Ved ikke hvor langt jeg er henne, læge ligeglad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2020

Ano18

Anonym skriver:

Det handler ikke om økonomi, kan godt se mange hæfter sig ved at jeg skrev, at en tidlig scanning for mig ville være lidt dumme penge - men det er altså bare fordi jeg ikke har et stort behov for at se fosteret så tidligt, og så er 500 kroner da mange penge. Det var heller ikke så meget om jeg "har ret" til at få betalt noget af det offentlige, snarere en undring omkring, om det ikke også var relevant for lægen at vide

Altså jeg synes jo at man har ret til de ting man har krav på og ikke selv at skulle betale for dem. Så for mig ville det være et økonomisk princip, men jeg tror ikke at det er din tanke. Jeg kan høre du bare gerne vil have styr på tingene. Men du behøver i hvert fald ikke være nervøs for, om NF eller BP bliver for sent.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Okay  og kan en blodprøve “bare” times rigtigt, hvis nu lægen regner ud fra første blødningsdag ved min spontane abort, hvis jeg reelt er tre uger kortere henne? Er intervallet for tid til blodprøve så stort?

Du skal være mindst 8 uger henne og max 13+6, så doubletest-intervallet er ret bredt... og du har jo en ret god ide om, hvor langt du er henne, så du skal bare have taget blodprøven, når du er sikker på at være mindst 8+0. Scanningen skal bare ligge lidt tidligt, så du (selv hvis du er så langt henne, som du max kan være) ikke kommer for sent. 
Det er ikke så svært endda... 

Anmeld Citér

28. januar 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver: