pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:
Jeg Er ved at blive sindsyg. Vores yngste barn se næsten 4 år. Han har altid været svært at motivere til selv at klare af og påklædning men jeg har siden jeg vidste han godt selv kunne, insisteret på han skal selv. Også selvom det tager lang tid. Vi har talt om det flere gange og manden siger altid at han er enig.
Alligevel så hver eneste gang manden har tøjtjansen, bliver han efter 2 minutter irriteret over tempoet og så klæder han nærmest barnet af i stedet for at lade barnet gøre det selv. Og så sidder han bagefter med det tøj han skal have på og giver ham et af gangen lige i hånden så det vender helt korrekt, hvor jeg har den holdning barnet selv skal kunne finde ud af det. Og det var også det vi havde aftalt.
Jeg bliver så frustreret fordi jeg bruger så meget tid hver morgen og aften på den tøjsituation, fordi barnet som sagt er umotiveret, og så føles det bare som om at det hele er tabt når manden bare gør det stik modsatte af hvad vi har aftalt.
er jeg for urimelig?
Hvis han gør det hver dag er det ikke så godt. Gør han det når I har travlt om morgenen eller hvis jeres barn kommer sent i seng en dag, så han er for træt til krav er det okay.
Jeg vil sige det sådan her: når man hjælper barnet med noget det kan selv fratager man barnet mulighed for udvikling og for mulighed for at føle sig kompetent.
Men altså er det kun tøjet, og det kun er nogen gange og han ellers godt kan, så går det nok
Anmeld
Citér