Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg kunne godt tænke mig, at hører hvordan i startede op på fast mad da jeres babyer var omkring de 6-7 mdr?
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Nu er vi alle gange startet på grød ved 4 mdr, men som 6 måneder har jeg startet med bondebrød med Leverpostej om middagen.
Startede med tynd boghvedegrød. Nogle skefulde om dagen indtil han selv øgede mængden.
Christabelle skriver: Startede med tynd boghvedegrød. Nogle skefulde om dagen indtil han selv øgede mængden.
Men hvordan kom du videre fra grød? Har givet grød i 2 mdr nu
Soonmom skriver: Nu er vi alle gange startet på grød ved 4 mdr, men som 6 måneder har jeg startet med bondebrød med Leverpostej om middagen.
Jeg startede også op på grød/mos omring de 4 mdr. jeg ved bare ikke helt hvordan jeg så kommer videre derfra.
Du ændrer langsomt konsistensen. Lader grøden få mere tekstur og træner den lille i at "tygge" maden på den måde uden fare for kvælning.
Jeg var rigtig glad for Helens bog om børn og mad. Den fås tit på reshopper til en god pris, men den gav inspiration til mad der passede til alderen og, både morgenmad, aftensmad og snacks.
Anonym skriver: Jeg startede også op på grød/mos omring de 4 mdr. jeg ved bare ikke helt hvordan jeg så kommer videre derfra.
Jeg gik bare i gang
da vi gik fra grød til rigtig mad startede vi med bondebrød der bar blødt lidt op i vand og så i helt små stykker. Det gik rigtig fint
JD skriver: Du ændrer langsomt konsistensen. Lader grøden få mere tekstur og træner den lille i at "tygge" maden på den måde uden fare for kvælning.
Tak! Det vil jeg prøve
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128