Pris på adventsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2019

FruStolpe

drabo skriver:

herhjemme får børnene store kalender gaver og bruger nok snildt 1000-1500 kr pr. barn på kalender gaver (og her er det en skør blanding af små gaver til 10kr og store gaver til 200+ kr). Til gengæld får de så ikke særligt store julegaver af os, fordi de får så meget af familien.

Men gør som i synes - nogle vil synes det er tåbeligt at bruge 500kr på en flaske vin og andre vil nyde denne flaske og det vil give dem glæde.

Personligt har jeg svært ved at se pointen i at give 10.000kr for en taske, men hvis det gør nogen glade og de har råd til det, så fred være med det.

Det vigtige er at man ikke bruger flere penge end man har og at man synes det man bruger pengene på giver en værdi - om det så er kalendergaver, tasker, vin, rejser eller at donere til velgørenhed.

Og hvor har du egentlig bare ret. 

Vi har forskellige ting vi prioriterer og sætter pris på. Sådan har jeg nok ikke lige tænkt på det. Tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2019

FruStolpe

BAE skriver:

4000 på gaver før juleaften? Plus julegaver.. Wow.. Det ville jeg ikke gøre, det er for voldsomt, og hvad ville man købe for 500 kr hver uge. Skal de så have det hvert år til de ikke får gaver mere..?? Ej synes det er for voldsomt at sige at det SKAL være for 500 kr hver uge. 
Hvordan er din mand kommet på det beløb? Og hvad havde han i tankerne at de skulle have, som de ikke allerede får i julegaver? 

Advents gaver er små hyggelige gaver fra nissen, ikke store fine gaver.. Men bare noget hyggeligt.... 

Nu var det som jeg også skrev i indlægget 1 gave der kostede det. Kan godt se at det står anderledes i afstemningen

Men det var for at give den store et ur.... 

Anmeld Citér

6. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
FruStolpe skriver:

Nu var det som jeg også skrev i indlægget 1 gave der kostede det. Kan godt se at det står anderledes i afstemningen

Men det var for at give den store et ur.... 

til 500 kr? 

Fair nok.. ønsker hun sig et ur? Men igen jeg ville ikke give en advents gave til 500 kr... Jeg synes ikke at advents gaver skal ligge i det prisleje. Men det er vel op til hver enkel familie. 

Anmeld Citér

6. december 2019

Birthdaybaby

I alle tilfælde når det kommer til gaver, giver vi det vi har lyst til at give - afstemt med hvordan vores økonomi ser ud. 

Jeg kunne sagtens finde på at give en adventsgave til kr. 500, og jeg kunne også finde på at pakke noget ind vi allerede har liggende i gemmerne; fordi det er den rigtige gave.

Anmeld Citér

7. december 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Herhjemme er næsten alle adventsgaver til tre børn, købt brugt! Min mindste fik fx en postmand Per helikopter - han er ovenud lykkelig og det er de mest fantastiske 35kr jeg nogensinde har brugt!  

ej, jeg synes julerierene tager overhånd.... og der er gået sport i, at finde brugte sager. Min datter på 6 fik 3 heste til Barbie for 50kr. 

Vi ville måske nok have råd til nye ting og dyrere ting. Men jeg synes det er fuldstændig Sindsygt, alle de penge på gavefråd der bliver brugt. 

Anmeld Citér

7. december 2019

God-mor

FruStolpe skriver:

Vi er ikke helt enige herhjemme. 

Min mand mener godt at vi kan bruge 500kr på 1 adventsgave, mens jeg siger at jeg ikke vil give for så meget, bare fordi vi kan..

Pigerne er 5 og 9 

Så er det mig der er nærrig eller er det min mand der har pengesedlerne siddende lidt før løst 

Jeg ville ikke selv bruge 500 kroner på en adventsgave, det er alt for meget. Vi laver kalendergaver, så de får en gave hver dag, men det er små gaver som en lille chokoladejulemand, hårspænder, små biler, rosinpakker og så er der lidt større gaver i weekenden, som koster 50-80 kr. Vi har brugt 600 kroner på adventsgaver herhjemme. Dette er for 48 gaver. 

Men alle prioritere forskelligt, og hvis i har lyst og råd til at købe så store adventsgaver så skal i gøre det Man skal nok bare huske at deres forventninger måske bliver skruet for højt oppe. Måske i ikke har mulighed for altid at købe så store gaver. 

Glædelig jul 

Anmeld Citér

7. december 2019

Troldemommi

Her spænder det vidt hvad adventsgaverne koster, den dyreste kostede 800 kr og den billigste kostede 35 kr �� de får hvad de mangler eller ønsker sig, og så er jeg ligeglad med hvad andre tænker ��

Anmeld Citér

7. december 2019

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg synes den er svær... jeg kunne sagtens finde på det....

vores advent gaver ligger ca på 200kr, sidste år fik de både lørdag og søndag... men samtidig køber jeg også på tilbud og hvad det enkelte barn ønsker sig... her er det kun den lille, som ønsker legetøj... de store får tøj osv, som også er praktisk....

selve juleaften får de i år temmelig store dyre gaver, men i år får de også kun om søndagen.... her er det noget de har ønsket sig længe... tilgengæld  har jeg intet familie, som de får fra.. kun min mand side og det handler om 4 gaver a 100kr... så der ligger ikke så mange pakker under træet... nok derfor vi forkæler dem... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.