Huller i ørene - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2019

Mom

Profilbillede for Mom

Min datter var 10 år, da hun fik huller i ørene. Hun fik ret hurtigt endnu et hul i begge øre. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2019

Tystys14

Vores store var 6 år første gang hun fik huller, men det fortryder jeg meget at hun ikke var ældre. Der gik betændelse i næsten med det samme og de øreringe de skyder i er bare ikke til at få ud uden vold så stod med en meget ulykkelig pige.  (tror hun fik betændelse pga hun legede i sandkasse dagen efter). 

Nu hun snart 9 år og har lige fået huller igen for to måneder siden. Det gået meget bedre denne gang. Så vores mindste får ikke lov at få huller før hun er minimum 8 år, og gerne ældre. 

Anmeld Citér

15. oktober 2019

lineog4

Min datter fik, da hun var 9 år. Hun havde bedt om det i flere år og i min iver for at hun skulle stoppe med at plage, så sagde jeg på din 9 års fødselsdag og det kunne hun huske. Nu har hun to i hvert øre plus en oppe i brusken (er 16) og lige ny plager hun om en tatovering og bruger knebet: jeg vil have en lille en, der symboliserer min døde lillesøster. Men holder fast, og sigee: når du er 18 og der skal laves et ordentligt sted.

Anmeld Citér

15. oktober 2019

Tommelise

Jeg har ikke selv børn, men min lillesøsters børn må få huller i ørerne, når de er 12 år.

Den store fik det på sin 12 års fødselsdag, mens nr. to, som fyldte 12 for et par måneder siden, stadig overvejer, om hun overhovedet vil have det.

Den yngste er en dreng.

Anmeld Citér

15. oktober 2019

Soonmom

Nu er min pige kun 3 måneder, så der er heldigvis længe til, men jeg tænker omkring 10 års alderen, i hvert fald ikke før 

Anmeld Citér

15. oktober 2019

Mortilah

Mine børn må selv bestemme 

Anmeld Citér

15. oktober 2019

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Da min datter var 5 var hun bedste veninde med en sød pige fra Rumænien der havde fået huller i ørene - det ville hun også gerne have. Det må du da også gerne sagde jeg - så skal vi bare have dig ned i butikken så skyder de dem i med en pistol... Det fik hende til at miste interessen for projektet. Hun er nu næsten 8 og har stadig ikke huller i ørene. Satser ikke på det bliver aktuelt før hun når konfirmationsalderen....

Anmeld Citér

15. oktober 2019

Tommelise

Tystys14 skriver:

Vores store var 6 år første gang hun fik huller, men det fortryder jeg meget at hun ikke var ældre. Der gik betændelse i næsten med det samme og de øreringe de skyder i er bare ikke til at få ud uden vold så stod med en meget ulykkelig pige.  (tror hun fik betændelse pga hun legede i sandkasse dagen efter). 

Nu hun snart 9 år og har lige fået huller igen for to måneder siden. Det gået meget bedre denne gang. Så vores mindste får ikke lov at få huller før hun er minimum 8 år, og gerne ældre. 

Min søster har engang sagt, at grunden til, at hun ville have, at hendes piger skulle være 12 år er, at de skulle være gamle nok til at forstå, at det skulle holdes rent, og at der måske kunne blive bøvl med det.

Og hun sagde - at hvis der skulle blive bøvl med det - så ville hun hellere, at de var lidt større.

Det kan være nemmere for en pige på 12 end en pige på 6, hvis der er noget, der driller.

Jeg tænker, at jeg ville have det lidt på samme måde.

Håber din pige slipper for mere betændelse i ørerne.

Anmeld Citér

15. oktober 2019

mor til 2 skønne piger .

Møghe skriver:

Hvornår må jeres børn få huller i ørene? Jeg har en datter på 7 år, der gerne vil have, men jeg synes, at det er for tidligt. 

når de selv spørger , min datter var 7 og den mindste får også lov når hun selv efterspørger det 

Anmeld Citér

16. oktober 2019

Misling

Jeg var selv omkring 10 måneder da jeg fik mine huller i ørerne  og det har jeg været meget glad for. 

Men hvornår det rigtige tidspunkt for din pige er, ved du kun selv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.