Hvor mange gaver for jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2019

Cvbn

Profilbillede for Cvbn

Mine børn får gave af os, farmor/farfar og en onkel. 
Jeg bliver indimellem trist over, at de ikke har andre i deres liv, som interesserer sig for dem, men jeg synes egentlig ikke, de mangler noget. De ved godt, at deres venner får 2-3 gange så meget, men det er de ok med. Familier er forskellige og sådan er det jo bare. 
jeg gør så meget ud af, at de får gode gaver og vejleder også gerne mine svigerforældre, da de ellers kun ville købe ting som undertøj og håndklæder til dem  Når de nu kun får så få gaver, så må det jo godt være noget, som de virkelig ønsker sig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til en Pige fra ‘14
Anonym skriver:

Svigermor siger hvert år det er så synd for vores børn da de ikke altid får gaver fra min familie kommer ad på mine mor humør det år 

Men de får igennemsnit 8 stykker det synes jeg er så fint! Men min svoger børn får nok plus 15 fordi moren er venne med alle 

er 8 stykker lidt? 

Nej, 8 gaver er en masse. Jeg synes det er en underlig kommentar fra hende. 
Lider dit barn skade af at få et bestemt antal gaver? Nej. Hvis det så kun var en gave, ville dit barn heller ikke lide skade. Derimod hvis dit barn var udsat for omsorgssvigt eller havde en forælder der drak eller tog stoffer, så taler vi om at det er synd. 
Du skal slet ikke have dårlig samvittighed, eller begynde at overtage hendes mening. Stol på din egen intuition, I gør det fantastisk som I gør. 

Anmeld Citér

30. november 2019

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Mine får fra os forældre, mormor og morfar, farfar og moster og onkel . I år får den store 5 gaver af os og den lille 3 - de har fået for samme beløb men ønsker dig jo noget forskelligt - de får et par stukket hver af mormor og en af farfar og moster - de har aldrig været vant til andet og de bliver henrygte over hvad de får og ikke over hvor mange de får - det har vi forsøgt at lære dem fra små. 

Anmeld Citér

30. november 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Mine børn får så mange at de ikke kan overskue det. Svigermor køber alt muligt genbrug og pakker det ind enkeltvis 

Anmeld Citér

1. december 2019

Lilleluna

Profilbillede for Lilleluna

Jeg synes også 8 pakker lyder helt fint. Jeg har heller ikke stemt i afstemningen, for egentlig synes jeg også det kommer meget mere an på indholdet end på antallet. 

Men måske du misforstår svigermor lidt. Måske mener hun ikke 8 pakker er for lidt. Men synes at det er lidt synd at dine børn kun får det halve af hvad svogers børn får? Eller at det er lidt synd at din familie ikke giver dine børn gaver. Og det kan jeg da godt følge hende i. Jeg ville også undre mig hvis mine forældre ikke havde købt julegaver til mine børn. 

Min kæreste har en stor familie og min søn har mange fætre og kusiner og når vi holder jul med dem kan der godt opstå noget misundelse børnene imellem, fordi der er stor forskel på hvor mange julegaver de hver især får. Og det synes jeg også godt kan være lidt synd. Min søn er heldigvis stadig for lille til at ligge mærke til hvad de andre får, men det kommer jo en dag��

Anmeld Citér

1. december 2019

1518

Profilbillede for 1518

Det svinger meget. Beløbet er altid det samme fra bedsteforældre og onkler/tanter, men nogle gange ønsker de sig jo små ting, og så kan der jo købes mere for samme beløb, som få store. Som udgangspunkt er der kun én større ting fra os til hver af dem. Og vi er faktisk begyndt at vente til den 25. med at give dem den. Julemanden plejer komme med en pakke enten lige inden eller lige efter aftensmaden juleaften, så de har lidt at fordrive ventetiden med. Og så har vi lige snakket om at give dem en af gaverne allerede om morgenen den 24., da vi spiser morgenmad sammen med mine forældre, og så kan de få lov at se dem pakke en af gaverne fra dem op (vi holder jul med mine svigerforældre i år). Mine forældre køber gerne et par gaver til hver af dem, og så får de penge til sparegrisen for resten. Mine bedsteforældre giver også kun penge, og så er det op til forældrene at bestemme, om de skal bruges ellers spares op.

Det er ikke synd for børnene kun at få få gaver. Min den yngste får en ny cykel af os, og det er da bestemt ikke synd, selvom det kun er én gave. 

Anmeld Citér

1. december 2019

Lje

Profilbillede for Lje
Anonym skriver:

Svigermor siger hvert år det er så synd for vores børn da de ikke altid får gaver fra min familie kommer ad på mine mor humør det år 

Men de får igennemsnit 8 stykker det synes jeg er så fint! Men min svoger børn får nok plus 15 fordi moren er venne med alle 

er 8 stykker lidt? 

Jeg tænker, din svigermor er lidt off. 8 pakker lyder da som en dejlig juleaften for dine børn. 

Vores søn får gaver fra 10 givere. Ergo er det nok et sted mellem 10-12 gaver. Men antallet er jo mindre relevant og skal ses ifht. antal givere. Og indholdet er jo markant vigtigere. Jeg hjælper ganske meget med indhold på ønskeliste og hjælper giverne (på deres foranledning) med, at der både er gaver til det ene og det andet budget og samtidig at vores søn ikke får 20 små dikkenoter men i stedet får 1 kasse god LEGO. 

Jeg har selv fødselsdag op til jul og jeg var ikke ret gammel, før jeg ønskede mig et TV af hele familien i kombineret fødselsdags- og julegave. Det var altså ikke synd for mig. 

Vh. 

Anmeld Citér

1. december 2019

Jupiter

Profilbillede for Jupiter
12.05.13 og 28.04.16

Mine piger på 3 og 6 år er dele børn.

De har ingen bedsteforældre på hverken min eller fars side, som giver gaver. De får én gave fra onkel og én gave fra moster.

Far har dem hver anden weekend. Han giver 1-2 gaver i år.

Jeg har købt 5 gaver til dem hver (ca. 1000,- til hver), (netop fordi de ikke har mere familie) så de ender med 8-9 stykker i alt.

De får dem i løbende d. 24, så der bare er 3-4 stykker om aftenen. Så har de både dagen til at lege/bygge, og aftenen bliver ikke overvældende når de er overtrætte, og fyldt med indtryk, og sultne fordi de er for spændte til at spise, og der kommer julekalender osv.

Julen er 100 % på børnenes præmisser hos os 

Maybe it's not about the happy ending, Maybe it's about the story?

Anmeld Citér

2. december 2019

FrkGranger

Profilbillede for FrkGranger

Min søn får 7-8 gaver.. 

Han er 5 og vi har indtil videre, måtte dele gaverne lidt op, for at han kunne rumme dem.. 

Da jeg var barn fik jeg 15-20 gaver (min mor har 3 søskende og min far 8) men det er jo helt vanvittigt.. 

Det vigtigste må være at lære barnet at være taknemmelig for det de får, samt at ville dele (de andre må lege med det), hvis de sidder med børn der får knap så mange.. 

Anmeld Citér

2. december 2019

MEF

Profilbillede for MEF

Vi giver kun gaver til dem vi holder jul med. Og derfor får vores datter heller ikke gaver af alle. I år skal vi fx holde med min svigerfamilie og derfor får hun ikke gaver fra min familie. Så hun får nok 4 gaver i år. Jeg har ikke tænkt at det var for lidt... Altså hun mangler jo intet! Så om hun får 4 stykker legetøj eller 20 er ligemeget. Hun bliver glad for der hun får og mangler ikke det hun ikke får...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.