Anonym skriver:
Årh okay. Hvor troende er dine forældre ? Og hvad siger de til at du er gift og har børn med en dansker?
De er nok meget moderne i det heldigvis. Kan kun tale for min mor. Da jeg ikke har noget med min far at gør (alkoholikere og spillemand) min mors (4 onkeler og 3 moster. Mormor og morfar+min mors onkler og faster. +30 Mennsker mere som er familie) familie er glade på mine vegne. Når jeg fortæller om min mand. Kan de godt forstå det, jeg selv er en kvinde der i deres øjne er for meget at holde styr på (vil sige jeg er helt normal, med danske værdier, jeg siger min hvad jeg tror på og kan være uenig. Går indefor kærester uden for ægteskab. Demokrati. Jeg er også feminist) min mand er også feminist. Mit liv skal ikke kun handle om at passe børn og gør rent og mad. (lidt ironisk for er pædagog i vuggestuen)
Tror bare de er galde for at der er en der kan holde mig ud...
for i deres øjnene vil der ikke være EN
Derudover var /er jeg stolt af være "den sorte får" jeg følger det er mit ansvar at stå frem og fortælle dem, verden er forandret. Jeg har en del kusine grandkusiner rigtig mange piger og kvinder, i vores familie. Jeg vil gerne ha de skal ha.
Lov og ret til at live som de ønsker og finde deres kærlighed.
Ved at vise mit liv frem. Jeg har været samme med min mand i 13 år. Kærester i 10. gift i 3 år.
Mange sagde og blev ved med at sige at han vil gå fra mig. For *han fik jo mælken gratis. Og ikke købt koen* (sex før ægteskab) at jeg vil ha være ødelagt.
Jeg har også 4 brødre der er veluddannede skønne fyr med danske kærester. Som på sigt de ønsker at danne familier med. De har altid været der for mig og forsvar mig hvis der behov for det.
Ved at ha 2 kultur som dansk. Og arabisk. Gør også man tager de gode ting fra begge verdener. Kærlighed til familien og min/vores stædighed er noget jeg har fra den arabiske. Ærlighed. demokrati. Ligestilling er nogle af de stor få ting jeg kan nævne nu og her fra den danske.
Min rejse har ikke været nemt. Da jeg var 14 år vil jeg ønske jeg mødt eller hørt om en som mig idag.
Jeg ved der mange der liver dobbelt liv. Selv piger med tørklæder muslimske kvinder.
Jeg har været heldig, at jeg er samtidig en venlig person. Har haft danske venner. Som jeg besøgt i deres hjem. Lærer der har været der for mig.
Årh ha det blev langt.
Anmeld
Citér