er i trygge ved jeres børns børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Der kører jo lige nu der her program “eksperimentet med vores børn”, og det får mig til at tænke på, om jeg er den eneste der faktisk er ret tryg ved at sende mine i børnehave?

jeg er med på at mine børn nok ikke har vildt meget voksenkontakt. Men de er glade når jeg afleverer, når jeg henter, de fortæller glade om deres dag, og giver udtryk for at have mange venner. Ikke en eneste gang har de givet udtryk for ikke at ville afsted. 

Jeg ved at de nogle gange skal klare sig selv lidt for meget, men jeg tror ikke det er i en grad de skade af. 

I starten havde jeg svært ved at de voksne ikke fortalte om mit barns dag når jeg hentede. Det har jeg dog vænnet mig til.. vi hører det hvis der er noget ud over det sædvanlige..

hvordan har i andre det med jeres børns børnehave? ��������

Ja. I starten var ungernes institution mega dårlig men så kom der en ny leder som har meget fokus på struktur og som har skiftet de mest ustrukturerede pædagoger ud. Og hold da op en forandring. Tænk sig hvad en en dygtig leder kan gøre. Fra at gå fra er skod til sted så er det blevet til en fantastisk institution blot på grund af en ny leder og lidt udskiftning blandt personalet. Både forældre, børn og personale virker smilende og glade nu.  Samt der er mere synligt personale som sidder på gulvet og leger med børnene. Så dårlige forhold er ikke kun på grund af besparelser, det skyldes også i stor grad mangel på god og struktureret ledelse. For flere ressourcer og flere hænder giver ikke automatisk mere voksenkontakt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2019

Soonmom

321 skriver:

Ja. I starten var ungernes institution mega dårlig men så kom der en ny leder som har meget fokus på struktur og som har skiftet de mest ustrukturerede pædagoger ud. Og hold da op en forandring. Tænk sig hvad en en dygtig leder kan gøre. Fra at gå fra er skod til sted så er det blevet til en fantastisk institution blot på grund af en ny leder og lidt udskiftning blandt personalet. Både forældre, børn og personale virker smilende og glade nu.  Samt der er mere synligt personale som sidder på gulvet og leger med børnene. Så dårlige forhold er ikke kun på grund af besparelser, det skyldes også i stor grad mangel på god og struktureret ledelse. For flere ressourcer og flere hænder giver ikke automatisk mere voksenkontakt. 

Du har ret og der findes gode og dårlig institutioner, og det afhænger meget af lederen. Men det ændre ikke ved det faktum at ingen kan være flere steder på en gang og med den normering der er i dag så skal man som voksen i institutionen konstant være mindst to steder hele tiden. 

Anmeld Citér

7. november 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mullemee skriver:

Jeg har det fint med at aflevere min datter i børnehave. Der er super god bemanding på stuerne, da lederen har meget fokus på, at der skal være hænder nok. Så sparer de nogle andre steder, men de tager stadig på tur og får stadig varm mad til frokost hver dag. 

Når de tager hjem til fødselsdag, er de 5 pædagoger til 20 børn. jeg er helt rolig.

Nu bliver jeg nysgerrig - hvormange voksne er de pr. Stue?

og hvormange stuer er der? 

Anmeld Citér

7. november 2019

FruStolpe

100% tryg 

Men vi har også kun brugt en integreret privat institution til begge vores børn. Og de er ikke underlagt offentlige normeringer, men ansætter efter behov. 

Vores pige går på sidste år i børnehaven. De er 17 børn og 2 uddannede pædagoger + 1 medhjælper  fast i gruppen. 

Men vi betaler også for det 

Anmeld Citér

8. november 2019

Anonym

Jeg er tryg ja. 

Vores er nu i  den ældste gruppe i børnehaven og der er da klart mere "ro" på.

Min bekymring går ikke på vores børn lige nu. Men når de er nystartede. Blebørn toilet træning tager jo 1 person pr stue. Der var knald på når de kun sad to i nogle af timerne.

Som en anden skriver så det ikke antallet men kvaliteten der er gældende. For det kan nemt ende i for meget kaffe snak.

Syntes ikke programmet viste et reelt billede på forskel da hverdag og eksperiment ikke var de samme aktiviteter  rum m.m.

I vores har vi en "gammel ansat" og en ny vikar. Det sammen spil de har er uvurderligt for børnene. Det er en faglig god kombi som ikke ville kunne opstå med 90% af de gamle ansatte.

Så faglighed ja. Men også samspil af personale hvorn fungere de. Hvis de taler (orhhh vi har så travlt sprog) så sker der intet.

Dette kommer Fra en der har været i sundhedssektor de sidste 17 år hvor de ofte har være sagt igennem alle år. Dem der siger det mest fik lavet mindst og ikke åben for nye og spontane ideer. 

Anmeld Citér

8. november 2019

Mullemee

mor:) skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig - hvormange voksne er de pr. Stue?

og hvormange stuer er der? 

Der er tre stuer og der er mindst 4 voksne pr. stue. Det er når de spiser, så sidder der en voksen med ved hvert bord og taler med børnene. Der er som regel 5 voksne med, hvis de er på tur. Det har nok en betydning, at børnehaven er en inklusions børnehave.

Anmeld Citér

8. november 2019

kamikaze

Idag, hvor hun er næsten 5, er jeg tryg ved den. Da hun startede gik hun meget for sig selv, og vi overvejede seriøst at skifte. Da vi ikke gjorde det, handlede det delvist om at vi sådan set havde tillid til pædagogerne, men ikke til normeringen -- og den er lige dårlig andre steder. Derudover handlede det om, at det tog tid inden vi fik tilbudt et godt alternativ, og til den tid var hun begyndt at få gode relationer til de andre børn -- og det ville vi ikke rive hende væk fra.

Vores pige har skullet lære at markere sig og sætte grænser overfor de andre børn, for at komme til at have det godt. Det har hun så lært -- med støtte fra pædagogerne og os -- så jeg er glad for resultatet. Men starten var hård, og jeg synes den kom for tidligt. Og med mindre pågående forældre eller en mere tilbageholden personlighed havde hun måske fået det dårligere. Det synes jeg er en skræmmende tanke.

Anmeld Citér

8. november 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mullemee skriver:

Der er tre stuer og der er mindst 4 voksne pr. stue. Det er når de spiser, så sidder der en voksen med ved hvert bord og taler med børnene. Der er som regel 5 voksne med, hvis de er på tur. Det har nok en betydning, at børnehaven er en inklusions børnehave.

Så forstår jeg bedre - inklusionsbørnehaver skal jo have en anden normering da der er børn som kræver noget mere end almindelige børnehaver. 

Det lød bare som at det var lederen der valgte denne normering og det kan hun jo ikke vælge hvis det er kommunalt så er der jo et budget lederen skal følge og man kan ikke flytte penge fra madbudgettet eller aktivitetsbudgettet til lønbudgettet. Så det undrede mig bare, men nu forstår jeg. Tak for svar 

Anmeld Citér

14. november 2019

83GCML

Jeg er mega utryg... Men her er normeringen også forfærdelig... Der er tit total kaos ved 9tiden..  Men det er der jo nærmest ingen forældre, der ser... I dag blev jeg i 50 min for at hjælpe med brandslukning, oprydning, trøst osv. 1 pædagog til selv at hjælpe 12 børn i overtøj og ud, mens hun havde et skrigende barn på armen... Stakkels børn og pædagoger... ������

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.