Angst hos 4 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.513 visninger
14 svar
30 synes godt om
29. september 2019

Anonym trådstarter

Første skal siges jeg er rædselsslagen for angst, jeg har selv set min bedste veninde ødelagt af det - aldrig arbejdet en dag i hendes liv, førtidspensionist 

Så jeg er OB’s på det

Jeg vilde bare søge nogle sparring på om det er Normalr vores 4 årig er hysterisk over lille sår der  har blødt en lille smule? 

Han fik et sår for en måned siden, og han er en forsigtigt dreng, så det er det første i længere tid, han har snakket så meget om det og grædt så har han haft alvorlig angst omkring det hvor han skulle ha plaster på 1 måned efter selvom dey var helet, der var bare noget død hud der var kommet - 

Jeg synes han er mega hysterisk selv for en 4 årig :/ han er sensitive ( ser vi hans familie og BH) 

Han hylede en uge efter fordi han var bange for det vilde pludselig bløde :/

hvad synes i normalt? Eller unormalt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2019

esioul

Anonym skriver:

Første skal siges jeg er rædselsslagen for angst, jeg har selv set min bedste veninde ødelagt af det - aldrig arbejdet en dag i hendes liv, førtidspensionist 

Så jeg er OB’s på det

Jeg vilde bare søge nogle sparring på om det er Normalr vores 4 årig er hysterisk over lille sår der  har blødt en lille smule? 

Han fik et sår for en måned siden, og han er en forsigtigt dreng, så det er det første i længere tid, han har snakket så meget om det og grædt så har han haft alvorlig angst omkring det hvor han skulle ha plaster på 1 måned efter selvom dey var helet, der var bare noget død hud der var kommet - 

Jeg synes han er mega hysterisk selv for en 4 årig :/ han er sensitive ( ser vi hans familie og BH) 

Han hylede en uge efter fordi han var bange for det vilde pludselig bløde :/

hvad synes i normalt? Eller unormalt?

Jeg tænker du bliver nødtil at sætte grænser for ham og lære ham at plaster ikke er nødvendig hvis ikke han bløder. Ellers tænker jeg at du "fodrer" og bekræfter hans angst. 

Du må hjælpe ham ud af det, så det ikke tager overhånd.

Anmeld Citér

29. september 2019

Missyou

Det kunne min knap 4 årige også Godt have fundet på. Tror det er meget normalt ☺️

Anmeld Citér

29. september 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Tænker ikke det er unormalt. Men tænker ar fu skal tænke og din reaktion. Ton det helt ned når han taler om det. Sig nej til plaster. Snak om hvor sejt det er at have et sår osv. 

Anmeld Citér

29. september 2019

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jeg tænker du bliver nødtil at sætte grænser for ham og lære ham at plaster ikke er nødvendig hvis ikke han bløder. Ellers tænker jeg at du "fodrer" og bekræfter hans angst. 

Du må hjælpe ham ud af det, så det ikke tager overhånd.

Men det er også forkerte fordi jeg tog det af havde en gode snak om det, at den havde de så fint - så kommer de og snakker med os fra BH han havde grædt og været ked af det hele dagen og de havde alligevel ikke givet ham plaster på 

han havde brug for det plaster 

Anmeld Citér

29. september 2019

esioul

Anonym skriver:

Men det er også forkerte fordi jeg tog det af havde en gode snak om det, at den havde de så fint - så kommer de og snakker med os fra BH han havde grædt og været ked af det hele dagen og de havde alligevel ikke givet ham plaster på 

han havde brug for det plaster 

Jamen blødte det siden han havde brug for det plaster?

Anmeld Citér

29. september 2019

Anonym trådstarter

esioul skriver:

Jamen blødte det siden han havde brug for det plaster?

Nej det havde ikke blødt, men det gav ham en eller andet tryghed - han elsker Bh oh de havde aldrig set ham sådan før 

Anmeld Citér

29. september 2019

esioul

Anonym skriver:

Nej det havde ikke blødt, men det gav ham en eller andet tryghed - han elsker Bh oh de havde aldrig set ham sådan før 

Jeg synes det er en meget dårlig vane at give plaster på, når der ikke er blod. I bliver simpelthen nødtil at komme ud af det og tage styringen. 

Så må i aflede eller finde andet der kan trøste. Det andet lyder for mig som en meget ond cirkel og jeres barn skal hjælpes ud af den. 

Anmeld Citér

29. september 2019

Missyou

Ej helt ærligt jeg synes emnet bliver draget helt ud af proportioner. Angst - helt ærligt, der er et PLASTER! Vi taler om. 

Hvis han finder tryghed i at have plaster på og så ikke er ked, så lad ham da have et plaster på: 

problemerne bliver da først skabt hvis i problematiserer det sådan. Tro mig, i skal nok støde ind i meget større problemer efterhånden, og så bliver det her en så lille bagatel at i vil glemme alt om det.

Anmeld Citér

29. september 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Er det en tryghed du har været med til at skabe ved at give plaster på hver gang han ønskede eller var ked - uger efter synes jeg er lidt overdrevet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.