Hvor mange gaver for jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2019

K&S

Profilbillede for K&S
Har den mest fantastiske mand og søn :-)
Anonym skriver:

Svigermor siger hvert år det er så synd for vores børn da de ikke altid får gaver fra min familie kommer ad på mine mor humør det år 

Men de får igennemsnit 8 stykker det synes jeg er så fint! Men min svoger børn får nok plus 15 fordi moren er venne med alle 

er 8 stykker lidt? 

Vores søn er 9 år og ønsker sig efterhånden få og dyre gaver, frem for mange og billigere gaver. 
Det betyder jo så også, at antallet af gaver naturligt formindskes, så jeg vil gætte på, at han får ca. 5 gaver, men det har vi jo selvfølgelig snakket om herhjemme, så han godt forstår grunden til, at han ikke længere vælter sig i gaver. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2019

Baby17

Profilbillede for Baby17

Min datter får nok 10-12 gaver, måske flere. Hun er 2 år og jeg frygter det allerede. Det er alt for mange gaver til at hun kan overskue eller finde det interessant. 

Både min mand og jeg er skilmisse børn og derfor er der 3 sæt bedste forældre.  

Men når vi skal besøge farfar og bedstemor inden jul, får hun sine gaver fra dem og oldemor imens vi er der.

Anmeld Citér

3. december 2019

Tinstin

Profilbillede for Tinstin
Mor til to små

Mine børn får mellem 10 og 15 gaver. Det er meget, men jeg synes nu også, det er dejligt. Vores familier bruger meget energi på at vælge gode gaver til os, kan jeg se, så vi har stort set aldrig selv købt legetøj - vi kan nøjes med gaver.

Jeg deler det hele lidt op, så det bliver mere overskueligt. Mine børn er små, begge to er under 3 år.
Gaven fra os forældre får de om morgenen d. 24. december og om aftenen får de så julegaverne fra dem, der er til stede juleaften (hvor lillebror forøvrigt bliver puttet, inden det starter) Morgenen efter får de resten.
Vi pakker heller ikke gaverne helt ud - vi tager dem med hjem i emballagen og så får børnene dem lidt efter lidt de kommende dage. Så er der mere ved det.
Nogle af gaverne kan f.eks. lillebror, der er baby, alligevel først bruge senere.

Når de bliver ældre, ændrer vi da nok proceduren, men det her fungerer godt lige nu

Anmeld Citér

3. december 2019

K&S

Profilbillede for K&S
Har den mest fantastiske mand og søn :-)
Baby17 skriver:

Min datter får nok 10-12 gaver, måske flere. Hun er 2 år og jeg frygter det allerede. Det er alt for mange gaver til at hun kan overskue eller finde det interessant. 

Både min mand og jeg er skilmisse børn og derfor er der 3 sæt bedste forældre.  

Men når vi skal besøge farfar og bedstemor inden jul, får hun sine gaver fra dem og oldemor imens vi er der.

I den alder åbnede vores søn gaver fra dem, der var der juleaften - resten blev gemt til juledagene :-) 

Han fik også gerne et par gaver i løbet af dagen, så spændingen ikke gik helt amok :-)  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.