Altså, jeg synes ikke at du er kontrollerende. Jeg gider heller ikke sidde og høre folk snakke grimt, især ikke når jeg endda selv har inviteret. De er næsten voksne og burde være i stand til at tage hensyn til andre.
Har du et sådant forhold til din veninde, at du føler I kan snakke om den slags problemer? Og at hun ville være lydhør over for det?
Hvis du, som en anden foreslår, siger til drengene ved ankomst, at i dit hjem taler I pænt til hinanden, og du vil gerne bede om, at de respekterer dine regler (derhjemme kan de gøre som deres mor bestemmer), ville de så gøre det? Eller har du før oplevet at de ignorerer dine regler?
Hvis ingen af de to forslag giver et positivt resultat, så ville jeg lade være med at invitere din veninde og hendes børn. Du har jo ikke lyst, så lad være. Det var noget andet hvis det var din søster og hendes børn, så ville jeg sige at du skulle bide i det sure æble og gentage din anmodning om pænt sprogbrug FLERE GANGE i løbet af festen, indtil 1) de fatter det eller 2) de resterende gæster i det mindste forstår at du gør hvad du kan. Du kan eventuelt sætte lidt underholdning op i haven eller på et andet værelse og bede dem om at gå derind, hvis de har brug for at snakke grimt.
Anmeld
Citér