Godt råd ved huskøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.057 visninger
23 svar
5 synes godt om
16. september 2019

Anonym trådstarter

Så går vi løse på at kigge efter huse Vi har en opsparing og arbejde osv og er nu i 30erne 

Hvad vilde i ønske i havde tænkte på da i var ude og kigge på hus osv?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2019

Rockertand

Anonym skriver:

Så går vi løse på at kigge efter huse Vi har en opsparing og arbejde osv og er nu i 30erne 

Aldrig købe for få kvm. Ingen større renoveringer.

Anmeld Citér

16. september 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

I skal tænke på, om hvor i skal bo i forhold til skoler og fritidsaktiviteter. Altså om børnene skal køres til alt, eller om de selv skal kunne cykle. 

Fuldmurede huse har et bedre indeklima og gør der ikke er så meget larm fra de forskellige rum. 

Om der skal renoveres er virkelig en smagssag. Vi har renoveret alt i et gammelt hus, og har fået det lige som vi vil have det. 

Men i skal tænke antal værelser, skal der være garage, hvilke planer har i for en have, hvor meget ro vil i have fra omgivelserne, overdækket terrasse, handlemuligheder osv.

Også skal man ikke sætte sig så dyrt, at man ikke har råd til at bo der, hvis den ene af jer skulle falde i indtægt. 

Anmeld Citér

16. september 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Vi bor lidt udenfor København, og vi kiggede ret meget på offentlige transportmidler. Vi ville gerne være i gå-afstand til en S-togsstation. Vi var også i området på mange forskellige tidspunkter af døgnet, for at se de trafikale forhold, så vi ikke blev overrasket over, at der fx var mega meget trafik på et tidspunkt, som vi ikke have overvejet.

Vi kiggede meget på skolerne i området, og valgte helt bevidst kommune efter hvilken en, der var bedst på børneområdet. Det har vi ikke fortrudt.

Anmeld Citér

16. september 2019

1518

Størrelsen på børneværelser! Endelig ikke for små børneværelset!

Anmeld Citér

16. september 2019

Anonym trådstarter

1518 skriver:

Størrelsen på børneværelser! Endelig ikke for små børneværelset!

Hvor er det fedt du skriver det!

synes alle vores venners børn værelser er så lille bitte, men min mand mener overhovedet ikke det er en prioritere 

Jeg må stå ved mit 

Anmeld Citér

16. september 2019

asphodel

Lav en prioriteringsliste over hvad I rigtig gerne vil have og hvad I vil undgå. Og så hold listen tæt til kroppen, når I kigger på huse, og lad være med at forelske jer i det første det bedste hus I ser, hvis det ikke lever op til jeres prioriteringsliste. I vil højst sandsynligt komme til at gå på kompromis med et eller andet, men tænk dybt og længe over, hvad I IKKE vil gå på kompromis med (vær realistiske). Jeg gik på kompromis med køkkenet, men det har jeg fortrudt og må nå leve med et mindre køkken end jeg gerne ville have haft, så jeg har køkken- og bageting stående i både køkken, entré, kælder og stue.  Det er til at leve med, men jeg ville nok have valgt anderledes, hvis jeg kunne gøre det om! 

Anmeld Citér

16. september 2019

1518

Anonym skriver:

Hvor er det fedt du skriver det!

synes alle vores venners børn værelser er så lille bitte, men min mand mener overhovedet ikke det er en prioritere 

Jeg må stå ved mit 

Begge vores er 6 m2, og nu jeg kan slet ikke finde ud af, hvordan vi skal få plads til en alm. seng, tøjskab og legetøj   Vores store pige har en almindelig enkeltseng med skuffer under og et lille tøjskab, og så er der omkring 3 m2 gulvplads at lege på. Alle hendes legesager står på lillesøsters værelse (den lille sover stadig i soveværelset). Hvordan vi skal få den lille ind på eget værelse er mig en gåde  Den store kan snart få en højseng med plads under, men hvad når hun bliver teenager? Så gider hun sgu ikke kravle op i seng. Men hvor skal der så være plads til et skrivebord? Så jeg vil sige mindst 10 m2 pr. værelse, gerne 12.

Anmeld Citér

16. september 2019

Birthdaybaby

Placering på grunden. Det skænkede jeg ikke en tanke - dvs hvor er der sol/skygge på hvilke tidspunkter af dagen  

Opbevaringsplads - altså forestil dig hvis du boede der; hvor er så de ekstra stole, ungernes aflagte tøj, vinterjakker, ski osv  

Personligt vil jeg også heller lave nyt køkken / bad end have et helt hus der både skal have ordnet vægge/gulve/lofter. 

Vi købte i 2014 og er meget glade for vores valg. 

Anmeld Citér

16. september 2019

Miti's mama

Fra en der har flyttet utrolig mange gange i livet... når ejendomsmægleren siger 'det der kan hurtigt fikses', så mener han altså kun hvis du smider mange penge efter en håndværker. 

Fugt i væggen og enhver form for skimmelsvamp er nej tak. Det kommer til at koste dig en formue, og ingen ved ærlig talt hvor grelt det er.

Sidste punkt... du kan nok ikke få alt hvad du ønsker dig, og det er ok. Vælg det der er vigtigst - og nej, sildebens parket er ikke vigtigt...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.