Fejler min baby noget alvorligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.228 visninger
21 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2019

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke rigtig om det er mig, der er en smule paranoid hele tiden. 

Men jeg har oplevet to - tre gange at vores barn på snart 6 måneder er utrolig svær at vække. Det ligner h*n drømmer trækker vejret i gisp, smiler lidt og vælter det hvide ud af øjene. Hvis jeg prøver på at vække h*n kan der gå lidt tid inden barnet kommer til bevidsthed eller hvad man siger. I den tid går jeg helt i panik og frygter det værste. Barnet døser hurtigt hen igen, og det er først hvis jeg kalder på min mand barnet vågner helt op, og så er der ingenting at se så smiler og pludre barnet, dog er det træt. Er der andre der oplever deres børn sådan? Jeg overvejer at kontakte lægen, men min mand siger h*n bare sover tungt og drømmer. Jeg er bare bange for h*n fejler noget. Jeg er blevet meget bange for at miste barnet efter vores start med for tidlig fødsel ( kun en måned) med cpap, sonde osv. så jeg er bange hele tiden for at miste til trods for at jeg godt ved flere er igennem det, og alt i alt var vi hjemme efter 4 dage og alt er gået super lige siden. 

Kære medmødre vil evt. berolige mig eller give mig det sidste til at kontakte lægen - jeg er bange for at spilde deres resourcer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2019

Mullemee

Ring til lægen, så du får ro på. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Husk på, at du kender dit barn bedst. Stol på dig selv, og tag din bekymring alvorligt. 

Anmeld Citér

12. september 2019

Hønepigen

Du kan sagtens ringe til lægen.

men: det lyder altså meget normalt mht tungt sovende børn. 

Hvorfor vækker du dit barn..? Ofte er der vel ikke grund til dette

Anmeld Citér

12. september 2019

Strain

Hvorfor vækker du den sovende baby?

Det er helt normalt at nyfødte babyer sover tungt og kan være længe om at vågne. Min nr 2 (født i uge 35+2) sov ca 23,5 time i døgnet i de første 2 måneder af hans liv. Og nu prøvede jeg ikke at vække ham mens han sov, andet end når han skulle lægges til brystet (det vågnede han så ikke af, men han suttede sig fast i søvne). Men jeg tro heller ikke at jeg kunne have vækket ham, hvis jeg havde prøvet?

Babyer drømmer (øjne bevægelser, små bevægelser, små lyde alt sammen i søvne) og de kan godt drømme -meget-. Hvis dit barn trækker vejret, også selvom det i korte perioder er hurtigt, så er det altså normalt.

Anmeld Citér

12. september 2019

Soonmom

Din baby sover i rem og det gør alle, på visse tidspunkter i løbet af søvnen, så helt normalt.

og som de andre siger bør man ikke vække børn, medmindre de har fået vendt op på dag og nat 

Anmeld Citér

12. september 2019

Christabelle

Din baby drømmer, og er naturligt svær at vække fordi h*n sover tungt. 

Anmeld Citér

12. september 2019

ErDuHerIkkeSnart

Det lyder fuldkommen normalt - men måske en snak med din sundhedsplejerske om angsthåndtering vil være en god vej for dig, for det lyder ikke som om du har det helt nemt? Og som flere andre spørger - er der en grund til at du vækker dit barn når det sover?

Anmeld Citér

12. september 2019

Anonym trådstarter

Hønepigen skriver:

Du kan sagtens ringe til lægen.

men: det lyder altså meget normalt mht tungt sovende børn. 

Hvorfor vækker du dit barn..? Ofte er der vel ikke grund til dette

Jeg vækker det kun fordi jeg bliver så forskrækket over de gispe lyde barnet giver, så jeg frygter h*n ikke kan få vejret eller sådan noget. Jeg har fået en eller anden form for angst. Angsten for at miste, de kørte væk med barnet efter fødslen (fik akut kejsernit) fordi barnet ikke trak vejret. Det er først nu det rigtig er kommet. Barnet er 6 måneder. 

Det fuldstændig skørt. Jeg kan jo egentligt godt se det nu hvor jeg læser mit eget opslag. Men angsten samarbejder altså ikke men realiteten - desværre. 

Anmeld Citér

12. september 2019

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det lyder fuldkommen normalt - men måske en snak med din sundhedsplejerske om angsthåndtering vil være en god vej for dig, for det lyder ikke som om du har det helt nemt? Og som flere andre spørger - er der en grund til at du vækker dit barn når det sover?

Jeg vækker det kun fordi jeg bliver så forskrækket over de gispe lyde barnet giver, så jeg frygter h*n ikke kan få vejret eller sådan noget. Jeg har fået en eller anden form for angst. Angsten for at miste, de kørte væk med barnet efter fødslen (fik akut kejsernit) fordi barnet ikke trak vejret. Det er først nu det rigtig er kommet. Barnet er 6 måneder. 

Det fuldstændig skørt. Jeg kan jo egentligt godt se det nu hvor jeg læser mit eget opslag. Men angsten samarbejder altså ikke men realiteten - desværre. 

Anmeld Citér

12. september 2019

Anonym trådstarter

Strain skriver:

Hvorfor vækker du den sovende baby?

Det er helt normalt at nyfødte babyer sover tungt og kan være længe om at vågne. Min nr 2 (født i uge 35+2) sov ca 23,5 time i døgnet i de første 2 måneder af hans liv. Og nu prøvede jeg ikke at vække ham mens han sov, andet end når han skulle lægges til brystet (det vågnede han så ikke af, men han suttede sig fast i søvne). Men jeg tro heller ikke at jeg kunne have vækket ham, hvis jeg havde prøvet?

Babyer drømmer (øjne bevægelser, små bevægelser, små lyde alt sammen i søvne) og de kan godt drømme -meget-. Hvis dit barn trækker vejret, også selvom det i korte perioder er hurtigt, så er det altså normalt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.