er i trygge ved jeres børns børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.413 visninger
18 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2019

Anonym trådstarter

Der kører jo lige nu der her program “eksperimentet med vores børn”, og det får mig til at tænke på, om jeg er den eneste der faktisk er ret tryg ved at sende mine i børnehave?

jeg er med på at mine børn nok ikke har vildt meget voksenkontakt. Men de er glade når jeg afleverer, når jeg henter, de fortæller glade om deres dag, og giver udtryk for at have mange venner. Ikke en eneste gang har de givet udtryk for ikke at ville afsted. 

Jeg ved at de nogle gange skal klare sig selv lidt for meget, men jeg tror ikke det er i en grad de skade af. 

I starten havde jeg svært ved at de voksne ikke fortalte om mit barns dag når jeg hentede. Det har jeg dog vænnet mig til.. vi hører det hvis der er noget ud over det sædvanlige..

hvordan har i andre det med jeres børns børnehave? ��������

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2019

Anonym

Jeg er supertryg. Min datter er lige startet for en uge siden. Kan se de har det godt. Men jeg betalte personligt gladeligt kr. 1.000 mere om måneden for at få en pædagog mere. 

Anmeld Citér

7. november 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Der kører jo lige nu der her program “eksperimentet med vores børn”, og det får mig til at tænke på, om jeg er den eneste der faktisk er ret tryg ved at sende mine i børnehave?

jeg er med på at mine børn nok ikke har vildt meget voksenkontakt. Men de er glade når jeg afleverer, når jeg henter, de fortæller glade om deres dag, og giver udtryk for at have mange venner. Ikke en eneste gang har de givet udtryk for ikke at ville afsted. 

Jeg ved at de nogle gange skal klare sig selv lidt for meget, men jeg tror ikke det er i en grad de skade af. 

I starten havde jeg svært ved at de voksne ikke fortalte om mit barns dag når jeg hentede. Det har jeg dog vænnet mig til.. vi hører det hvis der er noget ud over det sædvanlige..

Jeg har det fint med at aflevere min datter i børnehave. Der er super god bemanding på stuerne, da lederen har meget fokus på, at der skal være hænder nok. Så sparer de nogle andre steder, men de tager stadig på tur og får stadig varm mad til frokost hver dag. 

Når de tager hjem til fødselsdag, er de 5 pædagoger til 20 børn. jeg er helt rolig.

Anmeld Citér

7. november 2019

Sprit25

Fuldstændig rolig. De er faglige, omsorgsfulde og rolige. 

Anmeld Citér

7. november 2019

Christabelle

Jeg har en datter i skole (lige startet i år) og en søn i vuggestue. Jeg har altid været 100% tryg ved at aflevere min datter i både vuggestuen og børnehaven, (samme hus). Min søn går i samme vuggestue nu og er stadig helt helt tryg. 

Anmeld Citér

7. november 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min datter startede i en bh med 30-35 børn. Jeg var super tryg ved det, selvom der selvfølgelig var nogle få ting, som jeg kunne være træt af, men det var ikke på grund af bemandingen, men fremgangsmetoden. 
men ikke noget, hvor jeg var utryg. Jeg kunne nemlig snakke med personalet uden at pådutte noget og de var yderst profesionelle  

hendes gamle bh blev dog lagt sammen med 2 andre i nye lokaler og sikke en omvæltning. Det var kaos.

Pædagogerne manglede struktur. Hvilket tager tid, når man bliver blandet sammen voksne samt børn. Min datter tog det dog super flot og der var åben dialog hele vejen igennem. 
pædagogerne har lyttet hele vejen til trods doe de har været presset. 
Jeg savner dog nærvær. Jeg aner ikke en dyt om min datters dag og snakker sjældent med personalet fra hendes stue af. men alligevel er jeg egentlig tryg nok ved at aflevere hende. Hvis der er noget, så får man det selvf. At vide. Fx blev min datter bidt og det fik jeg selvfølgelig at vide  

Jeg er dog ikke fan af så stor børnehave.. men min datter skal i skole lige om lidt. 

Anmeld Citér

7. november 2019

Soonmom

Mullemee skriver:

Jeg har det fint med at aflevere min datter i børnehave. Der er super god bemanding på stuerne, da lederen har meget fokus på, at der skal være hænder nok. Så sparer de nogle andre steder, men de tager stadig på tur og får stadig varm mad til frokost hver dag. 

Når de tager hjem til fødselsdag, er de 5 pædagoger til 20 børn. jeg er helt rolig.

5 pædagoger til 20 børn? - det lyder ret usandsynligt? Er du sikker på det er pædagoger og ikke praktikanter/arbejdsprøvningsfolk osv? Tænker også det må være en privat institution, siden du skriver at der stadig bliver prioterer mad (offentlige er det et tilvalg og udgift der ligger på forældrene og ikke noget lederen kan vælge og vrage) 

Alle steder jeg har arbejdet er der forsøgt at rokere rundt så der er nok personaler men der er aldrig "nok", så det lyder virkelig luksus i dit barns institution, lækkert 

Anmeld Citér

7. november 2019

Soonmom

Jeg er ok tryg, men arbejder også på den anden side, så kender også til den hverdag forældrene ikke ser, så det ved jeg også forgår i mine børns institution. 

Der er desuden heller ikke meget kontakt mellem forældre og personale i børnehaven (medmindre der er problemer) og det er forældrene der primært skal henvende sig (så bliver der tilgengæld også prioterer tid, men hvis man er forældre der ikke er så god til at henvende sig ved man faktisk ikke hvordan ens barn er i børnehaven og det er problematisk).

Jeg synes det er forfærdeligt at politikerne ikke prioterer flere pædagog og stadig vælger at spare på området, men det er jo typisk rød at love og love uden at holde.

Så nej er ikke direkte utryg, men nu hvor min yngste dreng skal til at starte i børnehave, bliver jeg bekymret for han er langt bagud sproglig (brille og ørebarn, så han har haft meget at se til) og jeg tror ikke at pædagogerne har tid til at sætte sig ned og forstå hvad han siger, så jeg frygter at han bliver tabt socialt, for sproget skal nok komme, men jeg er dybt bekymret om han bliver udadreagerende eller kommer til at gå og putte sig

Anmeld Citér

7. november 2019

Mullemee

5 pædagoger til 20 børn? - det lyder ret usandsynligt? Er du sikker på det er pædagoger og ikke praktikanter/arbejdsprøvningsfolk osv? Tænker også det må være en privat institution, siden du skriver at der stadig bliver prioterer mad (offentlige er det et tilvalg og udgift der ligger på forældrene og ikke noget lederen kan vælge og vrage) 

Alle steder jeg har arbejdet er der forsøgt at rokere rundt så der er nok personaler men der er aldrig "nok", så det lyder virkelig luksus i dit barns institution, lækkert 

Nej, du har ret. Det er ikke alle pædagoger. Nogle er medhjælpere - men de er fastansat og har været der i mange år.

Det er ikke en privatejet institution. Der er et køkken og en dame ansat til at lave økologisk mad til alle børn i både vuggestue og børnehave hver dag. Jeg mener helt bestemt ikke vi betaler for det specifikt. Det kan godt være prisen for institutionen er høj, men det betaler vi gerne.

Anmeld Citér

7. november 2019

AnoMor

Anonym skriver:

der er 15 børn på stuen og 2 voksne hele tiden. 

de har samling hver dag hvor alle er samlet og synger, leger og laver aktiviteter. 
med er på legeplads hver dag. 
børnene deles op i små grupper på 3-4 stykker og spiller spil, lægger puslespil, tegner mm og pædagogerne går mellem bordene og hygger med dem. Så alle børnene får kontakt hver dag på en hyggelig og tryg måde. 

min søn er altid super glad når jeg afleverer ham og faktisk skide sur når jeg henter ham på trods af at han har lange dage (7-16) fordi han ikke vil hjem. 
mig han taler vidt og bredt om alt han har lavet 

så overordnet set. Så er jeg super glad for vores børnehave. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.