Kære alle,
Jeg skriver fordi jeg er bekymret for min mand... Det gør så ondt i mit hjerte at se ham lide...
Uden at komme ind på detaljer, så kan jeg fortælle at han er vokset op i et hjem præget af skænderier dag og nat. Han har som barn, men også som voksen nu, oplevet svigt fra sine forældre. Det er nogle tunge sager...
Jeg har kendt min mand i 20 år og vi har været sammen i 10 år. Jeg har oplevet ham blive skuffet gang på gang. Han har givet dem chancer igen og igen fordi han føler sig forpligtet. De er trods alt hans forældre.
Alle vores venner, som kender til hans forhistorie med hans forældre, mener at han skulle have smidt håndklædet i ringen for længst. Men nej, han har givet dem nye chancer i 40 år i håb om at de ændrer sig.
Jeg har kunnet mærke en ændring i ham de sidste par år, hvor han ikke har haft lyst til at besøge dem. Han har fået nok af den behandling han fik og de løgne, der fulgte med. F
For et halvt år siden cuttede han al kontakt med dem. (Det gjorde hans søskende i øvrigt også for lang tid siden. Min mand var den eneste, der havde kontakt til dem)
Det første stykke tid var han lettet. Nu er han begyndt at have dårlig samvittighed og overvejer om det var det rigtige, at gøre. Han er splittet imellem det at han er bange for at de dør og at de skilles på den her måde og at den dårlige samvittighed vil plage ham resten af livet og så det at "gå tilbage til dem" og blive psykisk misbrugt og deprimeret, som han har været alle de år.
Hvordan hjælper jeg ham bedst? En psykolog er ikke en mulighed, da han ikke ønsker at der bliver gravet i hans fortid.
Når hans samvittighed plager ham, fortæller jeg ham hvordan hele situationen ser ud udefra. At det ikke er normalt at ens forældre behandler sine børn på denne måde og udsætter dem for alt muligt. Der er jo en grund til at hans 3 søskende stoppede al kontakt for mange år siden...
Det hjælper lidt i det øjeblik vi taler om det. Men så kommer samvittigheden igen...
Tak fordi du læste med...