Fødselsdagsgæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
NosaNosa skriver:

Jeg synes egentligt selv at du har besvaret dit dilemma. Du vil ikke have deres sprog i dit hjem, så må du lade være med at invitere dem.

Man kan helt sikkert godt bestemme om fodtøj indendørs, hoppen i møblerne, og den slags. Men hvad der kommer ud af vores mund er tit “vanens magt”, og jeg tror ikke at børnene eksempelvis kan stoppe med at bande og skændes bare fordi de er gæster. 

Hvad er det værste der kan ske? At dine børn kopiere adfærden? At din familie bliver pinlige over at du inviterer “sådanne mennesker”?

Jeg ville ikke selv bryde mig om hvis nogen irettesatte min datter.. Medmindre hun var ved st ødelægge noget.

Jeg synes ikke at man som vært kan sige “Sådan et sprog taler vi ikke her”, for så vil de ikke føle sig velkomne og hvad er formålet så med at være gæsten?

Jeg ville selv tænke skidt pyt det er bare børn

Hvis børn på 11 og 13 ikke har lært at tale ordentligt, når de er på udebane, vil jeg absolut mene, værtinden gør dem en tjeneste ved at undervise dem i helt almindelig pli. Så må de føle sig uvelkomne alt det, de vil. Hellere dét end at være/forblive den slags børn/unge, som kun forældrene kan holde ud at være sammen med. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg skal rejse om eftermiddagen, derfor er det ikke muligt at gøre det over to gange, da jeg også oveni arbejder hveranden weekend. 

Altså det er spørgsmål om lyst og vilje, synes jeg. 

Det lyder som om at du egentlig gerne vil have din veninde til fødselsdag, men pga. hendes børns opførsel ikke synes det vil være ideelt sammen med familien. 

Men at du ikke kan finde en eneste dag udover den ene dag, synes jeg lyder vildt

Hvad med en eftermiddag efter arbejde, lidt boller og kage fx. 

En aften, hvis du kommer senere fra arbejde, til let aftensmad(lasagne fx som kan laves dagen før eller endnu længere før og kommes i fryseren og bages på selve dagen). 

En weekend hvor du ikke skal arbejde 

Anmeld Citér

22. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså det er spørgsmål om lyst og vilje, synes jeg. 

Det lyder som om at du egentlig gerne vil have din veninde til fødselsdag, men pga. hendes børns opførsel ikke synes det vil være ideelt sammen med familien. 

Men at du ikke kan finde en eneste dag udover den ene dag, synes jeg lyder vildt

Hvad med en eftermiddag efter arbejde, lidt boller og kage fx. 

En aften, hvis du kommer senere fra arbejde, til let aftensmad(lasagne fx som kan laves dagen før eller endnu længere før og kommes i fryseren og bages på selve dagen). 

En weekend hvor du ikke skal arbejde 

Om hvordan jeg rent praktisk kan holde en anden fødselsdag for kun dem, er ikke det jeg søger råd om! 

Anmeld Citér

22. september 2019

Sprit25

Hvad er grimt sprog? Er det et sgu og et satan eller er det mere voldsomt? 

Anmeld Citér

22. september 2019

Anonym

Anonym skriver:

Om hvordan jeg rent praktisk kan holde en anden fødselsdag for kun dem, er ikke det jeg søger råd om! 

Du spørger til hvad vi havde gjort og én foreslår at holde fødselsdagen en anden dag, så jo, det er faktisk det du søger råd om. 

Jeg skrev ikke for at være ubehøvlet og synes selv, jeg skrev det i et venligt sprog. 

At du vælger at tolke det negativt, synes jeg er ærgerligt, da jeg kun prøver at komme med forslag til alternativer. 

Anmeld Citér

24. september 2019

Anonym

Hvis du ikke synes det er i orden den måde hendes  børn taler på  man din veninde derimod synes det er helt i orden hendes børn taler som de gør så må du lad vær med at indviter din veninde og hendes børn så enkel er det. Der er inden der siger at man skal indviter venner og veninde med til sin fødselsdag  man kan godt hold kun for famille

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.