At kunne vælge køn på sit næste barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.260 visninger
28 svar
78 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2020

Anonym trådstarter

Læste lige en artikel om, at par kan tage til Georgien for at vælge køn på deres kommende barn. 

Det gjorde mig lidt nysgerrig, er der nogen af jer der har gjort det eller kender I nogen der har og hvad er overvejelserne bag det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2020

Anonym

Anonym skriver:

Læste lige en artikel om, at par kan tage til Georgien for at vælge køn på deres kommende barn. 

Det gjorde mig lidt nysgerrig, er der nogen af jer der har gjort det eller kender I nogen der har og hvad er overvejelserne bag det?

Jeg kender ingen og har ikke selv gjort det. Men jeg forstår godt at man kan have tanken om at ville gøre det. 

ville ikke selv gøre det selvom jeg kun ønsker at få drenge. Men det er kun et ønske. En pige ville være ligeså elsker og velkommen. 

Anmeld Citér

5. februar 2020

FrkGranger

Jeg ville kun gøre det, hvis jeg vidste at jeg eller far, var bærer af en sygdom, der var bundet på kønnet, men så er det som jeg har forstået, også muligt i Danmark. 

Anmeld Citér

5. februar 2020

Anonym

Eftersom jeg har fire drenge kunne jeg bestemt godt finde på det 

Anmeld Citér

5. februar 2020

koeapabshicar

Jeg synes der er ting her i livet vi ikke er herre over. Synes det lugter af designer baby og det giver kun mening i mine ører hvis der er medicinsk grund til det. Fx sygdom der kun overføres til piger osv. Etikken i det er helt afsporet hvis du spørger mig. Desuden er det aldrig garanteret alligevel. Man har flere gange hørt om dem der tog til udlandet for at få en pige men endte med en dreng. 

Anmeld Citér

5. februar 2020

Anonym

En fra min mødregruppe sagde at hvis hun skulle have far med på en treer, så var det nok den vej de også skulle gå (to af samme køn).

Jeg lod være med at kommentere på det, for jeg synes det er så forkert

Anmeld Citér

5. februar 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nej det kunne jeg ikke finde på. Jeg har 2 drenge og taler vi nogle gange om en evt 3’er er det da med håbet om en pige. Men når vi dertil hvor vi vil have nr3 ( hvilket vi slet ikke er sikre på overhoved, den yngste er ikke engang 1 år) jamen så er begge køn velkommen, omend vi ville synes det var sjovt med en pige jamen så skal en dreng være ligeså velkommen og ønsket. Det skal være ønsket om et barn, ikke et køn. 

I min optik er det med køn bare et punkt jeg ikke synes vi skal være herre over. Der må naturen gå sin gang ( og skabe den der fine balance mellem kønene På 49/51 som aldrig ændres og findes overalt &nbsp og medmindre man fx er bærer af en sygdom der er bundet på kønnet jamen så vil jeg synes kønsselektion er etisk forkert. 

Anmeld Citér

6. februar 2020

MT_2011

Absolut kun hvis der er en arvelig sygdom i familien, som er forbundet med kønnet. Jeg syntes det er forkert at vælge køn på sit barn, bare fordi man kun vil have det ene køn eller have en af hver. 

Anmeld Citér

6. februar 2020

Carina:-)

Kun pga sygdom.

Det andet er usmageligt  , og får mig til at tænke på Kina hvor små piger er uønsket , og den grimme sag om forældrene der dræbte deres datter .

Fatter ikke den hype om et bestemt køn .

Anmeld Citér

6. februar 2020

Tommelise

Jeg kender ikke nogen, der har gjort det.

Jeg synes, det er så uetisk og usmageligt.

Én ting er at ønske sig et bestemt køn - noget helt andet at lave kønsselektion.

Er enig i, at det kun er ok, hvis der er tale om en sygdom, som er "bundet op" på køn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.