Hvor gamle var jeres børn? ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2019

Bb2015

Vores store var knap 3. Men han var ærligt lidt højrøstet og var ved at lære at gå uden ble så jeg var på toilettet med ham 1 million gange, men det gik ret fint! Han snakker stadig om det i dag (4,5 år) og nu tænker jeg faktisk også at forsøge med toy story - men hans opmærksomhed er meget kortvarig for tiden, så jeg ved ikke om det vil gå godt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2019

Birthdaybaby

Noget helt andet er at man faktisk fraråder biografoplevelsen for børn under 6-7 år. Det er voldsomt med høj lyd fra alle kanter og et billede der er meget stort, og de har svært ved at skelne det der foregår i hele deres synsfelt og i surround fra virkeligheden. 

Anmeld Citér

21. september 2019

Lje

Birthdaybaby skriver:

Noget helt andet er at man faktisk fraråder biografoplevelsen for børn under 6-7 år. Det er voldsomt med høj lyd fra alle kanter og et billede der er meget stort, og de har svært ved at skelne det der foregår i hele deres synsfelt og i surround fra virkeligheden. 

Der er ret mange muligheder for "børnebio" (min erfaring er med København), hvor lyden er skruet ned, det er en lille sal med en mindre skærm og hvor man fx gerne må tale stille med sit barn, så skulle der opstå noget, man kan se, barnet ikke forstår, ja så kan man italesætte det. 

Så biograf med børn kan være ganske kontrolleret og ikke den almindelige højlydte/overvældende biografoplevelse.

Vh.

Anmeld Citér

21. september 2019

AnoMor

Birthdaybaby skriver:

Nu lavede jeg lige en hurtig google søgning på anbefalinger. Og der står altså fra 4 år og opefter og ikke 6-7 år. Så med mindre du kan vise mig noget evidens på den alder. Så holder jeg mig til medierådet 

Anmeld Citér

21. september 2019

Birthdaybaby

AnoMor skriver:

Nu lavede jeg lige en hurtig google søgning på anbefalinger. Og der står altså fra 4 år og opefter og ikke 6-7 år. Så med mindre du kan vise mig noget evidens på den alder. Så holder jeg mig til medierådet 

Roooolig nu :-) Jeg har ikke artiklen i mit arkiv, men det er i forhold til det med at skelne virkelighed og fantasi der er sat alder på i pædagogisk faglitteratur.

Jeg kender godt medierådets anbefalinger. 

Personligt ville jeg finde på noget andet at lave sammen. 

Anmeld Citér

21. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Birthdaybaby skriver:

Roooolig nu :-) Jeg har ikke artiklen i mit arkiv, men det er i forhold til det med at skelne virkelighed og fantasi der er sat alder på i pædagogisk faglitteratur.

Så i teorien må børn ikke se tv før de er 6-7 år fordi de ikke kan skelne mellem fantasi og virkelighed? Eller misforstår jeg dig?

Anmeld Citér

21. september 2019

AnoMor

Jeg er skam helt rolig. 

Siger blot at hvis jeg ikk kan se evidens på påtalen om 6-7 årig så stoler jeg på medierådet. 

Har dog fundet ud af at den også vises i baby bio her hvor jeg bor. Så tager selvfølgelig den fremfor en stor sal 

plus så vil jeg vove at påstå at min søn på 4 snildt kan kende forskel på toy story og at hans eget legetøj ikke er levende.  

Anmeld Citér

22. september 2019

Birthdaybaby

BAE skriver:

Så i teorien må børn ikke se tv før de er 6-7 år fordi de ikke kan skelne mellem fantasi og virkelighed? Eller misforstår jeg dig?

Nej, forskellen er biograf-oplevelsen, hvor det store lærred fylder hele synsfeltet, ligesom lyden er høj og kommer fra alle kanter. Det /kan/ være en overvældende oplevelse og man kan føle man er midt i filmen. 

Anmeld Citér

22. september 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Birthdaybaby skriver:

Nej, forskellen er biograf-oplevelsen, hvor det store lærred fylder hele synsfeltet, ligesom lyden er høj og kommer fra alle kanter. Det /kan/ være en overvældende oplevelse og man kan føle man er midt i filmen. 

Jeg hentydede nu til at det blev skrevet at børn ikke kan skelne mellem virkelighed og fantasi før de er 6-7 år. 

Anmeld Citér

22. september 2019

Birthdaybaby

BAE skriver:

Jeg hentydede nu til at det blev skrevet at børn ikke kan skelne mellem virkelighed og fantasi før de er 6-7 år. 

Ja, i biograf-oplevelsen kan de opleve at de er midt i filmen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.