Jeg havde det lige sådan, da min første skulle starte i dagpleje for snart 2 år siden. Han var 10 måneder og jeg kunne slet ikke klare tanken - jeg følte lidt, at verden gik under. Jeg græd hele tiden og kunne slet ikke tænke på andet, end at vi skulle adskilles. Vi besøgte dagplejeren et par gange og hun var sød, men jeg havde helt ondt i maven og kunne næsten ikke snakke med hende. Dagen før jeg skulle aflevere ham 1 time første gang sov jeg slet ikke om natten... Jeg kunne bare ikke. 
Lykkeligvis havde jeg intet job og en virkelig dejlig, forstående kæreste, så vi beholdt ham hjemme, til han var 15 måneder og det vil jeg ALDRIG fortryde. Vi havde den skønneste sommer og da det blev august og han var større, så føltes det meget bedre og han blev langsomt kørt ind henover halvanden måneds tid og kom til at stortrives der.
Men min dreng var heller ikke spor social og græd, så snart dagplejeren bare kiggede på ham, da han var de der 10 måneder. Han havde virkelig seperationsangst og ingen andre måtte holde ham. Det var bare ikke et godt tidspunkt at starte på, følte jeg. Om det var rigtigt eller ej, ved jeg ikke, men det var nemmere, da han var ældre.
Men jeg vil bare sige - du er IKKE den eneste. Det føles unaturligt at give dem bort, når de er så små! Jeg er på barsel med lillebror nu, men han har gudskelov fået plads hos den samme dagplejer og han kender hende allerede, fordi vi afleverer storebror der hver dag, så denne gang er det ikke helt lige så slemt. Selvom jeg altså helst vil have mine babyer hos mig 
Anmeld
Citér