Var du glad for en hurtig fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2019

Bettybom

Vandet gik kl 4.00. Kl 8.00 må jeg støtte mig og lige have pusten. Kl 9 var vi på hospitalet. Da hun endelig tjekkede mig kl 10, så var jeg 6 cm åben. Der fandt jeg ud af at det var veer jeg havde 

fik en fødestue. Kl 10.45 kom de der presseveer. ( jeg sad på toilet og var i bad, jordemoderen var ude og hente alt muligt. Måtte sige til min mand at hun kommer nu. Så han hentede jordemoderen og der kunne man se hovedet.  Endte med at holde mit ene ben, så hun kunne hente assistance  kl 11.03 var lillepigen ude og efterfølgende kom moderkagen. 

DRØMME fødsel og glæder mig til næste gang. Har ikke rigtig haft ondt, sprækkede ikke og kunne tisse bagefter uden problemer. 
næste gang, skal vi dog komme når vandet går 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2019

Sprit25

Min søns fødsel var for hurtig i min optik. 

Jeg fik veer kl 1. Uvidede mig 8 centimer på en time og kl 5.30 måtte jeg presse. Han var ude kl 5.36 og tog selv imod. Kan jeg så bare ikke huske, da det gik så stærkt

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym

Jeg har oprettet den tråd jeg tror du refererer til  Grunden til, at jeg bekymrer mig lidt om næste fødsel, nu jeg er gravid med andet barn, er pga. varigheden af den første. Jeg nåede fint på hospitalet og fødslen gjorde selvfølgelig latterligt ondt, men set i bakspejlet var jeg nok glad nok for, at det kun tog 3,5 time fra jeg mærkere det første “bid”. Det svære for mig var, at jeg havde hørt hundrede gange og forberedt mig selv på, at en førstegangsfødsel er laaang... Havde jeg været forberedt (og havde fødegangen ikke afvist mig som usikker førstegangsfødende tre gange i telefonen på halvanden time), så var det nok udelukkende positivt. Jeg synes det er lidt svært at finde mine følelser i det 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

MorTil3+

Jeg har oprettet den tråd jeg tror du refererer til  Grunden til, at jeg bekymrer mig lidt om næste fødsel, nu jeg er gravid med andet barn, er pga. varigheden af den første. Jeg nåede fint på hospitalet og fødslen gjorde selvfølgelig latterligt ondt, men set i bakspejlet var jeg nok glad nok for, at det kun tog 3,5 time fra jeg mærkere det første “bid”. Det svære for mig var, at jeg havde hørt hundrede gange og forberedt mig selv på, at en førstegangsfødsel er laaang... Havde jeg været forberedt (og havde fødegangen ikke afvist mig som usikker førstegangsfødende tre gange i telefonen på halvanden time), så var det nok udelukkende positivt. Jeg synes det er lidt svært at finde mine følelser i det 

Jeg var ude for det samme første gang hvor de afviste mig selvom mig vand var gået, ja og de afviste også anden og tredje selvom vandet var gået da deres test viste at det ikke var fostervand (men det var det) første og anden gang bad de mig gå en tur og komme tilbage med bind på da jeg insisterede på at det var fostervand og ganske rigtig gav de mig ret. 3 gang viste testen også negativ og det var mange uger for tidligt så der insisterede jeg lidt mere og heldigvis mens hun sad og undersøgte mig løb det igen og de troede på mig og blev derfor indlagt da det var alt for tidligt, hvilket jeg er glad for, et par dage efter begyndte veerne og havde ikke nået på sygehuset hvis vi selv skulle ha kørt, da vi har en times kørsel. Så følg din mavefornemmelse og bank i bordet hvis du er uenig.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Miti's mama

Min første fødsel var 25 timer, og da vi rundede de 19 timer havde jeg ikke krafter til at håndtere veerne og måtte have en epidural, selvom det ikke var mit ønske. Havde en grim bristning, og er overbevist om det ikke ville have været så slemt hvis jeg havde kunnet mærke hvad der foregik. Der gik også flere uger inden jeg kunne gå rigtigt igen, især fordi mine ben var helt smadrede af epiduralen.

Anden gang havde jeg plukveer i 4 uger inden hun endelig kom. Der havde jeg rigtige veer i ca 3 timer inden hun blev født. Jeg var igennem en vestorm, men fordi det gik så hurtigt, så lykkedes det mig stadig at bevare kontrollen over smerterne. Fik kun en lille rift og var frisk lige efter. Jeg vil foretrække en hurtig fødsel igen hvis vi vælger at få en til, men helst ikke under 2-3 timer, så går det nok lidt for stærkt.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym

Nr. 1 klassisk fødelsforløbl på ca 18 timer, stille og roligt.

Nr. 2; vågnede med veer kl. 4.05, klokken 4.53 havde jeg født, fy for helvede det gjorde ondt.

Nr. 3 var den bedste, mærkede intet før 7 cm åben, hvor det trak lidt. Frem til pressefasen lå jeg og hyggesnakkede med jordemoder, og det var kun pga skæv placering, at fødslen sneg sig i nærheden af 6 timer, ellers ville jordemoder skyde på ca 2 timers fødselsforløb. Perfekt fødsel!

Nr. 4 var subakut kejsersnit, det vil jeg ikke kalde en fødsel, det var bare en drive-in med udlevering af baby. Godt, jeg aldrig skal det igen.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

M O R til J Vega

Min fødsel tog 2 timer og 15 min (tog 3 cm på 20 min, da det gik hurtigeste) 

jeg var overbevist om at jeg skulle ligge der i 10 timer i det helvede. Jeg oplevede det som frygteligt!!

jordmoderen synes det gik fantastisk, og sagde til efterfødsel samtalen, at min fødsels var i top 3 af de bedste fødsler hun nogensinde har være med til. 

dog sagde hun, at det typisk er mere smertefuldt, nu hurtigere det går. 

jeg tro ikke jeg kommer til at føde uden Kejsersnit næste gang.    

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil

Kan se, at der er en debat om hurtig fødsel, og jeg har længe tænkt over, om jer med hurtige fødsler var glade for dem, eller om de var FOR hurtige? 

Jeg selv lå et 19,5 times smertehelvede og havde drømt om en fødsel på omkring 8 timer (ved ikke, hvorfor jeg synes, at 8 timer er helt passende).. Og selvom jeg gerne ville have haft en hurtigere fødsel, så tror jeg også, at det havde været for forvirrende og kaotisk med en fødsel på 3 timer.. Men ville det det? Hvad siger I?

Min første fødsel varede 32 timer ingen søvn i to døgn da veerne gjorde meget mere ondt når jeg lå og sad. Det var alt i alt en god oplevelse og jeg klart mod på at prøve fødsel igen. 2. Fødsel varede 7 timer hvoraf de sidste tre var rigtige veer. Det var et smerthelvede uden lige og jeg kunne slet ikke være i det. Jeg tænkte bagefter, aldrig, aldrig mere. Og hvis jeg skal så skal det være med epidural fra start til slut.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

JD

Første fødsel tog 8 timer. 

Anden fødsel tog 4 timer. 

Synes det har været super 

Har født uden smertestillende begge gange. Begge gange sag baby fast med begge skuldre og måtte rives ud.

Jeg er en af de kvinder, som er skabt til at føde. Veerne gør ikke ondt, fødslen går hurtigt, jeg er til stede hele vejen igennem, nyder oplevelsen, kroppen ligner sig selv meget kort tid efter.  

Det eneste negative er at mine babyer sad fast, men jeg har ikke så meget som en rift fået, selvom jeg har fået store babyer 

Håber på endnu hurtigere fødsel, hvis vi skal have flere 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Christabelle

Min krop kan ikke rigtig finde ud af at lave veer selv, så jeg er blevet sat i gang begge gange.

Første fødsel startede med at vandet gik, men så skete der ikke mere. Ikke en eneste ve. 24 timer efter vandafgang fik jeg vedrop og 4 timer efter er min datter født. Supergod fødsel!

Anden fødsel blev sat i gang med piller kl 14 om eftermiddagen. Havde 3 veer i løbet af aftenen, men der begyndte først at ske noget næste morgen omkring kl 8-agtigt. Ikke noget særligt, men veerne er forholdsvis regelmæssige. Kl 10.30 kommer jeg til tjek (5 cm åben) og kl 11.30 tager de vandet. 3,5 time efter det, er min søn født (får først sådan rigtig ondt omkring 1,5 time før fødselstidspunkt). Lidt sværere fødsel, da jeg har meget meget ondt til sidst, men kan ikke nå smertestillende før han er ude.

Har været glad for at det ikke har taget længere tid. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.