Godt råd ved huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2019

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år
Panther skriver:

Så vidt jeg ved, er der kulturforskel ift hvem der betaler for ejerskifteforsikringen, afhængigt af hvilken side af bæltet du er på.

Der er ingen forskel - reglerne er de samme ift., at sælger skal betale halvdelen af det billigste forsikringstilbud, hvad enten du bor i Jylland eller på Sjælland   

Sakset fra bolius.dk:

"Udgiften til den ejerskifteforsikring, som sælger tilbyder, deles mellem sælger og køber. Såfremt køber ønsker en anden og dyrere ejerskifteforsikring skal køber selv betale merudgiften.

...

Hvis sælgerne fravælger at tilbyde ejerskifteforsikringen, påtager sælger sig ansvaret for de fejl og skader, der måtte være i huset, da det blev solgt. Som køber overtager du risikoen for fejl og skader, som er opstået, før du overtog huset. Eventuelle fejl og skader vil derfor ikke være dækket af den almindelige husforsikring, men skal dækkes af sælger."

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2019

Skouboe

Så vidt jeg ved, er der kulturforskel ift hvem der betaler for ejerskifteforsikringen, afhængigt af hvilken side af bæltet du er på.

Nej, det er lovbestemt. Såfremt sælger ønsker at fraskrive sig sit sælger ansvar, skal han tilbyde at betale halvdelen af ejerskifteforsikringen. 

Anmeld Citér

17. september 2019

God-mor

Anonym skriver:

Hvor er det fedt du skriver det!

synes alle vores venners børn værelser er så lille bitte, men min mand mener overhovedet ikke det er en prioritere 

Jeg må stå ved mit 

Vi har små børneværelser, og det har aldrig nogensinde været et issue. Mine børn bruger knapt deres værelse, da de helst vil lege i stuen og der er plads til alt hvad der skal være på et børneværelse. Når de bliver ældre har de jo også kun brug for et skab, skrivebord, seng og tv. 

Anmeld Citér

17. september 2019

Hectar

Lad være med at bruge penge på en boligrådgiver. Det er de dummeste 10.000 kr vi nogensinde har brugt. Ifølge rådgiveren skulle taget skiftes NU pga tilstandsrapporten og det kunne kun gå for langsomt, så det troede vi at der skulle budgetteres med i forhandlingen. Derfor fik vi en tagmand (eller hvad de hedder) ud for at vurdere prisen på et nyt. Det viser sig at taget ringe vurdering i tilstandsrapporten er givet ud fra en tabel, der ikke tager højde for dets egentlige tilstand. Ifølge tagmanden har det i hvert fald 10-15 års levetid endnu, hvis ikke længere. Det har sparet os for mange penge, der reelt set ikke ville være nødvendige at bruge her og nu.

Så hvis I endelig ønsker en rådgiver, kan jeg kun anbefale en byggesagkyndig eller en lokal håndværker der kan sit kram.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.