Hvordan startet i op på mad? IKKE BLW

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2019

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Jeg var rigtig glad for Helens bog om børn og mad. Den fås tit på reshopper til en god pris, men den gav inspiration til mad der passede til alderen og, både morgenmad, aftensmad og snacks.

Uh, den må jeg da lige få kigget på, sst’s hjemmeside er der nemlig ikke så meget inspiration at hente

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg gik bare i gang 

Åh Gud. Det tør jeg slet ikke 

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Anonym trådstarter

da vi gik fra grød til rigtig mad startede vi med bondebrød der bar blødt lidt op i vand og så i helt små stykker. Det gik rigtig fint

Har overvejet  jeg fik selvfølgelig givet det uden det var blødet op (det gik ikke så godt

hvor store lavede du dem? Jeg tænker sådan en lillefinger negl agtig? 

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Hønepigen

Overgangen gik fint her. Jeg brugte nogle af de glas man kan købe. Det var meget populært. Det var ikke altid det jeg selv mosede med en gaffel med lidt kød der var lige populært. 

Efter kort tid spise begge mind sig igennem et helt glas. Eller er kød blandet i mos altid populært. Lasagne og kødsovs med små stykker pasta er ofte et hit. Små stykker fisk.. 

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Min søn er lige blevet 6 måneder i slut september. Vi startede med lidt tynd grød og har så gjort det tykkere og tykkere. Han får også små agurkstænger, tomat, blød frugt og skorper at gnave på - han elsker at være med ved bordet. 
Kød får han enten det vi får i en babyudgave ( fx kødsovs der lige har fået en lille tur med stavblender plus en klat smør) ellers får han fx makrel/leverpostej/torskerogn på lidt blødt bondebrød. 
Man skal gå lidt hurtigere igang med mad med fast konsistens, men stadig kigge på ens barn og mundmotorikken. 

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Perle1

Er nysgerrig, men hvorfor ikke BLW? Kender selv mange mødre, inklusiv jeg selv, der har haft succes med metoden.

Anmeld Citér

13. oktober 2019

JD

Perle1 skriver:

Er nysgerrig, men hvorfor ikke BLW? Kender selv mange mødre, inklusiv jeg selv, der har haft succes med metoden.

Man må ikke køre BLW, når de små først har fået grød/blevet madet. Det har noget at gøre med brækrefleksen og kvælningsrisiko.

Det står meget fint beskrevet i bogen, som jeg håber alle BLW brugere har læst inden de gik i gang. 

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Anonym trådstarter

JD skriver:

Man må ikke køre BLW, når de små først har fået grød/blevet madet. Det har noget at gøre med brækrefleksen og kvælningsrisiko.

Det står meget fint beskrevet i bogen, som jeg håber alle BLW brugere har læst inden de gik i gang. 

GODT DU SIGER DET! Jeg var nemlig tæt på, at starte på blw, men det er simpelthen for grænseoverskridende for mig synes jeg. Dejligt at få denne info, det vidste jeg faktisk ikke! 

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Anonym trådstarter

Perle1 skriver:

For grænseoverskridende. Og så har jeg aldrig set nogle/kendt nogle der har brugt denne metode, andet end på Facebook eller YouTube/bloggere mm. Bare tanken om, at noget skulle knække af eller barnet skulle få det for langt ned i halsen er ikke lige mig

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Min søn er lige blevet 6 måneder i slut september. Vi startede med lidt tynd grød og har så gjort det tykkere og tykkere. Han får også små agurkstænger, tomat, blød frugt og skorper at gnave på - han elsker at være med ved bordet. 
Kød får han enten det vi får i en babyudgave ( fx kødsovs der lige har fået en lille tur med stavblender plus en klat smør) ellers får han fx makrel/leverpostej/torskerogn på lidt blødt bondebrød. 
Man skal gå lidt hurtigere igang med mad med fast konsistens, men stadig kigge på ens barn og mundmotorikken. 

Kunne være jeg skulle prøve at blende det (kødsovsen) jeg har prøvet at mose en kødbolle, men hun kan slet ikke ha den konsistens.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.