Jeg blev uventet gravid med nr. 2. Vi overvejede ikke engang abort, fordi det hele tiden havde været planen med flere - dog ikke så hurtigt, da den første stadig kun var 1 år, da det skete. Men altså, min forlængede barsel med den første, var ikke engang overstået! Jeg skulle lige til at vende tilbage til arbejdsmarkedet og så: gravid, bækkenløsning, sygemelding! Det var drøjt.
Så vi gennemførte og nr. 2 er nu en stor, glad baby... men. Det har været en kamp, bækkenløsning og kejsersnit og jeg har fortrudt mange gange og ønsket, at vi havde ventet. Jeg var hverken fysisk eller psykisk klar til at gøre det hele igen og har fået en fødselsdepression, fordi jeg er så overvældet og udmattet. Især de første 3 måneder var ren overlevelse!
Men, det er jo ikke til at sige, om det også ville være sket, hvis vi havde ventet et år eller to mere, som var planen.
Nu har jeg i hvert fald sagt til mig selv, at hvis jeg bliver uventet gravid igen, mens ham her stadig er lille, så beholder jeg ikke. For mig var det ikke nogen god oplevelse - selvom, forstå mig ret, jeg elsker min baby overalt og fortryder jo ikke HAM. Overhovedet. Men han skulle bare lige være kommet et år eller to senere.
Jeg vil naturligvis ikke råde dig til noget, kun fortælle hvordan det var for mig at beholde, før jeg egentlig var klar.
De fleste andre, jeg har hørt om, fortryder slet ikke og sådan bliver det da sikkert også her en dag, hvor jeg slet ikke kunne forestille mig ikke at have de to med den aldersforskel de har.
Anmeld
Citér