Julen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.670 visninger
18 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2019

Anonym trådstarter

Kære baby.dk

Puha nu nærmer vi os julen igen igen & i år skal min kæreste, vores datter på 22 mdr & vores søn som kommer til verden i starten af December..

Jeg snakker ikke med mine søskende, men alligevel vil min lillesøster købe en gave til min store dreng på 9 år, men ikke min datter på 22 mdr..

Så det har jeg sagt nej tak til da der ikke skal laves forskel..

Men det er der kommet drama over..

Så har virkelig valgt jeg kun ønsker at holde jul med mand, børn & mor/svigermor gider ikke alt det drama 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Hvorfor vil hun kun give et barn gave..?

Anmeld Citér

13. november 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

... og hvorfo snakker I ikke sammen mere..?

Anmeld Citér

13. november 2019

Anonym

Anonym skriver:

Kære baby.dk

Puha nu nærmer vi os julen igen igen & i år skal min kæreste, vores datter på 22 mdr & vores søn som kommer til verden i starten af December..

Jeg snakker ikke med mine søskende, men alligevel vil min lillesøster købe en gave til min store dreng på 9 år, men ikke min datter på 22 mdr..

Så har virkelig valgt jeg kun ønsker at holde jul med mand, børn & mor/svigermor gider ikke alt det drama 

Min faster og onkel lavede engang det samme nummer. Der er heldigvis ikke så stor aldersforskel på mine børn, så min mor lavede bare et nyt kort hvor der stod at det var til begge børn, så de fik en fælles gave. Vi holdte ikke engang jul med min faster, men aftalen er at alle børn under 18 i familien får julegave. 
jeg kan sagtens forstå, at du har takket nej. Men du kan også overveje bare at købe en ekstra gave til barnet på 22 måneder. Heldigvis er barnet så lille, så det vil ikke registrere noget og højst sandsynligt er gavepapiret langt mere interessant end selve gaven. 

Anmeld Citér

13. november 2019

Anonym

Hos os har jeg meldt ud til mine søskende at vi ikke er på julegaver med andre end dem vi holder jul med. Og at vi selvfølgelig heller ikke forventer nogen retur. 

Vi ser ikke mine søskende og deres børn, så jeg ser ingen grund til at være på gaver med dem. 

Familie drama når det er bedst 

Anmeld Citér

13. november 2019

Anonym

Jeg tænker storebror på 9 vil blive rigtig glad for den anerkendelse fra moster mens den på 22 måneder er jævnt ligeglad.

Anmeld Citér

13. november 2019

Tommelise

Profilbillede for Tommelise

Jeg kender jo ikke jeres forhold, men jeg synes, du skaber unødvendigt drama her.

Hvis din søster ønsker at give din store søn en gave, og hun plejer at gøre det, så ville jeg lade den ligge. Din datter er sikkert fuldstændig ligeglad.

Jeg ville selv give gaver til begge børn, men jeg synes, du skal blande dig uden om, hvem hun giver gaver, så længe din datter er for lille til at forstå det.

Anmeld Citér

13. november 2019

Venica

Profilbillede for Venica

Ej, er jeg den eneste der virkelig godt kan forstå trådstarter her? 

Dejligt at hun vil give din søn en gave, men hvorfor kun din søn? Jeg ville sige fra på en pæn måde dog, altså tak men nej tak. Du ønsker ikke at der bliver gjort forskel, og så er det bedre at ingen får gaver. 

Ja, din datter ved ikke denne gang. Men hvad så med næste år? Er det så også kun din søn der skal have, fordi det “plejer” jo kun være ham de giver. Jeg kan sagtens forstå dig.

og nej, jeg mener bestemt ikke at man skal give børn det samme, men vi snakker jo ikke at din søn går en gave, og din datter får en lidt mindre symbolsk gave, netop fordi hun ikke forstår det. 

JEG ville som mor forstå det, og det ville være rigeligt for mig til at sige nej tak på mine børns vegne.

Og så mener jeg desuden at det er søsteren der skaber drama til at starte med, ved kun at ville give gave til et ud af to børn! Ærligt, hvad f.... er det for noget?

Anmeld Citér

13. november 2019

Tommelise

Profilbillede for Tommelise
Venica skriver:

Ej, er jeg den eneste der virkelig godt kan forstå trådstarter her? 

Dejligt at hun vil give din søn en gave, men hvorfor kun din søn? Jeg ville sige fra på en pæn måde dog, altså tak men nej tak. Du ønsker ikke at der bliver gjort forskel, og så er det bedre at ingen får gaver. 

Ja, din datter ved ikke denne gang. Men hvad så med næste år? Er det så også kun din søn der skal have, fordi det “plejer” jo kun være ham de giver. Jeg kan sagtens forstå dig.

og nej, jeg mener bestemt ikke at man skal give børn det samme, men vi snakker jo ikke at din søn går en gave, og din datter får en lidt mindre symbolsk gave, netop fordi hun ikke forstår det. 

JEG ville som mor forstå det, og det ville være rigeligt for mig til at sige nej tak på mine børns vegne.

Og så mener jeg desuden at det er søsteren der skaber drama til at starte med, ved kun at ville give gave til et ud af to børn! Ærligt, hvad f.... er det for noget?

Ja, hvad så til næste år - det er jo ikke nu, og måske vil søsteren af sig selv vælge at give datteren en gave, når hun er stor nok til at forstå det.

Så der er ingen grund til at tænke på næste år nu.

Til jul er der altså ikke kun to børn - der er tre, eftersom der kommer en lille ny i begyndelsen af december.

Skal den lille nye så ikke også have en gave?

Jeg ville selv handle anderledes end søsteren, men jeg synes virkelig TS bidrager for meget til dramaet ved at nægte sin søn en gave fra moster.

Anmeld Citér

13. november 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Kære baby.dk

Har du spurgt hende om hvorfor hun kun vil give til den store? Og hvad med sidste år? Fik han også kun der eller hvad? 

Jeg er ikke enig i hendes måde at gøre tingene på, men hun har sikkert tænkt at den lille ikke forstår det eller at hun ikke har det samme forhold til hende, som hun har med den store, hvis I er stoppet med at snakke, og hun så har fundet en gave eller at han er vant til at få en gave af moster, og hun ikke vil skuffe ham? 

Men jeg synes også du laver drama, i stedet at bare sige NEJ tak, så kunne du have spurgt ind til hendes valg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.