Vores katte kan ikke enes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
11 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2019

Anonym trådstarter

Vi har en kat på 5 år og i efteråret fik vi en killing. Den gamle kat har altid været meget ude, meget egenrådig men stadig så kælen at den kunne finde på at hoppe i sengen hvis vores barn ikke sov der. 

Efter vi fik den nye kat, har den gamle nærmest boet udenfor og i vores bryggers. Hver gang (som er flere gange dagligt, for det meste) den kommer ind knurer den ad den nye og de kommer også til op og slås en gang i mellem. I løbet af de sidste 3 mdr har den bidt min mand og tre bedste forældre. De to har dem måtte faktisk få stivkrampe vac. Efterfølgende. Vi skal efterhånden være lidt påpasselig overfor den, dog har den aldrig gjort mig noget og vores barn er heldigvis klar over at hun ikke kan kæle med den på samme måde som den nye kat - de er bedste venner.. 

Vi har talt om, om den skal aflives eller vi skal prøve at finde et stille hjem til den. Jeg synes bare det er så drastisk at aflive den - vi har jo forpligtet os til den og den er jo ikke syg. Samtidigt tænker jeg, at det vil blive svært at finde et nyt hjem til den. Men det duer heller ikke at den skal bo udenfor nærmest og hvad hvis den en dag bider barnet. 

Jeg fortryder faktisk at vi fik den nye kat, for det var ikke for den gamles bedste. Men det kan vi ikke lave om nu. Vores barn og den nye kat er bedste venner og det ville være mere hårdt for familien at miste den. 

Hvad skal jeg stille op 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2019

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ville ikke have en kat der bed på den måde. 

Hvis det havde været en hund havde den jo været væk for længe siden.

Nogle katte har Tildens til at bide og er derfor ikke familie venlige katte. 

Anmeld Citér

28. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville søge efter et roligt hjem med en stille tilværelse til den gamle. Lyder til den er blevet stresset efter den nye er kommet til. 

Og i skal naturligvis gøre opmærksom på dens adfærd med bid! Og hvis der ingen melder sig, må i desværre aflive. 

Anmeld Citér

28. december 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14

Har I prøvet med feliway? Diduser. Der findes en til at berolige kattene. Der findes også en til at mindske fjendtligheden eller sådan lignende. 
Det virker lidt drastisk at få den aflivet. Men igen jeg ved jo ikke hvad I har forsøgt. 

Anmeld Citér

28. december 2019

AnoMor

Profilbillede for AnoMor

Ville ikke aflive den. Men finde et hjem til den uden andre dyr og børn og forære den væk til. 

Anmeld Citér

28. december 2019

Anonym

Jeg følger lige med her

sven

https://www.Elx.dk/

Anmeld Citér

28. december 2019

B&J

Profilbillede for B&J
Smil og du får et smil tilbage

Jeg ville også bide og blive sur på

dem jeg har kært hvis der kom en lille ny killing i mit hjem med nye dufte og nye vaner osv. nogle katte kan ikke med der kommer nye til andre tager det som en mis. Katte er jo sin egen 

den skal til et nyt og roligt sted ellers skal i af med killingen 

Anmeld Citér

28. december 2019

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Er det ikke killingen, der er nemmest at finde et nyt hjem til? 

Anmeld Citér

28. december 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville helt klart starte med, at få den tjekket ved dyrlægen, for at være sikker på at den ik var syg. Nogle katte, når de blir syge, ka ændre adfærd. 

Og ellers vil jeg mene, at I skylder jeres gamle kat, at I arbejder noget mere med den, i form af adfærdstræning. Dette tænker jeg også, at dyrlægen, ka gi gode råd i forhold til. 

Og sidst men ik mindst, så syntes jeg at det vil være mega tavligt, overfor jeres gamle kat, at I bare skildrer jer af med den, fordi i har taget en dårlig beslutning om at anskaffe jer en ny, nuttet lille killing. 

Vi har også 2 katte, på 17 år, som vi har haft fea de var 12 uger og Ca 5 uger gammel. De er heldigvis bedste venner, men vi passer ind i mellem vores venners kat, som er 1 1/2 år, og det er bare meget forskellige mæ ger energi, de lægger for dagen. Vores ene kat, syntes det er fint, den er på besøg, den anden tager lige et par dage, inden den har vænnet sig til det. Vi overvejede om vi sku ha den killing, da de fandt den, men kom frem til, at en lille killing, sammen med især vores ene kat, bare ik gik, fordi vores gamle kat, ville blive for stresset.

Hvis i ska af med den ene kat, vil jeg mene, det må være killingen. Det er ude fra flere grunde, men især hensynet til jeres første kat, som i har haft længest, må i rage alvorligt. For det første ja det være svært, at finde nyt hjem, til en kat der bider, men også fordi en flytning, ka skade den endnu mere på sigt. 

Den nye killing, er nemmer at placere og har ik knyttet sig til jer på samme måde, som den gamle. 

Hvis i ska af med den yngste kat, må i forklare jeres barn, at mor og far lavede en fejl, og trøste barnet, efter bedste evne. Hjælp videre, ved at fokusere på, hvor dejligt det er, at I stadig har den gamle kat. Gi opgaver, hver dag, i form af at fylde mad op, snakke med den og lege med den. 

Vores ælste kat, sover hos min ældste datter hver bat og elsker sit "barn" Den anden elsker, når ungerne leger med den, selvom det godt nok bare er, at den ruller, fra side til side rundt på gulvet. De har forskellige bånd til ungerne, men det er tydeligt, at hvis de vil ha tømt kattebakke, går de til min kæreste, og hvis de ska nusse på maven, går de til mig.

Kæledyres livskvalitet, er fuldstændig afhængige, af deres mennesker, og når man først har fået et dyr, er det vores opgave, at gøre det bedste for dem. Og det er på trods af, at vi nogen gange, må "knuse" vores børns hjerter, når vi har lavet en fejl. Vh Stine 

Anmeld Citér

29. december 2019

SofiaMik

Profilbillede for SofiaMik

Du kunne lave denne  https://gladkat.dk/vinterkasse-til-din-kat/, så kan den have et lunt Helle udenfor.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.