8 spontan abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.884 visninger
27 svar
51 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2020

Anonym trådstarter

Jeg har været gravid 8 gange.

Første gang var i Okt 2017 - 11 uger - m/p piller

Anden gang var i November 2017 - 5 uger - m/p stav

Tredje gang var i April 2018 - 4,3 uger - u/protection

Fjerde gang var i Juli 2018 - 4 uger - m/p piller

Ny kæreste:

Femte gang var i September 2018 - 5 uger - m/p piller

Sjette gang var i December 2018 - 4,3 uger - m/p piller

Syvende gang var i Februar 2019 - 4,4 uger - m/p piller

Ottende gang var i September 2019 - 4,2 uger - u/p piller men dog med kondom.

Jeg har været hos lægen, og de har prøvet mange teste, men alt er normalt. Jeg bliver heæt deprimeret af det hele. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2020

esioul

Anonym skriver:

Ny kæreste:

Jeg har været hos lægen, og de har prøvet mange teste, men alt er normalt. Jeg bliver heæt deprimeret af det hele. 

Du skal henvises til enheden for gentagne aborter. Der er en afdeling i Aalborg blandt andet 

Anmeld Citér

2. januar 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Ny kæreste:

Jeg forstår ikke helt -- siden du bruger prevention, så ønsker du nok ikke en graviditet? Hvad er det lægen siger er normalt?

Jeg kommer desværre til at lyde som en idiot, på forhånd undskyld, men: Er du sikker på at du bruger prevention og/eller graviditetstest korrekt?

Jeg ville som minimum insistere på lægens hjælp med preventionen. Og kombinere kondomer med sæddræbende creme.

Anmeld Citér

2. januar 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville også være noget bekymret, hvis jeg var blevet gravid så mange gange, på trods af, at jeg havde brugt beskyttelse. Noget af dit beskyttelse, ka jo nok også ha haft indvirkelse på at du har mistet. 

At lægen siger, at det er helt normalt, forstår jeg heller ik. 

Hvis du planlægger at blive gravid, og blir ved med at miste, ska du self udredes ordentligt. Vh Stine 

Anmeld Citér

2. januar 2020

Rosa Sofia

Puha. Det lyder som en hård omgang <3 Jeg er ked af, at du har mistet så mange gange. Men som de andre skriver, der er da noget helt galt, hvis du bliver gravid igen og igen på trods af, at du bruger prævention. 8 gange er meget. Vil du gerne være gravid eller handler det om, at præventionen simpelthen ikke virker på dig? Hvis du gerne vil være gravid, tænker jeg også, at du skal til undersøgelse for gentagne aborter. Hvis ikke, skal du da have en snak med din læge om, hvordan præventionen kan blive ved med at slå fejl.

Uanset hvad tænker jeg, at det ville være godt for din krop at få ro i en periode. Jeg ved ikke om kondomer er en løsning, indtil du ved hvorfor du aborterer (hvis, der da er en grund) 

Anmeld Citér

2. januar 2020

Anonym trådstarter

Lægen har kaldet det Hyperfertil. Jeg ved ikke engang hvad det er. Jeg har lavet mange prøver og der er intet galt. Jeg hqr nu stoppet med at tage p piller, og det var noget vi begge har valgt. Jeg vil gerne have bærn nu, men hsn er ikke helt klar, så jeg må vente, men jeg havde ønsket at bare kunne finde ud af hvorfor jer er blevet gravid, og hvorfor jeg aborterer så let. Bi har også talt om, hvis det sker igen, og hvis jeg kan bære det fuld term. Min mor vil gerne hjælpe, ved at købe nogle ting, og det får hun også lov til. Hun vil gerne være en del af mit barns liv, og jeg kan få et, og hun går all in. Jeg har en anden post om at jeg har fået “skruk” men ikke alle kan se at jeg kun vil have støtte end “du skal vente” og “jeg forstår din kæreste”, fordig jeg kan også forstå ham, der er bare ikke nogen der kan forstå mig, og det er det jeg har bruk for. Jeg føler ikke at jeg kan vente, men det må jeg, om det dræber mig eller ikke.

Anmeld Citér

3. januar 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Lægen har kaldet det Hyperfertil. Jeg ved ikke engang hvad det er. Jeg har lavet mange prøver og der er intet galt. Jeg hqr nu stoppet med at tage p piller, og det var noget vi begge har valgt. Jeg vil gerne have bærn nu, men hsn er ikke helt klar, så jeg må vente, men jeg havde ønsket at bare kunne finde ud af hvorfor jer er blevet gravid, og hvorfor jeg aborterer så let. Bi har også talt om, hvis det sker igen, og hvis jeg kan bære det fuld term. Min mor vil gerne hjælpe, ved at købe nogle ting, og det får hun også lov til. Hun vil gerne være en del af mit barns liv, og jeg kan få et, og hun går all in. Jeg har en anden post om at jeg har fået “skruk” men ikke alle kan se at jeg kun vil have støtte end “du skal vente” og “jeg forstår din kæreste”, fordig jeg kan også forstå ham, der er bare ikke nogen der kan forstå mig, og det er det jeg har bruk for. Jeg føler ikke at jeg kan vente, men det må jeg, om det dræber mig eller ikke.

Nu har jeg også læst din anden tråd.

Det bekymrer mig at du vil have et barn som "anker" i dit liv. Som forælder er det dig, som skal være ankeret. Hvad gør du den dag dit barn synes du er kedelig, streng og dum og kun vil have far? Hvad hvis dit barn fødes med et alvorligt handicap?  Det er for stort et ansvar at lægge på en baby, at den skal gøre dig lykkelig.

Hvis p-pillerne ikke virker må du sørge for anden prevention al den tid din kæreste ikke ønsker at blive far. Ellers risikerer du at skulle have en abort, med yderligere pres på din mentale helse. P-stav eller hormonspiral har langt mindre risiko for brugerfejl end piller. Brug kondom og sæddræbende creme oveni, så har du to forskellige mekanismer. Det er simpelthen ikke i orden at risikere at tvinge en graviditet ned over nogen.

Og til sidst, du skriver i den anden tråd at din mor er syg. Graviditet kan kræve meget af en. Mon ikke det bedste for din mor lige nu er at du har overskud til at støtte hende i behandlingen?

Anmeld Citér

3. januar 2020

Anonym

esioul skriver:

Du skal henvises til enheden for gentagne aborter. Der er en afdeling i Aalborg blandt andet 

Synes måske lige, du skal læse hendes anden tråd. Det er foruroligende læsning. Hun bor desuden på Færøerne.

Anmeld Citér

3. januar 2020

Ano18

Du skal ikke få et barn for at gøre din mor glad eller for at få dækket nogle forkerte ! behov. Du skal gå hos em psykolog og finde roen i dig selv, modnes og det samme med din kæreste. Og du skal være sikker på det er en kommende far inden du gør ham til en. Du tager ikke din prævention som du skal - om det er bevidst eller ubevidst ved jeg ikke. Dine mange aborter er biokemiske aborter, som du har opfanget hurtigt pga graviditetstest nu om dage er så gode. Du skal reelt være længere før du kan kalde det en abort og få en henvisning - men - du skal jo ikke igennem en udredning nu fordi din kæreste vil IKKE have et barn. Du skal ikke have et barn med din mor. Du lyder rigtig ked af det, depressiv og ikke et sted i dit liv hvor du skal være mor, men hvor du skal bearbejde din mors sygdom og diverse andre problematikker. At sætte et barn i verden er ikke bare ensbetydende med at så bliver man / alle glade. Du skal sikre dig det barns fremtid ved selv at være psykisk velbefindende og have rammerne i orden - og en far der vil være far. Jeg lyder hård men du lyder ærlig talt som et af mine børn, der har brug for at snakke med en og få noget tryghed, omsorg men også vished/sandheden.

Anmeld Citér

3. januar 2020

esioul

Anonym skriver:

Synes måske lige, du skal læse hendes anden tråd. Det er foruroligende læsning. Hun bor desuden på Færøerne.

Hendes anden tråd? Hun er anonym, så den kan man da ikke se? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.