Hvor mange gaver for jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvor mange gaver jeres børn til jul cirka?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.569 visninger
23 svar
5 synes godt om
29. november 2019

Anonym trådstarter

Svigermor siger hvert år det er så synd for vores børn da de ikke altid får gaver fra min familie kommer ad på mine mor humør det år 

Men de får igennemsnit 8 stykker det synes jeg er så fint! Men min svoger børn får nok plus 15 fordi moren er venne med alle 

er 8 stykker lidt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2019

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg syntes 8 gaver er fint

Anmeld Citér

29. november 2019

Tip!

Profilbillede for Tip!
Altid med dig min skat

Altså mit barn kunne nemt få 20 gaver.. af enten 50 eller 100 kr stykket! 

Her kommer det ikke an på antallet af gaver, men at få noget af det man har ønsket sig.. jo ældre børn bliver, jo mindre (og dyre) bliver gaverne. 

Jeg syns afstemningen er fjollet, så jeg stemmer ikke. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

29. november 2019

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Mine børn får fra dem vi holder jul med. Mormor og morfar (samlet), søster, bror og os. Får så 2 gaver fra os. Har prøvet at holde med flere og det var alt for overvældende for børnene, især da min ældste har fødselsdag dagen efter. Da jeg var barn fik vi 3 gaver. Én fra far og mor, én fra mormor (hjemmelavet) og én fra farmor (50kr på opsparingskontoen.) Synes at 15 gaver lyder helt vildt.

Anmeld Citér

29. november 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Svigermor siger hvert år det er så synd for vores børn da de ikke altid får gaver fra min familie kommer ad på mine mor humør det år 

Men de får igennemsnit 8 stykker det synes jeg er så fint! Men min svoger børn får nok plus 15 fordi moren er venne med alle 

er 8 stykker lidt? 

Nu er min søn på 11 delebarn, så jeg ved ikke hvor mange han får, men min datter på 5 får 6 gaver i år (medmindre der er nogen der giver flere). Jeg er vokset op med at det ikke er antallet der betyder noget, men indholdet.

Eneste tidspunkt at jeg har haft problemer med antallet af gaver var et år hvor jeg kun fik en håndfuld gaver fordi min søster havde sagt at de ikke ville have særlig mange med til deres 4 unger (der alle er jævnaldrende med mig) og alligevel kom med 15-20 gaver til hver. 

Anmeld Citér

29. november 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg tror vores i gennemsnit får 8 gaver hver - det synes jeg er mere end rigeligt. 

Anmeld Citér

30. november 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Mine er delebørn, de får fra 6 givere på min side af familien - jeg har af og til 2 gaver til dem hver, så det er nok  7 stykker.

På fars side får de fra 4 givere, men farmor køber næsten altid flere - så de ender nok også på 7-8 der. 

Jeg synes de der 7-8 stykker er HELT fint! Jeg kan sagtens huske hvordan det var da vi boede sammen og alle gaverne fra begge familier var der samtidig. Det var ALT for voldsomt. 

Anmeld Citér

30. november 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg synes 8 er rigeligt, mindre børn kan ikke rigtig kapere alt for mange på en gang. Vi har nisser, så ungerne får nogle små ting af dem i løbet af måneden (ikke hver dag). Det er ofte praktiske ting de skal have uanset, og kan fx være nye strømper eller hår elastikker.

Juleaften får de 1 gave fra farmor/farfar, 1 mindre gave fra os, 1-3 fra mine forældre, 1 fra min bror+familie, samt 1 fra onkel. Vi starter allerede om eftermiddagen med den første gave, så de har tid til at lege med det. Julemorgen (d25.) får de så 1 stor gave fra julemanden.

På den måde er tingene spredt lidt ud, og glæden derved større.

Anmeld Citér

30. november 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

det afhænger af indholdet. Det år hvor vi fx har givet en PlayStation eller en cykel får de altså ikke også 8 andre dyre gaver.

det handler også I’m hvor meget jeg gider pakke ind. Jeg har delt bilpakker op i flere bidder.. så hver pakke var med tre små biler. Det kunne hurtigt løbe op mht antal pakker.

Anmeld Citér

30. november 2019

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kommer lillesøster

Jeg har ikke styr på præcis hvor mange gaver min datter får, men det er nok ca et sted mellem 5-10 gaver. Hun får dem så ikke på en gang, fordi fars familie jo gerne selv vil se hende åbne gaverne fra dem, og min familie ligeså. Så når hun holder jul hos far får hun også gaver på mormors fødselsdag (d. 27), og når hun holder jul hos mig får hun gaver til en julefrokost hos far. 

Min onkels bonus-datter får rigtig mange gaver til jul. Sidste år fik hun 30, hvoraf de fleste var fra hendes mor. Det var lidt underligt at sidde de sidste 20 minutter da der kun var gaver til hende tilbage, og hun så nu heller ikke ud som om hun nød at skulle være midtpunkt og åbne gaver så længe. Det er lidt overkill med så mange gaver synes jeg, men jeg synes så heller ikke at gaverne er det vigtige ved julen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.