Jeg søger måske bare andre der har gået med samme tanker som jeg, og evt et godt og roligt råd.
Min kæreste og jeg har talt om børn, og tænker snart at prøve lidt, da de fleste af vores venner også så småt er begyndt og har fået.
Vi er begge sociale mennesker og har en stor vennekreds, vi kan begge lide at gøre hvad vi vil men vi ved også, at vi ikke vil sidde om 10 eller 20 år, kun at have hinandens selskab. Jeg ved at jeg vil fortryde ikke at få barn, men samtidig er jeg bare så bekymret omkring alle de forandringer der medfølger. Jeg ved ikke alle børn er ens, og man indordner sig efter dem, men min største frygt er, at få et barn der ikke vil sove, og som er ulykkelig hele tiden.. Vi elsker at tage ud og spise og se film med venner både hjemme og ved dem, og hvad hvis vi får et barn vi ikke kan tage med os, som ikke vil sove ude. Jeg frygter nok mest at miste min sociale omgangskreds og blive fanget derhjemme. Jeg ved at jeg vil give mine børn al min kærlighed, jeg ved at jeg ikke vil være ligeglad med dem, men jeg er virkelig bange for at miste alt andet omkring mig.
Dette gør at jeg tit tænker om jeg overhoved burde blive mor, for det har bestemt ikke altid været mit ønske, da jeg faktisk ikke er til små børn, og slet ikke babyer, kan jeg så klare jobbet selv? Burde jeg så bare lade vær med at få, selvom at jeg glæder mig over tanken om at blive gammel og have fået en familie. Jeg har en niece på 2 år som jeg elsker at bruge tid med, selvom det ikke sker så tit. Så helt følelseskold er jeg ikke, da jeg synes hun er den dejligste lille pige på jorden.
Håber at høre fra nogle der kan nikke genkendende til dette, bare for at vide at jeg ikke er alene.
Hilsen den alt for bekymrede
Dine bekymringer er valide, og det er de, fordi det i store træk blivet virkelighed.
I KOMMER til at miste det liv, I kender.
I KOMMER til at sidde meget af tiden derhjemme.
Du kommer til at være skidesur på din kæreste, fordi han bare tager afsted en aften, mens du føler, at alt skal planlægges, hvis du bare skal have lidt frihed.
Du får ikke tid til at sidde helt i ro i 2 timer for at se en film, tit får du ikke engang varm aftensmad eller mulighed for at gå på toilettet, når det passer dig.
Men rolig; jeres venskaber bliver på helt andre betingelser, når I alle har små børn, de fleste af jer er dødtrætte og orker ikke at ses, andre kan man godt lige løbe sammen med, hvis begge er på barsel, men man mister rigtig mange venner i de år, for ingen magter det ræs - og hvis du tager kampen op, vil du nok opleve, at det næsten altid er dig, der skal tage initiativ. De "værste" venner er nok dem, der ikke selv har fået børn, de ved jo ikke, hvilke udfordringer man står med, og man får meget forskellige prioriteringer.
Du er nødt til at se det som et nyt kapitel i dit liv, men det er en stor omvæltning, og du er bare nødt til at følge med og acceptere ændringerne - der må jo være en grund til, at folk gør det, ikke??