hvis min søn kom og sagde han var transkønnet og ville være pige så ville jeg hverken være skuffet eller elske ham mindre. Ej heller hvis han en dag kommer og fortæller han et homoseksuel og er den ekstrem feminine type. 

Men selvom jeg kun ønsker drenge betyder det ikke at jeg ville elske en pige mindre hvis jeg får sådan en en dag. Hun ville være ligeså elsket og velkommen. Men kan da ikk se mig fri for at ønsket og håbet Om en dreng op til md scanningen vil være stort og måske endda skuffet et par dage efter. Men det synes jeg ærlig talt også at der skal være plads til. Så længe at barnet er ligeså elsket og ønsket når det kommer til verden som hvis det var ønskekønnet. 

Hvis man vælger kønsselektion, så betyder det jo at en dreng ikke er lige så velkommen som en pige - eller omvendt. 

Anmeld Citér

8. februar 2020

Anonym

Jeg synes at det er et vanskeligt emne. På den ene side gør man jo ikke direkte nogen ondt ved at sortere i nogle befrugtede æg, fremfor hvis man får en abort, hvor man rent faktisk går ind og slår et foster ihjel. 

Og så er der jo det med designerbørn... når en kvinde vælger sæddoner, kan hun jo gå ind og vælge ud fra alt lige fra hårfarve til uddannelsesniveau, og på den måde gå ind og vælge hvilke træk barnet vil få. Så det sker jo allerede på andre niveauer... spørgsmålet er vel så snarere hvor man bør sætte grænsen? 

For mig er det rent etisk lidt af en gråzone. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.