Anonym skriver:
Ej, jeg synes nogen trænger til at logge af og få sig et liv vedsiden af sociale medier
Calm Down
- Han havde grædt en hele dage i BH gøre han ALDRIG! Han snakkede også meget om at den kunne lige pludselig åbne sig igen og så vilde blod komme alle steder og DET græd han om bare at tænke på - Og han vilde ikke bruge fingernen - Det er mere den her FRYGT jeg er bange for - Hvordan kunne du i den tekst virkelig kun læse - Det handler om et plaster?
det handler om urationelle frygt, at han er bange for HVAD DER KAN SKE, som er bund i grund hvad angst er
Bevares 

Vi har været igennem en lignende periode med vores nu 5-årige. Hun reagerede på samme måde. Jeg oplevede, at det skyldtes meget uvished omkring hvordan tingene fungerer, at blodet ikke bare bliver ved med at fosse ud, at såret lukker sig og reparerer huden osv.. vi snakkede en del om det. Det kom også op når hun kom hjem fra børnehave med plaster, og jeg skulle have det af. Jeg er ikke fan af plaster, så jeg forklarede hende hvordan såret heler, at alle får sår hele tiden mm., at det er noget af det mest almindelige i verden, på en beroligende med bestem og rolig måde. Og hun tager det meger roligt nu. Tror også det er fordi der ligger noget trøste element i det der plaster, og hun kan jo stadig blive trøstet, men med et roligt forhold til sit sår.
Anmeld
Citér