Var du glad for en hurtig fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.184 visninger
27 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Kan se, at der er en debat om hurtig fødsel, og jeg har længe tænkt over, om jer med hurtige fødsler var glade for dem, eller om de var FOR hurtige? 

Jeg selv lå et 19,5 times smertehelvede og havde drømt om en fødsel på omkring 8 timer (ved ikke, hvorfor jeg synes, at 8 timer er helt passende).. Og selvom jeg gerne ville have haft en hurtigere fødsel, så tror jeg også, at det havde været for forvirrende og kaotisk med en fødsel på 3 timer.. Men ville det det? Hvad siger I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2019

Missyou

Profilbillede for Missyou

Jeg har to lynfødsler i bagagen. Og jeg synes de begge var helt fantastiske fødsler. Nr 1 er født på 4 timer- og 2 presseveer. Nr 2 der var jeg indlagt på svangre. De vækkede mig cirka kl 01 for at se til mig- der følte jeg intet. Han er født kl 01.16 ����

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Missyou skriver:

Jeg har to lynfødsler i bagagen. Og jeg synes de begge var helt fantastiske fødsler. Nr 1 er født på 4 timer- og 2 presseveer. Nr 2 der var jeg indlagt på svangre. De vækkede mig cirka kl 01 for at se til mig- der følte jeg intet. Han er født kl 01.16 ����

16 min.???!!! Wow det var squ da godt, at du var indlagt i forvejen 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Både og. Det var dejligt, at det var hurtigt overstået. Men begge gange har jordemoderen sige til mig:”hun er her altså nu.” Flere gange, selvom jeg havde hende i armene. Rent mentalt kunne jeg ikke følge med. 

derudover så var det ikke sjovt, at de på fødeafdelingen sagde, at jeg ikke kunne være i fødsel, fordi jeg var rolig. 

selvom de var forberedt på det anden gang, så tøvede de stadigvæk om jeg kunne være i fødsel.. og det var faktisk kun fordi min mand pressede på og sagde:”nu kører vi altså på fødegangen!” At vi nåede derind. 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Min første fødsel tog 8 Timer med epidoral - jeg kedede mig bravt selvom snakken gik lystigt.

Nr 2 fødsel var omkring 3 timer - perfekt klart den bedste fødsel.

Nr 3 fødsel havde jeg forventet at føde hurtigt men den tog omkring 5 timer tror jeg og de første 2-3 skete der ikke en dyt de sidste 2-3 var forfærdelige fordi hun stod skævt i bæknet.

Alle tre fødsler tæller jeg fra de tog vandet (jeg er blevet sat i gang alle gange) 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+

Min sidste fødsel som tog 3 kvarter gik det for stærkt. Havde vestorm og besvimede flere gange pga smerter. Jordemoderen fortalte mig efterfølgende at når det går så stærkt når kroppen ikke at “vænne” sig til smerterne. Jeg følte jeg blev revet op indvendig, men åbnede Mig også fra 3-10 cm på en halv time. Det var forfærdeligt og gør det aldrig igen (min dreng er 5 lige om lidt) og det ligger stadig dybt i mig. Men efter fødslen var jeg frisk som en havørn, jeg havde ikke ondt eller noget som helst, var oppe og rende 2 min efter moderkagen var ude. Og kunne ikke selv mærke at jeg lige havde født. 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym

Nr 1 fødsel tog 26 timer.

Blev igangsat og barnet taget med 6 sugekopper. Blev klippet. Det var ikke så smertefuldt, da jeg havde epidural ca 50 % tiden. Pressefasen varede næsten 2 timer (med 3 bløde kopper og 3 hårde).

På trods af det, synes jeg det var en fin fødsel. Jeg var med hele vejen mentalt. Den gjorde skide ondt - over mange timer. Og kun til sidst var det slemt. Men det var mest fordi jeg havde feber og var så udmattet efter så mange timer. Jeg besvimede efter fødsel og blev indlagt. 

Det tog 5 uger før jeg kunne gå mere end 500 meter uden at blive dårlig

Nr 2. Min drømme fødsel! (Jeg gik meget over tid, fordi jeg sagde NEJ til at blive i gangsat) 

Mærkede lidt veer, som jeg regnede med gik i sig selv. (Da de havde gjorde det i et par uger)Fra jeg mærkede første ve, til baby var ude, gik der 3 timer.  Jeg havde drømt om at komme i bad? Men nåede det slet ikke. Da jeg kom ind på fødestuen, sagde jordemoderen” baby kommer altså nu” 

Det var en markant mere smertefuld fødsel!(fordi jeg ikke fik smertelindring) Det gjorde så absurd ondt, men jeg udvidede mig også 5 cm på en time. Havde voldsom vestorm og ønskede flere gange at hoppe ud af vinduet.

MEN jeg var mentalt med hele vejen. Rejste mig op efter fødslen med det samme. Kunne gå uden nævneværdige smerter. 

Så jeg var glad for min hurtige fødsel. 

Tror, at 1. Fødsel bare er voldsom altid. Uanset om det er 3 timer eller 30. Kroppen har jo aldrig prøvet det før. Og her ved anden gang, kunne jeg mærke, at min krop var klar og den vidste, hvad den skulle! Fed oplevelse! 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Mullemee

Profilbillede for Mullemee

Jeg var glad for begge mine nemme, hurtige fødsler. Den første tog lige knapt 3 timer og den anden 2, og jeg følte mig med hele vejen. Ved nr. 1 nåede jeg at få nogle smertestillende piller, som tog toppen af smerterne. Jeg havde været panisk angst for at føde, fordi man hører alle de der skræmme-historier. Det hele gik bare over alt forventning, så jeg havde det sådan bagefter: Føde et barn? Piece of cake! At amme et barn??? No fucking way. Det gjorde bare så skide ondt, jeg fik svamp i brysterne og havde det i 4 måneder, indtil min SP sagde, at hun læge SKULLE give mig en pille, så det gik væk. Jeg havde bare så meget mælk, at det slet ikke gav mening at stoppe med at amme.

Den eneste grund til at jeg kom nogenlunde ud på den anden side var fordi min SP var fantastisk. Hun kunne godt fornemme, at jeg var på vej ud over kanten og sørgede for at holde kontakten til mig på hendes fridage, i weekender og når hun ellers var på job. Jeg føler hun har reddet mig fra en kæmpe "ammedepression". Undskyld jeg gik lidt væk fra emnet. 

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har også to hurtige fødsler og er glad for dem begge på trods af, at nr. 2 gik så stærkt, at vi ikke nåede ud af huset og ambulancen ikke nåede helt frem. 

Den første fødsel tog 4 timer fra jeg begyndte at mærke noget, der kunne være veer og 2 timer fra vandet gik. Jeg synes det gjorde ret ondt i bilen ind til fødegangen, men ellers var det ok og fik ikke noget til smerterne. Vi var på fødegangen 1½ time.

Anden gang havde jeg noget jeg troede var kraftige plukveer og ringede til fødegangen, da jeg pludselig blødte lidt. 10 min efter opkaldet er vores søn født uden nogen større smerter eller vestorm. Jeg havde det fint og gik selv ud i ambulancen med sønnen på armen og så klarede jeg med lægens hjælp moderkagen i ambulancen på vej til hospitalet.

Anmeld Citér

22. oktober 2019

Anonym

Min første fødsel tog 27 timer og var en rigtig træls oplevelse som endte med en klage.

Min søn lå forkert og kunne ikke komme ud. Efter 24 timers ve helvede måtte jeg bede om en epidural, da jeg var ved at besvime. Jeg havde ikke sovet i 35 timer på daværende tidspunkt. Det ville jordemoderen ikke rigtig gå med til, før jeg skreg. 

Jeg fik epidural of fik lov til at slappe lidt af imellem veerne. Utroligt at man kan nå at falde i søvn og sove i 30 sekunder 

Pressefasen tog 15 min. 

2. Fødsel gik hurtigere. Kun 12 timer. Alt i alt en bedre oplevelse dog varede pressefasen i næsten 2 timer. Han vejede et halvt kilo mere end min første og jeg kunne bare ikke presse ham ud. Der blev ringet efter anæstesilægen, men hun havde for travlt og nåede ikke at komme før han kom ud.

Jeg havde også en idé om at 7-8 timer var det ideelle. Men så heldig var jeg ikke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.