Regler for Ipad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.603 visninger
16 svar
5 synes godt om
16. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hvad er jeres regler for IPads når børn er så unge?

- har i regler for hvilken app jeres børn spiller på, mener skal de var nogle der er “lærerige” eller er i “ligeglad”?

Hvornår får de dem altså iPads?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

- har i regler for hvilken app jeres børn spiller på, mener skal de var nogle der er “lærerige” eller er i “ligeglad”?

Vores 5 årrige har en til rådighed. Men ofte går der uger mellem de bliver brugt. Hun vil hellere se en film eller nogle gange låne vores tlf, hvor der er nogle få apps på. Det er fx hvis vi kører hjem til bedsteforældrene, hvor der er en times kørsel. 

mht hvilke apps, så er der YouTube, som faktisk er slettet fra tlf i perioder. Der er en kanal hvor far og to børn laver alt muligt rollespil, det synes jeg ikke hun skal se, men lynhurtigt er det fundet igen. 
Ellers har hun en app hvor hun skal Føre en streg mellem to prikker i forskellige farver. Hvis det er til at forstå. Det hedder flow Free 
Hun har også en app hvor hun skal udsmykke nogle dyr. Og så Paw Patrol, 

Ellers henter vi gerne via Netflix en film eller nogle afsnit ned, hvis vi skal nogle steder hen. 

mht hvor lang tid af gangen er det meget afhængigt af hvilken dag det er og omstændighederne. Når vi kører langt(3,5) timer hjem til min familie har hun lov meget af tiden. Hvor imod i dagligdagen er det mest TV hvis det er nødvendigt. 

Anmeld Citér

16. oktober 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vores på 4 har en gammel iPad til rådighed som der spilles lidt spil. Det er primært ramasjang app'en, men det må også gerne være spil som bare er "for sjov". Til gengæld har vi slettet YouTube da der simpelthen er for meget hjernedød underlig underholdning og det er umuligt at kontrollere hvad der kommer op i listen af forslag. 

Anmeld Citér

16. oktober 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Min søn er 4 år. Der er ikk nogen regler. Han må se og spille lige hvad han har lyst til. Han vælger så altid selv lærerige spil og børne youtube film. 

Har heller ingen regler for hvornår og hvor længe han må spille eller bruge den. Men han sidder sjældent med den i mere end max 1,5 time spredt udover en hel dag. Så mister han interessen alligevel. Så har ikk haft grund til at sætte regler..... endnu. Det ændre sig som når han bliver ældre 

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Hønepigen

Anonym skriver:

Der er altså ret meget der er lærerigt. Mine drenge er gode til engelsk og kan fortælle alt om hvordan man producerer mælk, elektricitet, hvordan immunforsvaret fungere osv. Alt dette fordi denhar det videoer på youtube. Det behøver bestemt ikke være apps. Mine har lært lang mere af videoer. Men man skal lytte efter hvad de kigger på.

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Anonym trådstarter

Hønepigen skriver:

Der er altså ret meget der er lærerigt. Mine drenge er gode til engelsk og kan fortælle alt om hvordan man producerer mælk, elektricitet, hvordan immunforsvaret fungere osv. Alt dette fordi denhar det videoer på youtube. Det behøver bestemt ikke være apps. Mine har lært lang mere af videoer. Men man skal lytte efter hvad de kigger på.

Absolut men kender ingen børn der gider se DE videoer

kun sådan mærkelige nogle på youtube

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Hønepigen

Men har du googlet how to make.. så er der massere af videoer af hvordan noget laves.

Det er jo ikke noget børn finder selv. De fleste børn jeg kender synes faktisk at det er sjovt at lære hvordan noget laves/ fremstilles som de kender. 

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Mine må se skærm eller spille fredag til fredagsslikken og 1-2 timer i weekenden så mor kan sove længe de vælger oftest at se noget Netflix. Har forsøgt at få dem engageret i noget mere lærerigt, men de læser mange bøger så tror lidt de opfatter skærmen som ren underholdning.

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Soonmom

Vi har en endnu ingen regler for Ipad (3,5 år og 2,5 år).

Den lille bruger den gennemsnitlig 45 min om ugen  og den store måske 30 min hver 14 dag, det fanger ikke så meget endnu.

Jeg er i øvrigt altid i nærheden så jeg ved hvad de laver på dem og de kalder også ret tit pga de dumme reklamer i appsne

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Christabelle

Har ikke deciderede regler omkring ipad. Min datter på knap 6 låner min når jeg lige synes hun må. Hun bruger forskellige spil/apps. Fx Talking Tom, Alfons Åberg bogstavapp, noget med Care Bears og så bruger hun Ramasjang appen rigtig meget. Derudover ser hun på Netflix. Hun har aldrig set YouTube. Jeg vil ikke risikere hun ser noget hun ikke skal, så hun kender den slet ikke (nu er hun startet i skole, så varer nok ikke længe før hun hører om den fra de andre i klassen).

Hun bruger i øvrigt en del tid på Matematikfessor, når hendes lærer lægger opgaver ud til dem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.