Hvordan startet i op på mad? IKKE BLW

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.756 visninger
23 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2019

Anonym trådstarter

Jeg kunne godt tænke mig, at hører hvordan i startede op på fast mad da jeres babyer var omkring de 6-7 mdr? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2019

Soonmom

Nu er vi alle gange startet på grød ved 4 mdr, men som 6 måneder har jeg startet med bondebrød med Leverpostej om middagen. 

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Christabelle

Startede med tynd boghvedegrød. Nogle skefulde om dagen indtil han selv øgede mængden. 

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Startede med tynd boghvedegrød. Nogle skefulde om dagen indtil han selv øgede mængden. 

Men hvordan kom du videre fra grød? Har givet grød i 2 mdr nu

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Nu er vi alle gange startet på grød ved 4 mdr, men som 6 måneder har jeg startet med bondebrød med Leverpostej om middagen. 

Jeg startede også op på grød/mos omring de 4 mdr. jeg ved bare ikke helt hvordan jeg så kommer videre derfra. 

Anmeld Citér

13. oktober 2019

JD

Du ændrer langsomt konsistensen. Lader grøden få mere tekstur og træner den lille i at "tygge" maden på den måde uden fare for kvælning.

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Pb18

Jeg var rigtig glad for Helens bog om børn og mad. Den fås tit på reshopper til en god pris, men den gav inspiration til mad der passede til alderen og, både morgenmad, aftensmad og snacks.

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Soonmom

Anonym skriver:

Jeg startede også op på grød/mos omring de 4 mdr. jeg ved bare ikke helt hvordan jeg så kommer videre derfra. 

Jeg gik bare i gang 

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Missyou

da vi gik fra grød til rigtig mad startede vi med bondebrød der bar blødt lidt op i vand og så i helt små stykker. Det gik rigtig fint

Anmeld Citér

13. oktober 2019

Anonym trådstarter

JD skriver:

Du ændrer langsomt konsistensen. Lader grøden få mere tekstur og træner den lille i at "tygge" maden på den måde uden fare for kvælning.

Tak!  Det vil jeg prøve 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.