Tv og børn i soveværelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.065 visninger
19 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. december 2019

Anonym trådstarter

Nogle der kan dele erfaringer omkring små børn/babyer i soveværelse og mulighed for tv samtidig? Min kæreste og jeg elsker at falde i søvn til en god film, og ligger tit i soveværelse frem for stuen. Ved det er en dum bekymring, men tanken er der altså uanset om jeg vil det eller ej ��‍♀️����‍♀️ er børn og tv i soveværelse en realitet ����

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er det fordi du er gravid nu og har disse tanker omkring den første tid?

Mine unger har sovet fra alt! Nytårs brag, støvsuger, legende søskende, ambulancer på den anden side af hækken når de lå ude i barnevognen. Et tv i soveværelset ville ikke forstyrre dem det mindste da de var babyer tit stod de også i liften og sov i stuen mens vi så tv, havde gæster og lign. 

Husk der ikke er stille inde i din mave, baby er faktisk vant til at sove med lyde omkring sig.  

Anmeld Citér

25. december 2019

Anonym

Jeg vil sige nej, men tænker det er en holdningssag. For hvis barnet sover udemærket og lyden ikke er høj, er der vel umiddelbart intet galt i det. 

Nu ser vi generelt ikke meget tv og ellers foregår det kun i stuen. Jeg kunne ikke drømme om at have tv i soveværelset. Ingen af vores tre børn(7,9,11 år) har tv på værelserne. 

Anmeld Citér

25. december 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Er det fordi du er gravid nu og har disse tanker omkring den første tid?

Mine unger har sovet fra alt! Nytårs brag, støvsuger, legende søskende, ambulancer på den anden side af hækken når de lå ude i barnevognen. Et tv i soveværelset ville ikke forstyrre dem det mindste da de var babyer tit stod de også i liften og sov i stuen mens vi så tv, havde gæster og lign. 

Husk der ikke er stille inde i din mave, baby er faktisk vant til at sove med lyde omkring sig.  

Vi prøver at blive gravide sådan stille og roligt. 

Jeg lider desværre af tankemylder og er bange for forandringer, så derfor bekymrer jeg mig om rigtig mange ting ved når det lykkedes. Altså vi gør det fordi vi gerne vil have barn, men jeg kan ikke altid lige smide bekymringerne væk også selvom det er sådanne nogle ting her, de handler om ..

Anmeld Citér

25. december 2019

1518

Det handler i høj grad om tilvænning - er baby vant til at falde i søvn, når der er “larm” og lys, så er det højst sandsynligt ikke et problem. Min yngste er en djævel til at sove og kræver helt ro og mørke. Og jeg savner virkelig at kunne ligge og se en god serie inden sengetid, så jeg kan sagtens forstå din bekymring.

Anmeld Citér

25. december 2019

Anonym trådstarter

1518 skriver:

Det handler i høj grad om tilvænning - er baby vant til at falde i søvn, når der er “larm” og lys, så er det højst sandsynligt ikke et problem. Min yngste er en djævel til at sove og kræver helt ro og mørke. Og jeg savner virkelig at kunne ligge og se en god serie inden sengetid, så jeg kan sagtens forstå din bekymring.

Hvor gammel er din søn?? Ja man må jo nok bare vænne sig til at det forgår i stuen hvis nu vi får en som har svært ved søvnen i larm og lys. Og håbe at tiden med serie i soveværelset kommer igen en dag, alt efter hvor længe der går før barn kommer på eget værelse 

Anmeld Citér

25. december 2019

Ano18

3 af mine ville det ikke have været et problem med, 2 ville det have været umuligt. Men de sov bare generelt ikke pga kolik og reflux så vi ser stadig ikke fjernsyn nu hvor de er 3 og 1

Anmeld Citér

25. december 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter sov i liften ved siden af mig i stuen indtil jeg gik i seng da hun var spæd. Fuldstændig ligeglad med lys og larm fra tv osv. I dag sover hun også fra næsten hvad som helst når først hun er faldet i søvn. Naboens fester, fyrværkeri og tordenvejr rør hende ikke det mindste. 

Vi har ikke tv i soveværelset, men det handler mere om at jeg ikke synes det hører til derinde end det handler om hensyn til hende. 

Anmeld Citér

25. december 2019

Soonmom

Alle vores er begyndt at vågne af det når de har ramt de tre måneder og er derfor kommet på eget værelse, hvilket har fungeret super fint (skal lige siges at vi har et meget lille soveværelse, så det har ikke været den dominerende årsag, men medvirkende faktor )

(vi har i øvrigt tre børn) 

Anmeld Citér

25. december 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Vi har haft tv i soveværelset lige fra vores nr2 blev født. Der handler om tilvænning, min yngste kan sove fra det meste og ofte ser vi en film/serie færdig i soveværelset. Det vågner han aldrig af, han er 9 måneder nu. Dog kan lyser godt generer ham engang i mellem og vi vi skruer ned når der kommer høje lyde som biljagt og skydescener men alt i alt fungerer det fint. 

Men altså, ingen grund til at tænke på sådanne endnu. Måske får I et barn der kan, måske får I er der slet ikke vil sove og så har I slet ikke tid til at se tv hihi. Men vent med at løs problemet indtil det findes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.