Er det kun os, som ikke køber julegave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2019

Rundtpågulvet

Jeg er dagplejer og kan fortælle at der på ingen måde er gavepligt i dagplejen ;-)

Jeg har fået mange gaver gennem årene, både til jul, afslutning og bare fordi ...

Men jeg har også haft en del forældre der ikke giver gaver uanset anledning. Det er der heldigvis også plads til :-) ofte har jeg fået smil, kram eller søde ord i stedet. Men føler man heller ikke for det, skal man ikke gøre det. 

Jeg fik engang en gave hvor det var tydeligt at forældrene følte sig forpligtede, fordi de andre forældre havde givet gave. Det var slet ikke rart at modtage. 

Så helt ærligt, så skal du gøre hvad du selv føler for.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg giver selv julegaver til vuggestue, bh og skole. Bare som et tegn på påskønnelse. Jeg lader mine børn give gaven da jeg tænker det er fin læring for dem at give en gave ud. Ofte er det dem der skriver eller har tegnet på kortet.

Jeg er selv lærer. Jeg har ofte fået noget til jul og nogle gange også inden sommerferien, hvis jeg afslutter en klasse eller fra en elev der stopper. Jeg tænker dog ikke dårligt om nogle der ikke giver gaver. Synes absolut det skal være hvis man har overskud og lyst til det, ikke af pligt.

Anmeld Citér

15. december 2019

ønskebørn74

MKBP skriver:

Vi har altid givet vores dagplejer - både til påske og jul, og selvfølgelig en afslutningsgave. Nu går de i skole og bhv og der giver vi selvfølgelig også. Vi giver fordi vi gerne vil vise vores påskønnelse for al den omsorg, nærvær og læring de giver vores børn hver dag...- bevare de får løn for det, men de yder et stort stykke arbejde og derfor fortjener de lidt ekstra :-)

//Mette

Er det til primær pædagogen eller til alle?

Anmeld Citér

15. december 2019

MKBP

Profilbillede for MKBP
ønskebørn74 skriver:

Er det til primær pædagogen eller til alle?

Det er en fælles gave til hele huset 

Anmeld Citér

15. december 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg har, som pædagog i en vuggestue, ofte fået enten julegave, sommerferie slik, eller afskedsgave af børn. 

Jeg har også selv købt til mine børns pædagoger - jeg tænker det handler om en anerkendelse af, at man virkelig sætter pris på de/det menneske(r) der er sammen med ens, ofte flere timer end en selv, børn om ugen. 

Men jeg ville aldrig forvente det, som pædagog, at jeg skulle have noget af nogen! Men jeg bliver selvfølgelig meget glad og rørt, når nogen har tænkt på mig, men jeg ville aldrig kigge skævt til, de forældre som ikke gør det. 

Anmeld Citér

16. december 2019

Baby2017

Anonym skriver:

Er der andre, som ikke køber julegave til dagplejen?

Vores dp giver gaver til børnene af penge fra egen lomme. Derfor synes JEG kun det er fair at vores barn giver en gave retur. Når det så er sagt synes jeg også det er hyggeligt og vi har et rigtig godt forhold til hende

Men som andre skriver skal man gøre som man lyster. Der er intet sjovt i at få en gave af pligt

Anmeld Citér

18. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ja det tænker jeg også.. Altså dagplejen er jo en person, der er ansat til at passe ens barn.. Har aldrig hørt om, at fx lærere får gaver.. 

Her har vores forældreråd besluttet , at lærerne skal have gave . Jeg er IKKE enig . Det er deres arbejde . Vi gav til vores dagplejemor , hun var privat og vi var meget glade for hende . Børnene fik også gave af hende . Børnehaven har vi aldrig givet noget til .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.