Er det kun os, som ikke køber julegave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.564 visninger
26 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2019

Anonym trådstarter

Er der andre, som ikke køber julegave til dagplejen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

Er der andre, som ikke køber julegave til dagplejen?

Nu går mit barn ikk i dagpleje. Men hvis han gjorde så havde jeg heller ikk købt dertil. 
forstår ikk helt konceptet da man jo heller ikk køber gaver til sine kollegaer, eller vuggestue pædagoger f.eks. Men det er jo bare min holdning. 

Anmeld Citér

14. december 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu går mit barn ikk i dagpleje. Men hvis han gjorde så havde jeg heller ikk købt dertil. 
forstår ikk helt konceptet da man jo heller ikk køber gaver til sine kollegaer, eller vuggestue pædagoger f.eks. Men det er jo bare min holdning. 

Ja det tænker jeg også.. Altså dagplejen er jo en person, der er ansat til at passe ens barn.. Har aldrig hørt om, at fx lærere får gaver.. 

Anmeld Citér

14. december 2019

grinny

Profilbillede for grinny
Mor til en engel og en smuk prinsesse

Jeg tror det er fordi mange får et andet bånd til en dagplejemor end en pædagog i vuggestue/børnehave.

Vi gav til vores DP, men hende ser vi også på andre tidspunkter og kommer stadig hos hende selvom vores datter går i børnehave nu.

Vi skal til julehygge hos hende d. 20 med de andre børn fra min datters DP tid og jeg laver da en julekurv til hende.

Vi bor så også i en mindre by så jeg ses også privat med de forældre der havde børn der samtidig med mig 

Anmeld Citér

15. december 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ja det tænker jeg også.. Altså dagplejen er jo en person, der er ansat til at passe ens barn.. Har aldrig hørt om, at fx lærere får gaver.. 

Præcis min tanke 

men hvis man som forælder føler det er rigtig at give DP julegave så er det jo heller ikke forkert 

Anmeld Citér

15. december 2019

Lje

Profilbillede for Lje
Anonym skriver:

Tja - nogle gør til vuggestuen og børnehaven. Vi har givet en lille kasse chokolade hvert år. Vi gav det faktisk også til de voksne, da børnehaven skulle på koloni. Ja, de får løn for at tage med men det dækker ikke i nærheden af timerne. Så en lille kasse chokolade til om aftenen. Fordi vi værdsætter dem og de har en relation til mit barn. 

Vores rengøringsfirma får også. Hhv. juleknas, påskeæg og sommerferie-snack. Jeg knuselsker den medarbejder, som hver uge bruger 2 timer på at gøre rent i mit hjem. Og ja, det betaler jeg også for. Men jeg er stadig taknemmelig. 

@trådstarter: er svaret ikke bare, at man skal gøre det, man føler for?

Vh. 

Anmeld Citér

15. december 2019

Anonym

Lje skriver:

Tja - nogle gør til vuggestuen og børnehaven. Vi har givet en lille kasse chokolade hvert år. Vi gav det faktisk også til de voksne, da børnehaven skulle på koloni. Ja, de får løn for at tage med men det dækker ikke i nærheden af timerne. Så en lille kasse chokolade til om aftenen. Fordi vi værdsætter dem og de har en relation til mit barn. 

Vores rengøringsfirma får også. Hhv. juleknas, påskeæg og sommerferie-snack. Jeg knuselsker den medarbejder, som hver uge bruger 2 timer på at gøre rent i mit hjem. Og ja, det betaler jeg også for. Men jeg er stadig taknemmelig. 

@trådstarter: er svaret ikke bare, at man skal gøre det, man føler for?

Vh. 

Siger jo heller ikke det er forkert at man gør det. Langt fra. 
jeg ville bare ikke selv gøre det. Og det er vel ligeså lidt forkert. 

Anmeld Citér

15. december 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg får nu fra tid til anden en æske chokolade eller lignende til jul eller sommerferiestart af mine elevers forældre - og altid en flot gave, når de afslutter 9. klasse. 
MEN - jeg har cirka 25 elever i mine klasser, de “har mig” i snit et par timer om dagen og en håndfuld andre lærere de øvrige timer, så uanset, at vi kommer ret tæt på hinanden over tre år, kan det slet ikke sammenlignes med det nære bånd, der opstår mellem en dagplejer og de typisk fire børn, hun er alene om at tage sig af hver dag. Og selv om jeg har været glad for størstedelen af mine egne børns lærere, har jeg på ingen måde haft samme grad af kontakt med dem, som jeg havde med deres dagplejere. 

Der er selvsagt ingen forpligtelse til at give DP julegave, overhovedet - men jeg forstår da udmærket ønsket om at vise anerkendelse og taknemmelighed ved at give en gave til jul. Jeg kan ikke se, at dét, at de får løn for at tage sig af ens børn, skulle være et argument for ikke at give et ekstra, personligt skulderklap til et menneske, der har stor betydning for ens guld. Det er jo ikke samlebåndsarbejde uden sjæl og hjerte, de udfører, og de er ikke robotter, der bare skal holdes kørende. 
Jeg tror, mange undervurderer, hvor meget det betyder at få en særlig gestus som tegn på tilfredshed, om så bare i form af et kort med en personlig besked. 

Anmeld Citér

15. december 2019

Lje

Profilbillede for Lje
Anonym skriver:

Siger jo heller ikke det er forkert at man gør det. Langt fra. 
jeg ville bare ikke selv gøre det. Og det er vel ligeså lidt forkert. 

Nej, jeg har vist heller ikke gjort mig til dommer over, at du ikke køber gave? Jeg fortalte dig blot, at nogen køber gaver til vuggestuen som en komnentar til, du skrev, at det gjorde man ikke. 

Som jeg skrev: man skal gøre præcis det, man føler for. 

Vh. 

Anmeld Citér

15. december 2019

Tip!

Profilbillede for Tip!
Altid med dig min skat

Jeg har som pædagog både fået velkomst buket, julegave, snold til mine kollegaer og jeg til jul og en lille ting af et par pårørende da jeg for nyligt fik nyt arbejde.. 

Min søn er dog skolebarn, men han har købt en ting til hans kontakt pædagog. 

Det kan godt ske vi får løn for vores arbejde med mennesker (fra vugge til grav) men derfor kan de tætte relationer, og påskønnelsen være grundstenen til ens arbejdsglæde, det gode humør, smil på en travl dag og ikke mindst hvorfor jeg som pædagog møder glad på arbejde hver morgen, trods dårlige normeringer og skod arbejdstider.. ingen syns det er fedt at være væk fra familien til højtider. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.