Huller i ørene - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2019

Hønepigen

Jeg var 7 og havde plaget siden jeg var 6 år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2019

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Møghe skriver:

Hvornår må jeres børn få huller i ørene? Jeg har en datter på 7 år, der gerne vil have, men jeg synes, at det er for tidligt. 

Vores datter fik det da hun skulle starte i skole. Hun fylder 11 år næste gang.

Hvis hun gerne vil have det, så lad hende få det. Jeg kan godt forstå, at hun gerne vil. Det kunne være en rigtig god julegave

Anmeld Citér

16. oktober 2019

CBbaby

Det kommer vel an på mange ting, hvornår børnene skal have det

Her bliver det først, når mine piger er i stand til selv at kunne tage sig af rengøringen af ørene selv. Så de kan være med i plejen og har en forståelse for, at man skal passe på sig selv. 

Jeg fik huller i ørerne som 10-årig. Og jeg skulle selv gå ned og få dem lavet med en veninde (uden min mor). Det turde jeg godt - det krævede meget mod. Men jeg gjorde det - og jeg var såååå stolt bagefter. Jeg plejede selv mine sår (selvom min mor selvfølglig huskede mig på det i ny og næ). 

Så umiddelbart tænker jeg, når mine piger har vist, at de selv kan finde ud af at passe deres Ører og forstår, at man kan få infektion den første tid og de derfor skal være forsigtige. Så ca 8-12 år. Alt efter deres modenheden  

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Roselil

Profilbillede for Roselil

Fra en træt skolelærer jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har stået med et ulykkeligt barn fordi øreringen er faldet ud eller øret er betændt. Eller at skulle lege bussemand fordi forældre sender barnet afsted med lange øreringe der kan hænge fast i diverse under leg. De der små 6-8 årige piger, mange af dem er bare ikke modne nok. Savner lidt “de gode gamle dage” hvor det almindeligste var huller i ørerne fra 12-14 års alderen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.