Pris på adventsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: 500kr pr. adventsgave?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.545 visninger
27 svar
55 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. december 2019

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe

Vi er ikke helt enige herhjemme. 

Min mand mener godt at vi kan bruge 500kr på 1 adventsgave, mens jeg siger at jeg ikke vil give for så meget, bare fordi vi kan..

Pigerne er 5 og 9 

Så er det mig der er nærrig eller er det min mand der har pengesedlerne siddende lidt før løst 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster
FruStolpe skriver:

Min mand mener godt at vi kan bruge 500kr på 1 adventsgave, mens jeg siger at jeg ikke vil give for så meget, bare fordi vi kan..

Pigerne er 5 og 9 

Så er det mig der er nærrig eller er det min mand der har pengesedlerne siddende lidt før løst 

I min verden er det aaaalt for meget. - Jeg giver ikke engang julegave for 500 kr 

Herhjemme koster adventsgaverne ca 100 kr pr gave. Nogle lidt billigere og andre lidt dyrere. 

Anmeld Citér

6. december 2019

Julestjerne

Profilbillede for Julestjerne

Jeg er nok farvet af at vi herhjemme er meget lidt materialistiske, så for mig lyder det helt vanvittigt med 500 kr. for én adventsgave.

Herhjemme har vi hverken adventsgaver eller kalendergaver og julegaverne, selvom vi har råd til det. Til gengæld har vi en drillenisse som laver sjov.

Men! Når alt det er sagt, så synes jeg alle skal gøre præcis som de har lyst til, så hvis I bliver enige om at 500 kr. er fint, så skal I helt klart bare gøre det.

Anmeld Citér

6. december 2019

Julestjerne

Profilbillede for Julestjerne
Julestjerne skriver:

Jeg er nok farvet af at vi herhjemme er meget lidt materialistiske, så for mig lyder det helt vanvittigt med 500 kr. for én adventsgave.

Herhjemme har vi hverken adventsgaver eller kalendergaver og julegaverne, selvom vi har råd til det. Til gengæld har vi en drillenisse som laver sjov.

Men! Når alt det er sagt, så synes jeg alle skal gøre præcis som de har lyst til, så hvis I bliver enige om at 500 kr. er fint, så skal I helt klart bare gøre det.

... vi har julegaver.. jeg ved ikke hvad jeg ville skrive, men bestemt ikke det.. ��

Anmeld Citér

6. december 2019

lineog4

Profilbillede for lineog4
Mod

Man skal jo gøre som man lyster, men vi bruge kun omkring de 500 på julegaver - ikke fordi vi ikke har råd til mere, men fordi ja fordi....

Mine børn får en gave i sokken hver dag, men det er kun bitte små gaver - dog ikke min datter som er et år Italien, for der er de 24 pakker lig hendes julegave. Og har nok forkælet hende gavemæssigt en del mere end hvis hun havde været hjemme, men det er fordi jeg ikke kan forkæle med kram, tid sammen og julehygge.  

Anmeld Citér

6. december 2019

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe
Julestjerne skriver:

Den bliver vi aldrig enige om herhjemme 

Jeg er landet på 149 pr barn. Hvilket er helt fint i min optik 

Anmeld Citér

6. december 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

For meget for mig er gaver op til jul, noget der skal være hyggeligt og ikke noget stort. Det skal være mere symbolsk. Og så har jeg det nok sådan med gaver til børn, at man også godt må lære dem et eller andet om værdi. Når min søn fx siger at han ønsker sig en bestemt fodbold trøje i pakkekalender, snakker vi om at det faktisk er en rigtig stor gave, prismæssigt selvom det blot er en t-shirt - større end fx det Lego starwars fly han har stående. Man må godt have lidt perspektiv med synes jeg især når vi idag har sådan et samfund hvor penge, for børn, er noget underligt diffust noget på et tilsyneladende uendeligt plastic kort  

Anmeld Citér

6. december 2019

Rosa Sofia

Det har jeg slet ikke råd til. Jeg har givet 350 kroner i alt for alle fire adventsgaver. Jeg tror jeg bruger 500 kroner på min søns julegave. 

Anmeld Citér

6. december 2019

Anonym

FruStolpe skriver:

Pigerne er 5 og 9 

Uanset pengepung et det fuldstændig idiotisk og vænner børn til et niveau, der bliver meget svært for dem at opretholde, når de skal stå på egne ben.

Anmeld Citér

6. december 2019

HBV

Profilbillede for HBV

Jeg giver min søn for mellem 100 og 200 i adventgave.. Synes 500 kr er alt for meget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.