Migræne hos børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
21 svar
0 synes godt om
25. november 2019

Anonym trådstarter

Min dreng har længe døjet med hovedpine . Endelig har vi fået henvisning til børnelægen som konstaterede, at det er migræne og spændings hovedpine . Vi afventer indkaldelse i MR skanning . Jeg har ikke kendskab til migræne , så håber der siddet nogle herinde , som kan fortælle lidt om det. Jeg er ærligt lidt bekymret . Han havde hovedpine d 18/11 - d 19/11 ( pille og så gik det væk ) natten d 24/11 vågner han ved 00.01 tiden med voldsom hovedpine , ber om en pille og kold klud . Havde det ok til morgen . Her til eftermiddag kommer han hjem fra håndbold med voldsomt hovedpine og kl 18 er han gået i seng. Han sover men ligger ind imellem og giver sig / græder i søvne . Dette på trods at 2 piller .

Kan ikke finde et mønster i hvad der udløser migræne ( ved ikke om man kan det ) er der noget som tricker det ?

nogle Som sidder inde med kendskab til migræne som kam fortælle , gode råd mm

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2019

Fie85

Profilbillede for Fie85
Anonym skriver:

Min dreng har længe døjet med hovedpine . Endelig har vi fået henvisning til børnelægen som konstaterede, at det er migræne og spændings hovedpine . Vi afventer indkaldelse i MR skanning . Jeg har ikke kendskab til migræne , så håber der siddet nogle herinde , som kan fortælle lidt om det. Jeg er ærligt lidt bekymret . Han havde hovedpine d 18/11 - d 19/11 ( pille og så gik det væk ) natten d 24/11 vågner han ved 00.01 tiden med voldsom hovedpine , ber om en pille og kold klud . Havde det ok til morgen . Her til eftermiddag kommer han hjem fra håndbold med voldsomt hovedpine og kl 18 er han gået i seng. Han sover men ligger ind imellem og giver sig / græder i søvne . Dette på trods at 2 piller .

Kan ikke finde et mønster i hvad der udløser migræne ( ved ikke om man kan det ) er der noget som tricker det ?

nogle Som sidder inde med kendskab til migræne som kam fortælle , gode råd mm

Da jeg var lille skulle mine forældre udfylde en hovedpinedagbog igennem 3 måneder for at se om der var sammenhæng. Bl. A var mine anfald meget forskellige. Nogle gange blev jeg så syg, så jeg kastede op. Dengang (altså 20 år siden) var det meget fremme ang. de 4 s. Undgå Slik. Undgå Stress. Husk nok Søvn og den sidste kan jeg ikke huske. 

Anmeld Citér

25. november 2019

Anonym trådstarter

Fie85 skriver:

Da jeg var lille skulle mine forældre udfylde en hovedpinedagbog igennem 3 måneder for at se om der var sammenhæng. Bl. A var mine anfald meget forskellige. Nogle gange blev jeg så syg, så jeg kastede op. Dengang (altså 20 år siden) var det meget fremme ang. de 4 s. Undgå Slik. Undgå Stress. Husk nok Søvn og den sidste kan jeg ikke huske. 

Vi har udfyldt skema igennem længere periode inden vi kom op til børnelægen , og har lige fået nye med hjem . Men kan ikke se en sammenhæng . Vil bestemt tænke over med slik selv om det kun er fredag , ved du om det er sukker generelt ? Søvn et vi obs på med faste sengetider mm

Anmeld Citér

25. november 2019

FruStolpe

Profilbillede for FruStolpe

Har ikke kendskab til migræne. 

Men ville bare sige god bedring med ham,  det lyder helt forfærdeligt. Jeg håber de finder en løsning 

Anmeld Citér

25. november 2019

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Har ikke kendskab til migræne. 

Men ville bare sige god bedring med ham,  det lyder helt forfærdeligt. Jeg håber de finder en løsning 

Mange tak for det . Det er ikke sjovt , mange bekymringer flyver igennem hovedet . 

Anmeld Citér

25. november 2019

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen

Jeg lider af migræne, men ikke siden barndommen, så ved ikke om jeg kan være behjælpelig. 
men hvis du har spørgsmål, vil jeg meget gerne forsøge at svare dig 

Hvor er det bare synd for din søn. Det er forfærdeligt, når anfaldene rammer. 
Får han medicin? Kan han mærke optræk til et anfald eller rammer det uden varsel? 

Anmeld Citér

25. november 2019

nilletøz

Profilbillede for nilletøz
Kærlighed er det rigeste ord, og alle mennesker har råd til det. !!

Først vil jeg sige god bedring til din søn..

Jeg har lidt meget af migræne - 10 år ca. før min læge tog mig alvorlig. Det vidste sig at jeg led af kronisk hovedpine/ migræne!

jeg kom på hovedpineklinken på Glostrup Hospital, og er stort set fri for migræne, dog kan jeg godt få hovedpine i ny og næ.... jeg er i behandling med nogen piller som er forbehold til folk med forhøjet blodtryk..

Men desværre ha/ havde min store dreng det også, men længe siden han har haft et anfald, men det har været så slemt at han kastede op, vi fandt d af at han ikke fik søvn nok, og ikke drak nok vand, og efter vi har sørgede for at det blev overholdt, så er det sjælden han har et anfald, dog mindre hovedpine i ny og næ...

Vi var også til børnelæge som gav os et hovedpineskema som vi skulle udfyld hver gang han havde et anfald..

Desværre er lillebror også begyndt at vise de samme tegn, så vi tager lige turen igen...

Håber snart i din søn har det bedre..

Nilletøz

Lukas 08.02.09

Zilas 09.09.12

Anmeld Citér

26. november 2019

Anonym trådstarter

Kærlighedskartoflen skriver:

Jeg lider af migræne, men ikke siden barndommen, så ved ikke om jeg kan være behjælpelig. 

Får han medicin? Kan han mærke optræk til et anfald eller rammer det uden varsel? 

Alle svar / gode råd er velkommen .

Tror det kommer lige pludseligt. Vi har fået noget medicin han skal have i næsen ( mener jeg ) ved anfald . Dumme forældre har ikke fået det hentet , skal jeg idag . Han sov fra kl 17.00-6.30 her til morgen , vågnede frisk og glad.

Kan du fortælle lidt om din migræne . Kan du se nogen sammenhæng , er det ting som kan udløse anfald ? Jeg ved intet om hovedpine og bliver ærligt bekymret når han har det som igår . Frygter nok der er noget galt ( alvorligt )

Anmeld Citér

26. november 2019

Anonym trådstarter

nilletøz skriver:

Først vil jeg sige god bedring til din søn..

Jeg har lidt meget af migræne - 10 år ca. før min læge tog mig alvorlig. Det vidste sig at jeg led af kronisk hovedpine/ migræne!

jeg kom på hovedpineklinken på Glostrup Hospital, og er stort set fri for migræne, dog kan jeg godt få hovedpine i ny og næ.... jeg er i behandling med nogen piller som er forbehold til folk med forhøjet blodtryk..

Men desværre ha/ havde min store dreng det også, men længe siden han har haft et anfald, men det har været så slemt at han kastede op, vi fandt d af at han ikke fik søvn nok, og ikke drak nok vand, og efter vi har sørgede for at det blev overholdt, så er det sjælden han har et anfald, dog mindre hovedpine i ny og næ...

Vi var også til børnelæge som gav os et hovedpineskema som vi skulle udfyld hver gang han havde et anfald..

Desværre er lillebror også begyndt at vise de samme tegn, så vi tager lige turen igen...

Håber snart i din søn har det bedre..

Tak for det . Han har også døjet med hovedpine i flere år , og syntes nu heller ikke egen læge tog os særlig seriøs . Blev bare sendt hjem med skema et par gange . Men børne lægen har handlen og sat ham i behandling . 

Du skrive kronisk hovedpine ? Hvor ofte havde du det ? Syntes min dreng har det ofte , p.t er han sat ned i tid i skolen , da lægen snakker om belastning .

Så jeres erfaring er at manglende væske kan udløse det ? Tror vi loge skal snakke om det igen , tror ikke altid han får drukket i skolen.

larm - kan det udløse anfald ?? Aktivitet ?

Anmeld Citér

26. november 2019

Anonym trådstarter

Kærlighedskartoflen skriver:

Kom til at tænke på om aktivitet kan udløse migræne ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.