Abracadabra skriver:
Sikke en omgang bavl.
Primært mht prævention - men også generelt. Lige meget hvor MEGET, man inkluderer sit store barn og sit meget lille barn under amning, er det en ret stor omvæltning at få 2 meget små søskende på meget kort tid, og en 2 årig kan ikke behovsudsætte.
Og hormonel prævention er langt, langt sikrere end barrieremetoder! Intet er selvfølgelig sikrere end afholdenhed, men de fleste par dyrker nu engang lejlighedsvist sex.
Jeg ville i øvrigt få aborten. Jeg HAR prøvet 2 børn på 2 år - det giver OGSÅ psykiske problemer. Om det giver flere eller færre er vist individuelt. Men det kan være rockerhårdt (selv for en præmiegravid som mig, der ALDRIG havde en sygedag). Hvis jeg havde tendens til graviditetskomplikationer, var jeg da bukket under.
Fair nok, det er blot det, jeg har fået at vide. Kender flere, der er blevet gravid på p-piller efter graviditet, desværre. Men måske du har ret, at det stadig er den sikreste metode, også efter graviditet. Uanset hvad, er det jo for sent nu, men tænker, der skal findes en løsning til bagefter. Måske der blot skal en anden type p-piller til. Alternativt kan man bruge "dobbelt" prævention. Om ikke andet i en periode, indtil en potentiel graviditet ikke er helt så omvæltende.
Jeg kan kun tale for mig selv, mht det psykiske. Eftersom jeg ikke har børn endnu, valgte jeg ikke at udtale mig for meget om den del. Jeg beklager, hvis jeg fik det til at lyde som "piece of cake", det ved jeg godt, det langt fra er! Selv synes jeg, det var forfærdeligt at få en abort, selv mange år efter. Men som jeg påpegede, kan det jo sagtens være, det er helt anderledes, når man allerede har børn (=mindre hårdt). Vi reagerer jo også alle forskelligt.
Når spørgsmålet bliver stillet herinde, tænker jeg, at det er fordi, der er noget, der trækker i begge retninger. Hvilken, der er den rigtige, kan man kun selv vurdere. Men hvis det skyldes pres, og egentlig ikke hvad man egentlig selv har lyst til (uanset om det er det ene eller andet), kan det være svært at træffe en beslutning.
Måske du (TS) skal prøve at stille op, hvad du selv tænker om det ene og det andet. Du kan selvfølgelig ikke vide med sikkerhed, hvordan du vil have det bagefter. Men måske du har en idé om, hvordan du generelt takler sådanne ting psykisk. Altså forestil dig, hvordan du monstro ville have det, hvis du får et barn mere eller får en abort.
Tænker blot, at jobbet ikke skal være det afgørende moment, uanset om det bliver det ene eller andet. Men det er blot min mening. Det er din krop, og du bestemmer selv, uanset hvad andre mener om dit valg.