Ander pcoer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2009

Maise

Mor.sander skriver:

Så er det i morgen, at startskudet går til vores start i fersilitets behandling, ved aflevering af sædprøve. Vi ved at min mands sæd er af nogenlunde kvalitet, da jeg har været gravid 2 gange inde for det sidste år, jeg de er dog begge end i saer, da jeg ikke prodocere nok progesteron  og hvis det ikke skulle være slemt nok, ja så er mine ægløsninger stoppet pga. jeg har taget på i vægt

Har været hele møllen igennem, med pergotime uden virkning, for 4 år siden, så jeg er rigtig nervøs for at det bliver det samme denne gang  det er bare hårdt at få at vide hver eneste gang at du har ikke ægløsning

Er der andre herinde der har haft susses med behandling som er end ud i en baby.. Ville være lækkert med nogle susses historier!!!

Vi prøvede i 1,5 år at blive gravid, og intet skete der. vi blev undersøgt og fandt ud af at Jeg havde pco. Gennem fertillitetsklinikken sagde de at vægttab, pcokost og evt metformin behandling ville kunne løse mit problem, dog ville de gerne undervejs insiminere mig. igennem 2 måneder powerwalkede jeg 10 km hver dag ved skov og strand og begyndte også at løbe lidt, samt at jeg spiste pcokost. på 8 uger tabte jeg næsten 10 kilo og blev gravid med det samme. Nu er jeg i uge 29 og skal føde en lille pige til Januar. Så det kan lykkes med en hård indsats. Krydser fingre for dig KH Maise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2009

Mor.sander

hc=k skriver:

Ja de skal bare lukke. Eller dem der sige UPS når ja men det får jeg da bare fjernet

Jeps, og det er bare ikke lige sådan bare at få det fjernet, har desværre stået i sådan en situation, hvor det var den eneste og bedste løsning.. Og det ende med at jeg fik et nervøst sammenbrud, så nej det er ikke bare noget man lige gør!

Anmeld

21. oktober 2009

Mor.sander

Maise skriver:

Vi prøvede i 1,5 år at blive gravid, og intet skete der. vi blev undersøgt og fandt ud af at Jeg havde pco. Gennem fertillitetsklinikken sagde de at vægttab, pcokost og evt metformin behandling ville kunne løse mit problem, dog ville de gerne undervejs insiminere mig. igennem 2 måneder powerwalkede jeg 10 km hver dag ved skov og strand og begyndte også at løbe lidt, samt at jeg spiste pcokost. på 8 uger tabte jeg næsten 10 kilo og blev gravid med det samme. Nu er jeg i uge 29 og skal føde en lille pige til Januar. Så det kan lykkes med en hård indsats. Krydser fingre for dig KH Maise

Takker  det er det væreste ved PCO syntes jeg vægten, man skal bare se på mad så tager man på

Anmeld

21. oktober 2009

Maise

Mor.sander skriver:

Takker  det er det væreste ved PCO syntes jeg vægten, man skal bare se på mad så tager man på

Ja og derfor er motionen så vigtigt siger de kloge læger. Har sgu også taget 14 kilo på igen allerede så må knokle igen når jeg har født, håber at få lov til at tage metformin så det kan gå lidt hurtigere med vægttabet efter fødslen.

Anmeld

22. oktober 2009

hc=k

Mor.sander skriver:

Jeps, og det er bare ikke lige sådan bare at få det fjernet, har desværre stået i sådan en situation, hvor det var den eneste og bedste løsning.. Og det ende med at jeg fik et nervøst sammenbrud, så nej det er ikke bare noget man lige gør!

Ja nemlig jeg har også været der og jeg kom mig først nogenlunde over det efter jeg fik min søn.

Anmeld

22. oktober 2009

mor-til-cille

Mor.sander skriver:

Takker søde.. alle 3 er bare så klar til at påtage sig rollen som store søskene, Felicia ved selvfølgelig hvordan det er og er bare blevet så skuffet hver gang ved SAerne. Mens Simon snakker om at han gerne vil have en lillebror, som han kan lege med, nu hvor Isabella og Felicia laver pige ting, hvilket jo er forståligt nok

Ja så må han da kede sig en del... Stakkels knægt...

Når du så ser hvor skuffet hun er blevet ved sa'erne... Så prøv at tænke på hvor glad hun vil blive når det lykkes.... Hun vil jo ikk blive til at styre... Og jeg er 110 % sikker på at det nok skal lykkes for jer...

Anmeld

22. oktober 2009

Betina88

Jeg krydser fingre for jer ..  Håber det går alt sammen ..

Anmeld

10. december 2009

VimseBimse

Mor.sander skriver:

Så er det i morgen, at startskudet går til vores start i fersilitets behandling, ved aflevering af sædprøve. Vi ved at min mands sæd er af nogenlunde kvalitet, da jeg har været gravid 2 gange inde for det sidste år, jeg de er dog begge end i saer, da jeg ikke prodocere nok progesteron  og hvis det ikke skulle være slemt nok, ja så er mine ægløsninger stoppet pga. jeg har taget på i vægt

Har været hele møllen igennem, med pergotime uden virkning, for 4 år siden, så jeg er rigtig nervøs for at det bliver det samme denne gang  det er bare hårdt at få at vide hver eneste gang at du har ikke ægløsning

Er der andre herinde der har haft susses med behandling som er end ud i en baby.. Ville være lækkert med nogle susses historier!!!

Hej Sander.

Fat mod, prøv at høre lægen om du ikke kan få crinone, da dette indeholder det hormon du mangler.

Du kan tage det indtil 10. uge, så har baby lavet moderkage.

Jeg har PCO (opdaget for 21 år siden.) Jeg har et barn på 14,5 år, lavet naturligt. 

Derudover har jeg en datter på 1 år lavet ved IVF/icsi metoden. Jeg er igang med fer behandling (fryseæg). Desværre så er jeg igang med at abortere sikkert pga. en graviditet udenfor livmoderen. Pco´s syntomer kan mildnes ved korrekt kost og motion (1 time om dagen, hvor pulsen er OPPE).  

Jeg har også stødt på den der med, hvorfor vil du have flere børn, du må være glad for de 2 du nu har fået. Ja, det er jeg også, men indeni mig er der en længsel efter en lillesøster eller en lillebror til min prinsesse. Sådan er det bare, og jeg kan ikke bare ignorere føelsen.

Jeg har prøvet metformin, det er et gude præparat. Jeg følte bare at kroppen var en velsmurt maskine (meget anderledes end ellers). Det er et genialt lægemiddel til evt. at få gang i vægttabet selvfølgelig understøttet af motion og rigtig kost.

Jeg krydser fingre for os, og at vi i 2010 får lige hvad vi ønsker os.    

Anmeld

11. december 2009

benthe :-)

søde jeg for jer
benthe

Anmeld

11. december 2009

Maise

Mor.sander skriver:

Jeg har også PCO. Havde prøvet på at blive gravid i ca 2 år. nåede alle undersøgelser igennem og så var det meningen at jeg skulle starte op på pergotime osv, så jeg kunne blive insimineret, men men men.......

Min succeshistorie var at jeg i 3 måneder forinden havde fået konstateret pco´en via en blodprøve. Jeg begyndte da at leve næsten 100 % efter pcokost, powerwalkede 10 km om dagen, tabte 10 kilo på 2,5 måned, stoppede med at ryge og da jeg så gik og ventede på at menstruationen skulle komme så jeg kunne starte op på pergotime, så kom den aldrig - jeg var blevet gravid

Og nu står jeg og skal føde den 28 dec. Bliver sat igang 14 dage før tid pga. graviditetsukkersyge, da hun allerede vejer hun 3,5 kilo.

Så min er faring er jo klart at spise pcokost og motionere røven ud af bukserne. Jeg nåede også at være i behandling med metformin i 4 uger, inden jeg blev gravid.

Krydser fingre for dig

kh Maise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.