Anonym skriver:
Ja det tænker jeg også.. Altså dagplejen er jo en person, der er ansat til at passe ens barn.. Har aldrig hørt om, at fx lærere får gaver..
Jeg får nu fra tid til anden en æske chokolade eller lignende til jul eller sommerferiestart af mine elevers forældre - og altid en flot gave, når de afslutter 9. klasse.
MEN - jeg har cirka 25 elever i mine klasser, de “har mig” i snit et par timer om dagen og en håndfuld andre lærere de øvrige timer, så uanset, at vi kommer ret tæt på hinanden over tre år, kan det slet ikke sammenlignes med det nære bånd, der opstår mellem en dagplejer og de typisk fire børn, hun er alene om at tage sig af hver dag. Og selv om jeg har været glad for størstedelen af mine egne børns lærere, har jeg på ingen måde haft samme grad af kontakt med dem, som jeg havde med deres dagplejere.
Der er selvsagt ingen forpligtelse til at give DP julegave, overhovedet - men jeg forstår da udmærket ønsket om at vise anerkendelse og taknemmelighed ved at give en gave til jul. Jeg kan ikke se, at dét, at de får løn for at tage sig af ens børn, skulle være et argument for ikke at give et ekstra, personligt skulderklap til et menneske, der har stor betydning for ens guld. Det er jo ikke samlebåndsarbejde uden sjæl og hjerte, de udfører, og de er ikke robotter, der bare skal holdes kørende.
Jeg tror, mange undervurderer, hvor meget det betyder at få en særlig gestus som tegn på tilfredshed, om så bare i form af et kort med en personlig besked.
Anmeld
Citér