Angst hos 4 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Missyou skriver:

Ej helt ærligt jeg synes emnet bliver draget helt ud af proportioner. Angst - helt ærligt, der er et PLASTER! Vi taler om. 

Hvis han finder tryghed i at have plaster på og så ikke er ked, så lad ham da have et plaster på: 

problemerne bliver da først skabt hvis i problematiserer det sådan. Tro mig, i skal nok støde ind i meget større problemer efterhånden, og så bliver det her en så lille bagatel at i vil glemme alt om det.

Jeg synes også angst er helt ud af proportion og tænker om det ikke bare handler om at mor eller far skal tænke over egen reaktion - så kan det være at drengen ikke vil være så ked uger efter et lille sår. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2019

Anonym trådstarter

Missyou skriver:

Ej helt ærligt jeg synes emnet bliver draget helt ud af proportioner. Angst - helt ærligt, der er et PLASTER! Vi taler om. 

Hvis han finder tryghed i at have plaster på og så ikke er ked, så lad ham da have et plaster på: 

problemerne bliver da først skabt hvis i problematiserer det sådan. Tro mig, i skal nok støde ind i meget større problemer efterhånden, og så bliver det her en så lille bagatel at i vil glemme alt om det.

Ej, jeg synes nogen trænger til at logge af og få sig et liv vedsiden af sociale medier  Calm Down 

- Han havde grædt en hele dage i BH gøre han ALDRIG! Han snakkede også meget om at den kunne lige pludselig åbne sig igen og så vilde blod komme alle steder og DET græd han om bare at tænke på - Og han vilde ikke bruge fingernen - Det er mere den her FRYGT jeg er bange for - Hvordan kunne du i den tekst virkelig kun læse - Det handler om et plaster?

det handler om urationelle frygt, at han er bange for HVAD DER KAN SKE, som er bund i grund hvad angst er 

Bevares 

Anmeld Citér

29. september 2019

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Første skal siges jeg er rædselsslagen for angst, jeg har selv set min bedste veninde ødelagt af det - aldrig arbejdet en dag i hendes liv, førtidspensionist 

Så jeg er OB’s på det

Jeg vilde bare søge nogle sparring på om det er Normalr vores 4 årig er hysterisk over lille sår der  har blødt en lille smule? 

Han fik et sår for en måned siden, og han er en forsigtigt dreng, så det er det første i længere tid, han har snakket så meget om det og grædt så har han haft alvorlig angst omkring det hvor han skulle ha plaster på 1 måned efter selvom dey var helet, der var bare noget død hud der var kommet - 

Jeg synes han er mega hysterisk selv for en 4 årig :/ han er sensitive ( ser vi hans familie og BH) 

Han hylede en uge efter fordi han var bange for det vilde pludselig bløde :/

hvad synes i normalt? Eller unormalt?

Jeg synes, det lyder ganske normalt. 
min datter havde også en fase med plaster og blod. Hun skulle bare have plaster på, for hvad nu hvis osv  

Jeg synes, vi brugte enormt meget tid på at forklare hende, at man ikke behøvede plaster på osv. 

Jeg ved også, min nevø har haft samme fase. Faktisk værre end min datter.  

Anmeld Citér

29. september 2019

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
Anonym skriver:

Ej, jeg synes nogen trænger til at logge af og få sig et liv vedsiden af sociale medier  Calm Down 

- Han havde grædt en hele dage i BH gøre han ALDRIG! Han snakkede også meget om at den kunne lige pludselig åbne sig igen og så vilde blod komme alle steder og DET græd han om bare at tænke på - Og han vilde ikke bruge fingernen - Det er mere den her FRYGT jeg er bange for - Hvordan kunne du i den tekst virkelig kun læse - Det handler om et plaster?

det handler om urationelle frygt, at han er bange for HVAD DER KAN SKE, som er bund i grund hvad angst er 

Bevares 

Vi har været igennem en lignende periode med vores nu 5-årige. Hun reagerede på samme måde. Jeg oplevede, at det skyldtes meget uvished omkring hvordan tingene fungerer, at blodet ikke bare bliver ved med at fosse ud, at såret lukker sig og reparerer huden osv.. vi snakkede en del om det. Det kom også op når hun kom hjem fra børnehave med plaster, og jeg skulle have det af. Jeg er ikke fan af plaster, så jeg forklarede hende hvordan såret heler, at alle får sår hele tiden mm., at det er noget af det mest almindelige i verden, på en beroligende med bestem og rolig måde. Og hun tager det meger roligt nu. Tror også det er fordi der ligger noget trøste element i det der plaster, og hun kan jo stadig blive trøstet, men med et roligt forhold til sit sår.

Anmeld Citér

29. september 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

Bevares 

Han har ikke megen erfaring med sår, fornemmer man. Om meget kort tid har han prøvet det mange flere gange og har set, at sår ikke bare springer op og bløder igen. 

I skal som voksne undlade at fortsætte med plaster, I bekræfter ham blot i, at sår er farlige og plastre nødvendige. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.