Anonym skriver:
Ser i det stadig ikke pga tilvænning ? Eller fordi de stadig sover inde ved jer? For det ville jo i princippet ikke være en dårlig ting altså hvis man vænner sig til ikke at have tv. Man mener jo at det er usundt med tv i soveværelset. 
Vi kan ikke få den yngste til at sove på hans eget værelse, og nu har vi vist vænnet os til vi bare samsover allesammen. Han bliver puttet kl 19 hos os i sin egen seng og sover meget let. Vores pige på 3 bliver puttet i sin egen seng ca samtidig og så mødes vi i stuen - og gør rent plus ser lidt fjernsyn sammen, men vi går hurtigt i seng fordi ham på 1 står op ved 4-5 tiden. Kl ca 22 vågner hende på 3 og det passer med vi ca bærer hende med i vores seng der og sover allesammen. I løbet af natten kommer vores dreng så også over i vores seng. Det er ikke optimalt men meget bedre. De har begge haft forskellige problematikker og aldrig sovet meget, så det er langt langt bedre end det har været før.
Mine sønner på 18 og 16 havde kunne sove fra ALT da de var små, og min pige på 13 var det letteste barn ever. Hun lagde sig selv til at sove når hun var træt, græd aldrig og sov igennem fra starten.
Man ved ikke hvilket barn man får og noget er selvfølgelig tildels en vanesag. Vi har været “uheldige” med kolik (fastspændt nakke ved de små), refluks (ved de små), indlæggelser pga RS og Kighoste, - de har fået dræn osv osv. og ingen af dem sover bare meget samt har en god stærk personlighed
Men nu har vi 5 børn og du starter med 1 og har din mands hjælp. Jeg fik engang at vide at over 85% af ens bekymringer aldrig ! bliver en realitet, så prøv sådan generelt at holde fast i den tanke og prøv at skaffe nogle tankeredskaber til din hjerne så du afbryder dig selv og stopper din hjerne med at gå i selvsving. Fordi det er ikke spor rart og det bliver ikke lettere, hvis du ikke arbejder med det. Jeg har været meget syg med SF for år tilbage og under mine indlæggelser, når jeg ikke selv formåede stoppe mig selv m at tænke på irrationelle ting så kastede vi fx m en bold, fordi laver man noget fysisk så kan det sætte en stopper for det psykisk da hjernen ikke kan begge ting på en gang. Men det er også et spørgsmål om vilje og ønsket om ikke at lade sig drage med af alle de tanker (angst). Jeg er sikker på at det på den ene eller anden måde kommer til at gå rigtig fint. Rigtig godt nytår
Anmeld
Citér