Jeg tænker hvis man er så opsat på et bestemt køn, at man vil gå den vej, så skal man nok overveje, hvorfor man vil have børn og om man tror man kan rumme at få fx en dreng, der vil lege med dukker eller en pige, der kræver kort hår og fodboldstøvler.
Det er ingen hemmelighed, at jeg ved begge graviditeter efter vi mistede vores datter ønskede en pige, men jeg ønskede ikke en bestemt pige, ønskede ikke en prinsesse, en lyserød eller en dukkepige. Jeg ønskede mig vel egentlig bare den pige som var død.
Jeg fik to drenge, og har nu tre levende børn som alle er deres egne. De er ikke typiske drenge eller piger, men er lige præcis de mennesker som jeg elsker mere end livet selv.
Hvis man vil rejse, og betale og gå igennem ægudtagning for et bestemt køn, har man så ikke et bestemt billede af barnet? Og vil man kunne lade det barn vokse og udvikle sig til præcis det unikke individ som det barn er?
Så svaret for mig er simpelt - nej det ville jeg aldrig gøre med mindre der var en medicinsk grund a la en sygdom placeret på køn. Og jeg håber da heller ikke andre vil af andre grunde end medicinsk.
Anmeld
Citér