Anonym skriver:
Jeg forstår slet ikke i siger at en på 22 mdr ikke forstår at der ikke er en gave fra moster men der er en til storebror. Mit barn er 22 og ville bestemt forstå at der blev gjort forskel. Også helt uden jeg overhovedet skulle nævne det.
Jeg havde nu også sagt fra, om det var af den ene eller anden grund så havde jeg også følt mig nødt til at takke nej til gaven til min søn. Jeg ville være meget beklemt ved at forskelsbehandle mine børn på den måde. Nu har jeg ikke søskende jeg ikke snakker med og kan slet ikke forestille mig at man opfører sig sådan så det kan også bare være jeg ikke kan sætte mig ind i det.
Det med at i har bestemt hvem i vil holde jul med er selvfølgelig jeres egen sag. Husk blot på at din mor måske vil føle sig som en lus mellem to negle. Hun skal jo vælge mellem sine børn.
Jeg kan heller ikke sætte mig ind i, hvordan det er ikke at snakke med sine søskende. Mine søskende er mine bedste veninder, og der er ingen drama i vores familie.
Men jeg ved jo, at det tit er anderledes i andre familier.
Men jeg har aldrig oplevet, at en på 22 måneder er gået op i, hvem gaverne er fra. De har pakket op og glædet sig over gaverne, men de ville ikke opdage, at storebror fik en gave fra moster, mens de ikke selv gjorde. De kan jo ikke læse og ved derfor ikke, hvad der står på til-og-fra kortet. Men børn er forskellige.
Det lyder, som om det handler om noget helt andet i TS´s tilfælde. Og nu skriver hun, at søsteren ikke mener, at datteren hører med til familien. Det lyder specielt.
Men ja - man skal lige være opmærksom på moderen, så hun bliver gidsel i konflikten.
Anmeld
Citér