Ih jeg forstår! Kram
(hvis du bare havde brug for at ventilere og ikke søger ændringsforslag, kan du bare skippe resten, det er helt ok)
Jeg endte med at melde min ældste ud før hun startede. Jeg følte jeg skulle dø, og vi havde endda valgt en skøn privat dagpleje/institution med kun 10 børn og to voksne+en vikar
Ingen havde fortalt mig at man godt måtte gå hjemme med sit barn selv. Min kommune giver tilskud til hjemmepasning -lidt mindre end en su, men det får enderne til at mødes.
Man har også mulighed for at hyre en privat passer, som passer barnet i eget hjem, evt sammen med nogle andre børn.
Nogle kommuner tilbyder at man kan have sit eget barn i dagpleje hvis man også har to andre
Nogle stede (kbh mener jeg) kan man gå sammen med en veninde og dele en dagpleje, så man passer hinandens børn på skift
Har I bedsteforældre der kunne tage halve/hele fridage med baby? Så kan man mindske tid i instituion.
Når man kommer tilbage fra barsel har man ret til at søge om nedsat tid (dog har man ikke ret til at få det) måske det var en mulighed?
Hvis en af jer har noget orlov tilbage kan I måske lave en aftale med arbejdsgiver om en ugentlig fridag i x antal tid, igen for at mindske tid i instituion
Anmeld
Citér