Overtøj på denne årstid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.142 visninger
23 svar
9 synes godt om
17. september 2019

AnoMor

jeg er nysgerrig efter at høre hvad i giver jeres børnehave børn på af overtøj på denne årstid? 

Min søn er 4 år og har termotøj med for, men nu har jeg lige modtaget en besked fra min ex der mener han mangler en ordentlig varm vindtæt efterårsjakke eller dragt. Synes personligt flyverdragt er alt for tidligt at få på nu. 

Burde foret termotøj ikk er varmt nok? Eller er der alternativer mellem det og flyverdragt jeg bare ikke kender til? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2019

Hønepigen

Der er jo soft shells og hard shells. Dvs. Man har et lag der holder varmt men dom ikke er vind og vandtæt. Så hvis du kun hat givet termo vil jeg også sige køb en vindjakke. 

Jeg køber altid en som er vindtæt og regnafvisende... slutningen af sommeren giver jeg den på uden termotøj indenunder og serbere får de termo indenunder. 

Men nej- du skal da klart vente  ofte måneder med flyverdragt.

Anmeld Citér

17. september 2019

Missyou

i børnehaven bruger mine på 3 og 5 thermojakke- bukserne hænger der også men er ikke taget i brug. Vi har også en softshell men den bliver mest brugt til finere ting. Thermo holder dem lige så varme som softshell jakken synes jeg. ☺️

Anmeld Citér

17. september 2019

Hønepigen

du kan købe en jakke fra Reima hvor der er for i der kan klikkes i og af.... som er vindtæt 

Anmeld Citér

17. september 2019

Hønepigen

Det er dt som bliver kaldt overgangstøj. Prøv st søge på overgangsjakke

Anmeld Citér

17. september 2019

Hønepigen

.. et godt råd - køb i stor størrelse - så kan den bruges til foråret til den overgang der er der. 

Anmeld Citér

17. september 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Her har mine børnehave børn. Et termotøj sæt med og en softshell jakke hængende på deres plads og så har jeg lige givet dem en tynd elefant hue med.

Du kan købe en tynd flis trøje i hogm og hænge på hans plads som han kan tage under termotøjet. Det bliver det næste skridt i vores børnehave når det bliver lidt koldere og så går de gerne over til at putte regntøj uden på termotøj. Og det er ofte først efter efterårsferien at flyverdragten skal med 

Anmeld Citér

17. september 2019

AnoMor

Okay kan se at det ikke bare er mig der er tosset og termotøj burde være varmt nok. 

Softshell er udelukket. Han kan slet ikke ånde i sådan en. 

Anmeld Citér

17. september 2019

Soonmom

Mine er først lige begyndt at bruge termotøj (tror ikke de har haft bukserne på endnu) uden foer og jeg er normalt en der pakker børnene ind fordi jeg selv fryser 

Så vidt jeg kan se er det også termotøj, regntøj eller softshell de andre har hængende, enkelte har termostøvler stående 

Anmeld Citér

17. september 2019

FruStolpe

Min i børnehaven har alm termotøj, regntøj og foret regntøj med. 

Ofte har hun bare en termojakke på, det er nok når de er i gang hele tiden.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.