Nr 1 fødsel tog 26 timer.
Blev igangsat og barnet taget med 6 sugekopper. Blev klippet. Det var ikke så smertefuldt, da jeg havde epidural ca 50 % tiden. Pressefasen varede næsten 2 timer (med 3 bløde kopper og 3 hårde).
På trods af det, synes jeg det var en fin fødsel. Jeg var med hele vejen mentalt. Den gjorde skide ondt - over mange timer. Og kun til sidst var det slemt. Men det var mest fordi jeg havde feber og var så udmattet efter så mange timer. Jeg besvimede efter fødsel og blev indlagt.
Det tog 5 uger før jeg kunne gå mere end 500 meter uden at blive dårlig
Nr 2. Min drømme fødsel! (Jeg gik meget over tid, fordi jeg sagde NEJ til at blive i gangsat)
Mærkede lidt veer, som jeg regnede med gik i sig selv. (Da de havde gjorde det i et par uger)Fra jeg mærkede første ve, til baby var ude, gik der 3 timer. Jeg havde drømt om at komme i bad? Men nåede det slet ikke. Da jeg kom ind på fødestuen, sagde jordemoderen” baby kommer altså nu”
Det var en markant mere smertefuld fødsel!(fordi jeg ikke fik smertelindring) Det gjorde så absurd ondt, men jeg udvidede mig også 5 cm på en time. Havde voldsom vestorm og ønskede flere gange at hoppe ud af vinduet.
MEN jeg var mentalt med hele vejen. Rejste mig op efter fødslen med det samme. Kunne gå uden nævneværdige smerter.
Så jeg var glad for min hurtige fødsel.
Tror, at 1. Fødsel bare er voldsom altid. Uanset om det er 3 timer eller 30. Kroppen har jo aldrig prøvet det før. Og her ved anden gang, kunne jeg mærke, at min krop var klar og den vidste, hvad den skulle! Fed oplevelse!
Anmeld
Citér