Er det kun os, som ikke køber julegave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2019

Anonym

De fleste, som er ansat i en institution får en julekurv/ting/vin ect af arbejdspladsen. 
Det gør en dagplejer ikke ( i hvertfald ikke vores). Så vi gav hende en lille ting.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2019

Anonym

Jeg finder stor glæde i at påskønne børnenes dagplejemor, mine børns pædagoger og lærer deres arbejde, med en lille julegave og et personligt kort. 

Anmeld Citér

15. december 2019

MKBP

Profilbillede for MKBP

Vi har altid givet vores dagplejer - både til påske og jul, og selvfølgelig en afslutningsgave. Nu går de i skole og bhv og der giver vi selvfølgelig også. Vi giver fordi vi gerne vil vise vores påskønnelse for al den omsorg, nærvær og læring de giver vores børn hver dag...- bevare de får løn for det, men de yder et stort stykke arbejde og derfor fortjener de lidt ekstra :-)

//Mette

Anmeld Citér

15. december 2019

Anonym

Nu kender jeg ikke jeres dagplejemor, men min mor som er dagplejer bruger hendes egne private penge på at give en gave til hver af hendes dagplejebørn (50-100kr). Derved ikke sagt, at hun forventer at få noget tilbage, men en lille symbolsk ting, som ikke behøver at koste alverden, sætter hun da pris på 

jeg gav selv en lille ting, da min datter gik i dp, og igen i børnehaven da hun havde sidste dag 

men det jo som man føler for

Anmeld Citér

15. december 2019

Bissen

Profilbillede for Bissen

Vi gav til vores dagplejemor  

men hun gav også gave til børnene (af egen lomme). Samme med afslutning hos hende - der blev holdt lidt hygge for barnet som skulle stoppe og så havde hun købt en gave. 

Anmeld Citér

15. december 2019

Anonym

Vi køber gave til vores private dagplejer. 
Vi knuselsker hende og værdsætter virkelig den måde hun er sammen med børnene på. De laver en masse i dagplejen, marmelader, gelé, småkager til jul, æblesmør, saft osv osv. og der står ofte lidt som vi får med hjem. 

Selvom vi betaler til hende og hun får sin løn, synes jeg det er helt særligt og vigtigt at påskønne den dyrebare tid hun bruger med vores børn. Det behøver ikke at være store og dyre gaver, men symbolske gaver der værdsætter hendes arbejde. 

Børnene får altid julegave, fødselsdagsgave og afskedsgave. Udover det holder dagplejeren ofte arrangementer(sidst på dagen) hvor vi som forældre kun skal medbringe drikkelse og hun sørger for mad over bål. Jeg synes det er en kæmpe gave! 

Jeg er stor fortaler for at påskønne og værdsætte andres arbejde - også selvom de får løn. 
Mit tidligere job påskønnede intet, men det jeg har nu, bliver virkelig påskønnet og det er mega dejligt at få en følelse af at gøre noget godt fra andre. Selv i form af ord betyder det noget. 

Det er mit synspunkt, men alle skal gøre lige netop det der føles rigtigt for dem og ikke lade sig hænge i normer eller hvad andre gør. 

Anmeld Citér

15. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

Nu går mit barn ikk i dagpleje. Men hvis han gjorde så havde jeg heller ikk købt dertil. 
forstår ikk helt konceptet da man jo heller ikk køber gaver til sine kollegaer, eller vuggestue pædagoger f.eks. Men det er jo bare min holdning. 

Vi får nu indimellem gaver af forældre og børn som påskønner vores arbejde. Her op til jul kan det være flødeboller, slik osv. Det er bestemt ikke noget vi forlanger, men det varmer 

Det er i børnehave 

Anmeld Citér

15. december 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Det er altså heller ikke unormalt at forældrene giver lidt til pædagogerne i vuggestuen /børnehave (det kan fx være lidt til pausen.)

Vi gav ikke til vores dagplejere, da vi ikke kunne lide dem 

Vi har indtil videre heller ikke giver noget i vuggestuen /børnehaven, men det er fordi "situationen" ligesom ikke rigtig har været der

Anmeld Citér

15. december 2019

Anonym trådstarter

Det er bestemt ikke forkert at give en gave for at vise påskønnelse osv..

Men jeg blev bare i tvivl, om jeg pludselig var forkert på den ved ikke at give en gave.. Men kan høre, at jeg ikke er helt den eneste 

Anmeld Citér

15. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi får nu indimellem gaver af forældre og børn som påskønner vores arbejde. Her op til jul kan det være flødeboller, slik osv. Det er bestemt ikke noget vi forlanger, men det varmer 

Det er i børnehave 

Det er da også dejligt for jer. 

Får da også selv en gave fra nogle af mine kunder her i julen og det er da dejligt. Men heller ikk noget jeg selv forventer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.