Vi køber gave til vores private dagplejer.
Vi knuselsker hende og værdsætter virkelig den måde hun er sammen med børnene på. De laver en masse i dagplejen, marmelader, gelé, småkager til jul, æblesmør, saft osv osv. og der står ofte lidt som vi får med hjem.
Selvom vi betaler til hende og hun får sin løn, synes jeg det er helt særligt og vigtigt at påskønne den dyrebare tid hun bruger med vores børn. Det behøver ikke at være store og dyre gaver, men symbolske gaver der værdsætter hendes arbejde.
Børnene får altid julegave, fødselsdagsgave og afskedsgave. Udover det holder dagplejeren ofte arrangementer(sidst på dagen) hvor vi som forældre kun skal medbringe drikkelse og hun sørger for mad over bål. Jeg synes det er en kæmpe gave!
Jeg er stor fortaler for at påskønne og værdsætte andres arbejde - også selvom de får løn.
Mit tidligere job påskønnede intet, men det jeg har nu, bliver virkelig påskønnet og det er mega dejligt at få en følelse af at gøre noget godt fra andre. Selv i form af ord betyder det noget.
Det er mit synspunkt, men alle skal gøre lige netop det der føles rigtigt for dem og ikke lade sig hænge i normer eller hvad andre gør.
Anmeld
Citér