Pris på adventsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2019

FruStolpe

Anonym skriver:

Uanset pengepung et det fuldstændig idiotisk og vænner børn til et niveau, der bliver meget svært for dem at opretholde, når de skal stå på egne ben.

Når nu du kalder min mands (eller mine) meninger idiotiske så stå da i det mindste ved det 

Du må gerne have din mening, men tal da i det mindste ordentligt eller  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Fuldstændig enig med de andre. Det er efter min mening alt for meget. Men jeg bliver så også chokeret år efter år når jeg hører hvor meget folk giver hinanden eller børnene gaver for. 

Anmeld Citér

6. december 2019

brevkassen-40170

Jeg synes det er i overkanten.

For mig er advents eller kalendergaver små spændende ting, som er med til at gøre december ekstra hyggelig og så leder gaverne henimod juleaften, hvor man får de større gaver.

Men alle familier er jo forskellige

Anmeld Citér

6. december 2019

AnoMor

FruStolpe skriver:

Vi er ikke helt enige herhjemme. 

Min mand mener godt at vi kan bruge 500kr på 1 adventsgave, mens jeg siger at jeg ikke vil give for så meget, bare fordi vi kan..

Pigerne er 5 og 9 

Så er det mig der er nærrig eller er det min mand der har pengesedlerne siddende lidt før løst 

Aaaaaalt for meget. For mig er kalendergaver på 10-20 kr og afventsgaver 50-80 kr 

Anmeld Citér

6. december 2019

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Jeg ville som sådan ikke sige at det skulle koste 500, men hvis der var en rigtig god ting som ville blive en god adventsgave så ville jeg gøre det. Her går vi ikke efter beløb men hvad gaven indeholder. Vi giver hellere ikke større eller flere gaver til jul, bare fordi de skal have for et bestemt beløb.

Anmeld Citér

6. december 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

I min verden er det alt, alt for meget. 

Jeg ka godt tænke, at hvis mine børn fik 4 adventsgaver, til 500 kr pr gang, så ville jeg på ingen måde, vide hva jeg sku gi dem i julegave? Altså forstået på den måde, at de ønsker de har til juleaften, højest ligger på omkring 500 kr i forvejen, i for af lego, tøj, sko og feks spil. De ved at hvis de feks har større ting end det, så må de selv spare op til det. Og ud over det, så har de endelig heller ik ret mange ønsker.

Det dyreste, jeg ka finde på, at gi i adventsgaver, ku være et nyt sæt gymnastik tøj. Og det ville være fordi, de i forvejen ska ha nyt gymnastiktøj

Vi ska på julemarkede i løbet af denne mdr, og der ka det være, at de er heldige, at nissen ligge en lille pengeseddel i sokken, som de må bruge der, eller ligge i sparedåsen, til noget de ønsker sig.

I løbet af ugen, ka de være heldige at nissen ligge i deres sok. Det ka være en mandarin, nye strømper, en frugtstang, hårpynt osv. Vi gør noget ud af, at det ska være ting de ka bruge og ik bare noget der er plastik fantastisk. 

De er 7 og 11 år. 

Når det så, er sagt, syntes jeg self at man ska gøre, som man selv syntes passer. Vh Stine 

Anmeld Citér

6. december 2019

Miti's mama

Jeg synes det lyder voldsomt. Mest fordi det sætter nogle forventninger op til et meget højt niveau, som måske ikke kan bibeholdes. Hos os laver min mor pakkekalender til mine piger (3 og 5), der er 24 pakker, så de skiftes til at få en, til gengæld ligger der to 'snacks' i hver pakke også. Det er feks strømper, puslespil, nye farver, hårspænder og pixibøger. Hvis jeg selv skulle stå for det (jeg har ikke bedt hende om det, det er noget hun kommer med selv), så ville der ligge nogenlunde det samme. Det er vel lidt en teaser til juleaften  

Anmeld Citér

6. december 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

4000 på gaver før juleaften? Plus julegaver.. Wow.. Det ville jeg ikke gøre, det er for voldsomt, og hvad ville man købe for 500 kr hver uge. Skal de så have det hvert år til de ikke får gaver mere..?? Ej synes det er for voldsomt at sige at det SKAL være for 500 kr hver uge. 
Hvordan er din mand kommet på det beløb? Og hvad havde han i tankerne at de skulle have, som de ikke allerede får i julegaver? 

Advents gaver er små hyggelige gaver fra nissen, ikke store fine gaver.. Men bare noget hyggeligt.... 

Anmeld Citér

6. december 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
FruStolpe skriver:

Vi er ikke helt enige herhjemme. 

Min mand mener godt at vi kan bruge 500kr på 1 adventsgave, mens jeg siger at jeg ikke vil give for så meget, bare fordi vi kan..

Pigerne er 5 og 9 

Så er det mig der er nærrig eller er det min mand der har pengesedlerne siddende lidt før løst 

Jeg synes også det lyder af meget. Medmindre det er ting de har brug for, eksempelvis tøj, nye støvler eller lignende. 
vi har købt til kalendergaver og har købt for i alt knap 500 kr. vi har købt nogle større ting og delt dem op.

Anmeld Citér

6. december 2019

drabo

Profilbillede for drabo

herhjemme får børnene store kalender gaver og bruger nok snildt 1000-1500 kr pr. barn på kalender gaver (og her er det en skør blanding af små gaver til 10kr og store gaver til 200+ kr). Til gengæld får de så ikke særligt store julegaver af os, fordi de får så meget af familien.

Men gør som i synes - nogle vil synes det er tåbeligt at bruge 500kr på en flaske vin og andre vil nyde denne flaske og det vil give dem glæde.

Personligt har jeg svært ved at se pointen i at give 10.000kr for en taske, men hvis det gør nogen glade og de har råd til det, så fred være med det.

Det vigtige er at man ikke bruger flere penge end man har og at man synes det man bruger pengene på giver en værdi - om det så er kalendergaver, tasker, vin, rejser eller at donere til velgørenhed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.