Ved ikke hvor langt jeg er henne, læge ligeglad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2020

Ano18

Anonym skriver:

Det handler ikke om økonomi, kan godt se mange hæfter sig ved at jeg skrev, at en tidlig scanning for mig ville være lidt dumme penge - men det er altså bare fordi jeg ikke har et stort behov for at se fosteret så tidligt, og så er 500 kroner da mange penge. Det var heller ikke så meget om jeg "har ret" til at få betalt noget af det offentlige, snarere en undring omkring, om det ikke også var relevant for lægen at vide

Altså jeg synes jo at man har ret til de ting man har krav på og ikke selv at skulle betale for dem. Så for mig ville det være et økonomisk princip, men jeg tror ikke at det er din tanke. Jeg kan høre du bare gerne vil have styr på tingene. Men du behøver i hvert fald ikke være nervøs for, om NF eller BP bliver for sent.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Okay  og kan en blodprøve “bare” times rigtigt, hvis nu lægen regner ud fra første blødningsdag ved min spontane abort, hvis jeg reelt er tre uger kortere henne? Er intervallet for tid til blodprøve så stort?

Du skal være mindst 8 uger henne og max 13+6, så doubletest-intervallet er ret bredt... og du har jo en ret god ide om, hvor langt du er henne, så du skal bare have taget blodprøven, når du er sikker på at være mindst 8+0. Scanningen skal bare ligge lidt tidligt, så du (selv hvis du er så langt henne, som du max kan være) ikke kommer for sent. 
Det er ikke så svært endda... 

Anmeld Citér

28. januar 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Du skal være mindst 8 uger henne og max 13+6, så doubletest-intervallet er ret bredt... og du har jo en ret god ide om, hvor langt du er henne, så du skal bare have taget blodprøven, når du er sikker på at være mindst 8+0. Scanningen skal bare ligge lidt tidligt, så du (selv hvis du er så langt henne, som du max kan være) ikke kommer for sent. 
Det er ikke så svært endda... 

Perfekt, mange tak. Jeg var slet ikke klar over, at spændet for tid til blodprøve var så bredt. Jeg havde en spontan abort i november sidste år, og lægen har udregnet termin ud fra første blødningsdag ved aborten, hvilket jeg finder lidt skørt. Det har jo intet med en almindelig menstruation at gøre. Jeg tror der gik længere tid derefter, før jeg havde ægløsning end de "normale" 14 dage, så deri ligger usikkerheden 

Anmeld Citér

28. januar 2020

Rosa Sofia

Nu hvor jeg tænker efter, kan jeg huske at jeg var lidt i tvivl. Jeg blev gravid lige efter, at min spiral var fjernet (fik aldrig menstruation igen) Dengang lavede min læge en gynækologisk undersøgelse og sagde så, at det mere føltes som om, at jeg var otte uger end tolv uger henne. Det var noget med størrelsen på livmoderen. Jeg er ikke helt sikker, for det er over 10 år siden, men er det en mulighed at vurdere noget på den måde?

Ellers er jeg enig med de andre, det er jo temmelig dyrt at sende folk til scanninger og lave blodprøver på regionens regning. 

Anmeld Citér

28. januar 2020

Soonmom

Anonym skriver:

Tak. Ja, det er heldigvis den vej usikkerheden går. Det ville dog blive to ekstra fridage fra arbejdet, og ja herregud kan man sige, men hvis det kan undgås er det vel at foretrække 

En scanning tager ikke særlig længe så ingen grund til en hel fridag fra arbejde , og du kan være heldig at scanningen ligger uden for arbejdstiden.

Forstår i øvrigt ikke din hovedregning for hvis lægen havde henvist dig til en tidligscanning, så ville det blive to scanninger uanset. På den måde som lægen gør det kan du være heldig at ramme tidspunktet og kun skulle have en (to med md)

Anmeld Citér

28. januar 2020

xStinepigen

Anonym skriver:

Ja, jeg ved ikke hvor langt jeg er henne pga. spontan abort og ingen menstruation efterfølgende. Jeg kan være 8 uger henne men jeg kan også være 5 uger henne. Jeg har fortalt det til lægen, men han sagde bare “nå ja okay”. Bør han ikke finde ud af det på en måde? Sende mig til scanning eventuelt? Eller er det lige meget? Jeg tænker i forhold til tidspunkt for nakkefoldsscanning og sådan

Min læge scannede da mig da jeg ikke vidste om keg var 3 uger eller 3 måneder henne. Forsøg evt at kom ind til en anden læge?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.