Aseksuel - det smadrer mit forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.224 visninger
22 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. december 2019

Anonym trådstarter

Hej piger 

Jeg har et KÆMPE tabubelagt problem, som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved. Og nu håber jeg at nogle af jer måske har- eller står i samme situation og kan give mig nogle gode råd. 

Sagen er den at det handler om sex - eller mangel på samme! 

Jeg har aldrig været et superseksuelt menneske, lige bortset fra da jeg var nyforelsket, men udover det har jeg hverken lyst til - eller behov for sex. Jeg har heller ikke lyst til onani. Jeg har bare INGEN lyst. 

Og jeg er i et ægteskab med en dejlig mand og vi har to små børn på 2 og 6 år. Bevares vi har vores udfordringer, men de fleste leder tilbage til at vores forhold er præget af meget lidt intimt samvær. Og det fylder helt forståeligt meget for min mand, som føler sig valgt fra. Faktisk fylder det så meget at jeg nu kan være i tvivl om vores ægteskab kan holde til det. Og det ville være det værste i hele verden, for jeg er sikker på at jeg er gift med min eneste ene og at vi sammen skal blive gamle og grå. 

Men det her problem er bare altødelæggende, og nu har det stået på en del år i vores ægteskab efterhånden, og det går kun ned af bakke. 

Jeg er faktisk nået dertil hvor jeg har sex med min mand udelukkende for at dække hans behov, men inderst inde føler det en smule som et overgreb. 

Hjælp - hvad gør jeg lige? Jeg overskrider mine grænser ved at have sex og samtidig er det min skyld at vi er ved at blive splittet ad fordi jeg ikke vil have sex

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg har et KÆMPE tabubelagt problem, som jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved. Og nu håber jeg at nogle af jer måske har- eller står i samme situation og kan give mig nogle gode råd. 

Jeg har aldrig været et superseksuelt menneske, lige bortset fra da jeg var nyforelsket, men udover det har jeg hverken lyst til - eller behov for sex. Jeg har heller ikke lyst til onani. Jeg har bare INGEN lyst. 

Og jeg er i et ægteskab med en dejlig mand og vi har to små børn på 2 og 6 år. Bevares vi har vores udfordringer, men de fleste leder tilbage til at vores forhold er præget af meget lidt intimt samvær. Og det fylder helt forståeligt meget for min mand, som føler sig valgt fra. Faktisk fylder det så meget at jeg nu kan være i tvivl om vores ægteskab kan holde til det. Og det ville være det værste i hele verden, for jeg er sikker på at jeg er gift med min eneste ene og at vi sammen skal blive gamle og grå. 

Men det her problem er bare altødelæggende, og nu har det stået på en del år i vores ægteskab efterhånden, og det går kun ned af bakke. 

Jeg er faktisk nået dertil hvor jeg har sex med min mand udelukkende for at dække hans behov, men inderst inde føler det en smule som et overgreb. 

Hjælp - hvad gør jeg lige? Jeg overskrider mine grænser ved at have sex og samtidig er det min skyld at vi er ved at blive splittet ad fordi jeg ikke vil have sex

Har I/du gjort noget ved den manglende lyst? Sexolog, psykolog eller lignende? 

Jeg kender ikke til det med at være aseksuel, så har ingen erfaring eller viden derom. Dig tænker jeg bare at I kan have gavn af noget hjælp. Det skal jo ikke være af pligt du har sex og efterfølgende en følelse af overgreb. Og din mand har behov for at dækket sine behov, uden at føle “skyld” bagefter.

Jeg håber I kan få det løst for det vil da være ærgerligt hvis det skal splitte jeres familie ad, når I ellers har det godt. 

Anmeld Citér

22. december 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville klart få en henvisning til sexologisk hjælp bl.a. for at få afdækket, om der reelt ER tale om aseksualitet, eller om noget holder lysten og behovet nede. Det er en uholdbar situation både for din mand og dig, og uden at kende til problemet selv er jeg overbevist om, at en sexolog må kunne rådgive og vejlede jer.
Vær opmærksom på, at sexolog ikke er en beskyttet titel - for kompetent hjælp ville jeg bede lægen om henvisning til sexologisk klinik. 

Anmeld Citér

22. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger 

Jeg tænker også at en sexolog, måske helst sexologisk klinik vil være af nytte. Jeg har læst meget lidt omkring folk der er aseksuelle, synes det virkede som de jeg læste om, har haft de udfordringer gennem puberteten og ungdommen, og det var bl.a.hormonelt betinget. Du nævner, at du har haft lyst da du var forelsket, så der har været perioder med sexlyst. Vi er jo alle forskellige, der er ikke en 'normal" mængde sexlyst, og det er betinget af forskellige ting. Det vil måske være godt for dig at få noget proffesionel vurdering og udfolde og udforske hvordan lige præcis du fungerer sexuelt, hvad du har brug for, og hvad der hæmmer dig osv. Håber du kan finde nogle svar den vej.. 

Anmeld Citér

22. december 2019

Anonym

Hej, 

jeg står på den anden side. Hvor min mand ikke har lyst/overskud til sex. Jeg ved ikke om han er aseksuel  

Men om alt er - så er det super hårdt også at være på den anden side. Som ikke får den nærvær, som man har brug for for at føle sig elsket. Så hårdt, at jeg rent faktisk overvejer skilsmisse. 
vi starter dog i parterapi her i det nye år og så med en som  også har sexualitet og manglende nærvær på tavlen. 

Udover de gode forslag der ellers er kommet. Har i så overvejet åbne forhold? Eller at din mand “får lov” til at smide ringen, hvis han en dag skal i byen. Og så på den måde få lidt? 

Må jeg spørge om du fortalte det, da du mødte din mand at du var aseksuel? (Hvis altså du vidste det)

Anmeld Citér

22. december 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har I/du gjort noget ved den manglende lyst? Sexolog, psykolog eller lignende? 

Jeg kender ikke til det med at være aseksuel, så har ingen erfaring eller viden derom. Dig tænker jeg bare at I kan have gavn af noget hjælp. Det skal jo ikke være af pligt du har sex og efterfølgende en følelse af overgreb. Og din mand har behov for at dækket sine behov, uden at føle “skyld” bagefter.

Jeg håber I kan få det løst for det vil da være ærgerligt hvis det skal splitte jeres familie ad, når I ellers har det godt. 

Jeg har længe overvejet at gå til lægen, for hvad nu hvis det er stress- eller hormonelt betinget. Og hvis ikke, kan de måske henvise mig til et sted der kan hjælpe mig. 

Jeg ved det er nødvendigt at gøre, men det har indtil videre været svært at få taget hul på, da det er en ultra privat ting. Men jeg skal bare have det overstået.

Anmeld Citér

22. december 2019

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg ville klart få en henvisning til sexologisk hjælp bl.a. for at få afdækket, om der reelt ER tale om aseksualitet, eller om noget holder lysten og behovet nede. Det er en uholdbar situation både for din mand og dig, og uden at kende til problemet selv er jeg overbevist om, at en sexolog må kunne rådgive og vejlede jer.
Vær opmærksom på, at sexolog ikke er en beskyttet titel - for kompetent hjælp ville jeg bede lægen om henvisning til sexologisk klinik. 

Det er helt klart det eneste rigtige at gøre ja. Det har indtil videre været lidt svært at få taget hul på at komme til lægen, men jeg ved det er nødvendigt, og at jeg bare skal få det overstået. 

For ja, det er slet ikke sikkert at der reelt set er tale om aseksualitet, men derimod bare nedsat lyst/behov. Måske. 

Vi har også en presset hverdag, så måske der er flere ting der spiller ind. 

Tak for dit svar!

Anmeld Citér

22. december 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tænker også at en sexolog, måske helst sexologisk klinik vil være af nytte. Jeg har læst meget lidt omkring folk der er aseksuelle, synes det virkede som de jeg læste om, har haft de udfordringer gennem puberteten og ungdommen, og det var bl.a.hormonelt betinget. Du nævner, at du har haft lyst da du var forelsket, så der har været perioder med sexlyst. Vi er jo alle forskellige, der er ikke en 'normal" mængde sexlyst, og det er betinget af forskellige ting. Det vil måske være godt for dig at få noget proffesionel vurdering og udfolde og udforske hvordan lige præcis du fungerer sexuelt, hvad du har brug for, og hvad der hæmmer dig osv. Håber du kan finde nogle svar den vej.. 

Og det kunne helt sikkert være rart at få hjælp til af en professionel. Det har bare været lidt svært at gå til lægen med fordi det er en meget privat ting, men det skal bare gøres. 

Tak for dit svar! 

Anmeld Citér

22. december 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej, 

jeg står på den anden side. Hvor min mand ikke har lyst/overskud til sex. Jeg ved ikke om han er aseksuel  

Men om alt er - så er det super hårdt også at være på den anden side. Som ikke får den nærvær, som man har brug for for at føle sig elsket. Så hårdt, at jeg rent faktisk overvejer skilsmisse. 
vi starter dog i parterapi her i det nye år og så med en som  også har sexualitet og manglende nærvær på tavlen. 

Udover de gode forslag der ellers er kommet. Har i så overvejet åbne forhold? Eller at din mand “får lov” til at smide ringen, hvis han en dag skal i byen. Og så på den måde få lidt? 

Må jeg spørge om du fortalte det, da du mødte din mand at du var aseksuel? (Hvis altså du vidste det)

Jeg ved i den grad godt hvor ufedt det er for min mand, og har fuld forståelse for følelsen af at blive valgt fra - selvom det jo slet ikke er sådan det er. Jeg har lyst til at være sammen med ham, jeg har bare ikke lyst til sex. 

Og det ville for alle være enormt ulykkeligt hvis vi bliver skilt over det hee, så det skal bare løses. 

Dog har jeg heller ikke lyst til at han skal være mig utro. Det er det samme for mig som at vi skal gå fra hinanden. Da vi blev gift sagde vi også ja til kun at elske hinanden og hvis han skal være sammen med andre kvinder og få deres kærlighed bryder vi det løfte vi gav hinanden. Og når det så er sagt, så er jeg godt klar over at jeg ikke dækker hans behov - det er derfor vi står i de her problemer nu. Men jeg er virkeligt parat til at løse det og til at gå langt. 

Og hvis det ikke virker, står det ham naturligvis frit for hvis han ikke længere ønsker at være gift med mig. Men jeg håber dog vi når til et sted hvor vi begge er tilfredse hvad end den løsning er. 

Jeg er ihvertfald klar til at få noget professionel hjælp, og vil gøre alt for det her, for jeg vil ikke miste ham..

Anmeld Citér

22. december 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej, 

Men jeg vidste det ikke i starten. Der var vi meget forelskede og der var situationen en HELT anden - der havde vi sex flere gange om dagen. Det ændrede sig først rigtigt da jeg blev gravid, og det blev jeg HURTIGT! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.