Overtøj på denne årstid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2019

Soonmom

lineog4 skriver:

Hvorfor ikke - der er et spejdermærke, hvor man skal have shorts på hele året? 

Man bliver ikke syg af kulde men af virus og bakterier. Han er et varmt barn og ærligt jeg synes ikke selv det er særlig koldt endnu, og kunne sagtens selv tage korte bukser/nederdel på endnu. Men vi har jo alle en forskellig kuldskærhed - vi er også en familie der næsten ikke har varme på her hjemme om vinteren og gerne sover med åbne vinduer næsten hele året (og må så skynde mig at sige, at vi ikke er mere syge end andre).

Nej man bliver ikke direkte syg af kulde, men læs her:

https://videnskab.dk/krop-sundhed/bliver-man-forkolet-af-at-vaere-kold

Plus at det bare er skide ubehageligt at fryse, så selvom man har et varmt barn er shorts da alt for koldt nu. Tænker man har et ansvar som forældre

Ikke at klæde barnet ordentlig på er faktisk noget man skal underette om som pædagog/skole.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2019

AnoMor

Soonmom skriver:

Plus at det bare er skide ubehageligt at fryse, så selvom man har et varmt barn er shorts da alt for koldt nu. Tænker man har et ansvar som forældre

Ikke at klæde barnet ordentlig på er faktisk noget man skal underette om som pædagog/skole.

Blander mig lige. Men hvis barnet ikke fryser er det jo heller ikk klædt forkert på. 

Jeg havde en kæreste engang. Han bruger shorts/knickers året 365 dage. Selv når han cykler i sne og slud. Og han frøs aldrig.  Utroligt nok når hans ben faktisk kunne blive blå efter sådan en cykeltur. 

Anmeld Citér

20. september 2019

lineog4

Men fordi du fryser, er det da ikke sikkert at jeg fryser. Jeg er helt klar over skærpet indberetningspligt da jeg selv er lærer og nej jeg ville aldrig underrette hvis et barn havde shorts på og ikke frøs, men så sandelig hvis jeg kunne se barnet frøs og forældrene ikke reagerede på det eller mine henvendelser. 

Men jegv tager gerne en underretning på min søns shorts, men tænker det vist er spild af midler. Han er en dreng der son det første når han kommer hjem smider alt tøj ned til underbukser også om vinteren, ikke har sovet med nattøj siden han var 9 mnd for han var våd af sved, har ejwt en masse sweatre (fordi jeg elsker at strikke), men ikke har haft dem på mere end 10.minutter, har et tons af huer for dw bliver væk første dag i skolen fordi han aldrig tager dem på, har mistet et utal af jakker fordi de ryger af 5 minutter efter at han er kommer ned på legepladsen, ejer overtrækkere uden en olet på fordu gan nægter at have dem på med mindre han skal kælke - viber alle forskellige har jeg måtte lære for storebror kunne såmænd have vinterjakke på nu.

Og tænker hvad med spejdermærket om shorts året rundt, skal der også udløse en underretning? På min tur i byen i dag mødte jeg forresten en del i shorts og jeg selv havde nederdel, sweater og sandaler og holdt fint varmen. 

Ja ens krop bruger energi når den fryser og dermed kan bidrager få bedre forhold. Men ked af at måtte skuffe, jeg havde en barns sygedag sidste år med 3 børn, så tænker de er sunde og raske nok.

Anmeld Citér

20. september 2019

FrkGranger

Soonmom skriver:

Jeg har selv lige taget 365 dage i shorts sidste år, og er nu igang med 365 dage i kjole/nederdel hvor man kun må have leggins ned til knæene... 

Jeg er som i aldrig syg med noget pga kulde.. 

Så hvis ikke barnet fryser vil jeg sige at påklædningen er rigtig... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.