Fødselsdagsgæster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2019

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Jeg havde bare inviteret familien, og så inviteret veninden og børn en anden dag 

Ikke muligt, grundet job at lave 2 dage med fødselsdag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså jeg synes du lyder meget kontrollerende .....

altså det er din veninde og hendes børn - Min søns kusiner er forfærdelige at være sammen med de råber og skriger ved bordet og min mand og søn kan slet slet ikke tåle det, men sådan er det jo - altså man kan ikke lave om på folk - du kan ihvrtfald ikke kun invitere moren om nogle havde gjort ved os var jeg ikke taget med 

Synes bare vi er så syge at bestemme over alt, men det kan du ikke - Enten invitere alle eller ingen så OM hun skulle spørge hvorfor måndu være ærlig - Hun vild 100% være såret når man snakker sådan om ens børn 

Jeg bestemmer (eller kontrollere, om du vil) i mit hus, der hvor jeg bestemt sætter rammerne for sprogbrug. 

Anmeld Citér

19. september 2019

321

Anonym skriver:

Det ville være min familie og muligvis veninde og børn. Vi har været med til hendes børns fødselsdage, hendes søn var med min søn og forældre på camping, så de kender hinanden ret godt. 

Hvis der er børn der taler meget grimt i mit hus så plejer jeg at sige til dem i en pæn tone at sådan taler man ikke her i huset. Ligesom de får at vide at man heller ikke hopper i min sofa eller andet. Det plejer at hjælpe. Og så har man ikke trådt nogen over tæerne ved at sige det sådan. 

Anmeld Citér

19. september 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Heller ikke en anden weekend?

Anmeld Citér

19. september 2019

asphodel

Altså, jeg synes ikke at du er kontrollerende. Jeg gider heller ikke sidde og høre folk snakke grimt, især ikke når jeg endda selv har inviteret. De er næsten voksne og burde være i stand til at tage hensyn til andre.

Har du et sådant forhold til din veninde, at du føler I kan snakke om den slags problemer? Og at hun ville være lydhør over for det?

Hvis du, som en anden foreslår, siger til drengene ved ankomst, at i dit hjem taler I pænt til hinanden, og du vil gerne bede om, at de respekterer dine regler (derhjemme kan de gøre som deres mor bestemmer), ville de så gøre det? Eller har du før oplevet at de ignorerer dine regler?

Hvis ingen af de to forslag giver et positivt resultat, så ville jeg lade være med at invitere din veninde og hendes børn. Du har jo ikke lyst, så lad være. Det var noget andet hvis det var din søster og hendes børn, så ville jeg sige at du skulle bide i det sure æble og gentage din anmodning om pænt sprogbrug FLERE GANGE i løbet af festen, indtil 1) de fatter det eller 2) de resterende gæster i det mindste forstår at du gør hvad du kan. Du kan eventuelt sætte lidt underholdning op i haven eller på et andet værelse og bede dem om at gå derind, hvis de har brug for at snakke grimt.

Anmeld Citér

19. september 2019

Hønepigen

Anonym skriver:

Veninde til brunch og familie til middag eller omvendt samme dag. Hvis alle skal inviteres?

Anmeld Citér

19. september 2019

Janet1989

Jeg havde måske inviteret dem på noget spisning hvor familien ikke er med. Jeg ville ikke have min fødselsdag ødelagt af et par uopdragne møgunger (ja undskyld, men det lyder dælme som om at der skal mere opdragelse til)

Anmeld Citér

21. september 2019

Anonym trådstarter

Hønepigen skriver:

Veninde til brunch og familie til middag eller omvendt samme dag. Hvis alle skal inviteres?

Jeg skal rejse om eftermiddagen, derfor er det ikke muligt at gøre det over to gange, da jeg også oveni arbejder hveranden weekend. 

Anmeld Citér

21. september 2019

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Altså, jeg synes ikke at du er kontrollerende. Jeg gider heller ikke sidde og høre folk snakke grimt, især ikke når jeg endda selv har inviteret. De er næsten voksne og burde være i stand til at tage hensyn til andre.

Har du et sådant forhold til din veninde, at du føler I kan snakke om den slags problemer? Og at hun ville være lydhør over for det?

Hvis du, som en anden foreslår, siger til drengene ved ankomst, at i dit hjem taler I pænt til hinanden, og du vil gerne bede om, at de respekterer dine regler (derhjemme kan de gøre som deres mor bestemmer), ville de så gøre det? Eller har du før oplevet at de ignorerer dine regler?

Hvis ingen af de to forslag giver et positivt resultat, så ville jeg lade være med at invitere din veninde og hendes børn. Du har jo ikke lyst, så lad være. Det var noget andet hvis det var din søster og hendes børn, så ville jeg sige at du skulle bide i det sure æble og gentage din anmodning om pænt sprogbrug FLERE GANGE i løbet af festen, indtil 1) de fatter det eller 2) de resterende gæster i det mindste forstår at du gør hvad du kan. Du kan eventuelt sætte lidt underholdning op i haven eller på et andet værelse og bede dem om at gå derind, hvis de har brug for at snakke grimt.

Jeg har haft dem på besøg et par gange, og ligegyldig hvad, så kommer denne adfærd frem.. 

Og ærligt, så orker jeg ikke at min dag skal på op  i deres grimme snak, skænderier og slås.. 

Jeg kan nemt tale med hende om det, og skal have det gjort inden længe, for ligesom at finde ud af om også gider komme lidt på mærkerne den dag, eller ej. For så et mit valg klart, ingen invitation til dem. 

Anmeld Citér

21. september 2019

NosaNosa

Jeg synes egentligt selv at du har besvaret dit dilemma. Du vil ikke have deres sprog i dit hjem, så må du lade være med at invitere dem.

Man kan helt sikkert godt bestemme om fodtøj indendørs, hoppen i møblerne, og den slags. Men hvad der kommer ud af vores mund er tit “vanens magt”, og jeg tror ikke at børnene eksempelvis kan stoppe med at bande og skændes bare fordi de er gæster. 

Hvad er det værste der kan ske? At dine børn kopiere adfærden? At din familie bliver pinlige over at du inviterer “sådanne mennesker”?

Jeg ville ikke selv bryde mig om hvis nogen irettesatte min datter.. Medmindre hun var ved st ødelægge noget.

Jeg synes ikke at man som vært kan sige “Sådan et sprog taler vi ikke her”, for så vil de ikke føle sig velkomne og hvad er formålet så med at være gæsten?

Jeg ville selv tænke skidt pyt det er bare børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.