Ved mig var der også usikkerhed, da min læge regnede efter en cyklus på 28 dage, hvilket jeg aldrig har haft (har nærmere haft på 35 dage). Desuden blev jeg gravid direkte efter p-pillestop, hvilket igen gjorde det sværere at bestemme hvor langt henne jeg var. Jeg blev ikke henvist til noget men betalte bare selv for en scanning. Den viste så, som jeg også forventede, at jeg var to uger kortere henne end lægen mente, så jeg skulle have taget ny blodprøve og have ændret tiden for NF-scanningen, men det var ikke noget problem. Jeg ringede bare til lægen efter scanningen for ny tid til blodprøve dagen efter og så til sygehuset for at ændre NF tiden.
Jeg kan gode se ideen i, at lægen skal sende videre til en scanning, så det ikke koster noget. Samtidig virker det desværre også bare til, at der er mange der vil udnytte det og fortælle at de er i tvivl om hvor langt de er henne, for at få en scanning der ikke er for egen regning Tror måske også det er derfor, at ikke alle læger bare sender dig til en scanning på regionens regning - simpelthen fordi at der så er rigtig mange der vil have en scanning (og jeg siger ikke at du udnytter det, men det vil nogle gøre)
Anmeld
Citér